on the verge of extinction... again

the lighter stuff #7

[in continuarea partilor unu, doi, trei, patru, cinci si sase... desi fara mare legatura cu precedentele]

Si cu siguranta una din cele mai amuzante parti...

Miercuri, 10 septembrie 2008. Prima zi in care am mers la sala la spital pentru recuperare. Insa inainte sa ajung la sala... Hartii, hartii. Nu mi-a placut partea asta cu umblatul si asteptatul dupa hartii. Nu ca partea a doua (sala) n-ar fi produs multe frustrari... insa macar a fost si amuzanta. Prima parte nici macar amuzanta n-a fost. Ma trezisem binedispusa, plina de sperante cum ca mergand la recuperare imi voi reveni complet imediat. Ha! Copil fraier. Atat de binedispusa, incat mi-am permis sa port niste haine care imi plac mult. Din pacate, asta a fost un motiv bun sa ma simt ciudata in timp ce asteptam pe culoar sa apara doctorul care era de garda in noaptea incidentului. Eram singura imbracata elegant din toti cei care asteptau acolo. Dern! Plus ca, dupa ce mi-a dat trimiterea, a trebuit sa ma duc cu ea la fizioterapie sa ma ia in evidenta. Nici aia n-a fost amuzant. Nici asteptatul dupa tipa aia care tot cauta coduri pentru tip, subtip de agresiune si alte dracii.

In sfarsit am ajuns la sala. Yupeee! In sfarsit... sau poate ca nu... Pentru ca era plin. Multa lume inauntru. Si iar a trebuit sa astept. A iesit cineva si am intrat si eu. M-am schimbat in echipamentul pentru sala (nu, nu puteam sa merg direct asa, nu e voie cu hainele si incaltarile de strada in sala) si am intrat.
"Atat iti ia sa te schimbi?" si nu stiu de ce, dar asa m-a amuzat tonul pe care mi-a pus intrebarea.
"Ooops! I'm a girl? And I have a broken arm on top of that?" am gandit-o, dar n-am spus-o... incercam sa par serioasa.
"Haide, vino! Curaj! Care e mana?" si a scos o mingiuta din sertar si a asezat-o pe birou.
"Deci nu se observa... e bine" am gandit-o, dar n-am spus-o. "Dreapta" am zis cu voce tare.
Mi-a asezat scaunul in asa fel incat sa fiu cu dreapta spre birou si mi-a zis sa misc bratul inainte si inapoi din umar sprijinind palma pe mingiuta si fara sa ating suprafata biroului cu incheietura mainii sau cu cotul. Suna simplu... pentru o mana in regula. Insa pentru mana mea atunci n-a fost deloc simplu. De-abia am reusit sa o ridic pe birou.
"Hai! Ce o tii ca pe sfintele moaste?"
"Nu o tin ca..." si m-a bufnit rasul. Grrr! "I can do it right, you'll see!" din nou, m-am abtinut sa spun partea asta cu voce tare.

Hmmm... nu prea mergea. Aproape deloc. Asa ca a inceput sa-mi miste el mana. Mii si zeci de mii de draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaci ciufuliti! Ce am simtit atunci in umar a anulat toate durerile simtite in toate cele 5 saptamani de cand aveam mana rupta. Cred ca si mutra mea spunea asta. De ce cred asta? Pai...
"Daca iti fac o poza in momentul asta si o pun pe usa, n-o sa mai vrea nimeni sa intre la kinetoterapie... Hai, misca mana! Nu trisa! Misc-o cu totul, nu rostogoli doar mingea sub palma!"
Charming, huh?

And then the funny guy came in. What funny guy? The one I was talking about in #2. Doctorul care imi daduse mobilul lui sa il sun pe tati si sa il anunt ce "minune" mi se intamplase. Parul meu era lasat liber. Nu puteam sa-l prind in codita (de-abia puteam sa misc bratul drept) si oricum devenise prea scurt pentru asa ceva dupa ce ma tunsesem. Dar totusi petrecusem ceva timp de dimineata in fata oglinzii aranjandu-l. Degeaba! Primul lucru pe care l-a facut omul cand m-a vazut a fost sa vina la mine sa ma ciufuleasca.
"Ei, cum merge?" m-a intrebat cu un zambet larg pe fata.
Hmmm... nu stiu cum sa explic, dar omul e amuzant rau. Cum zambeste, cum vorbeste... e amuzant!
"Cum se vede..."
Apoi l-a intrebat acelasi lucru pe doctorul de la sala. N-am prea inteles eu ce susoteau, am prins doar ceva cu "sfintele moaste" si i-am auzit apoi cum se hilizeau. Grrr! "If you want to make fun of me, do it out loud!" Din nou, m-am abtinut sa o spun cu voce tare. Apoi a venit si s-a asezat langa mine la birou. M-a intrebat din nou cum merge, daca am incercat ceva miscari acasa, ca se vede ca nu prea ma descurc. In timpul asta isi luase o hartie si un pix si se apucase sa calculeze ceva. Am inceput sa-i spun ce miscari am facut...
"Nu te opri! Nu poti sa-mi povestesti si sa misti mana in acelasi timp?"
"Multitasking not implemented for now" dar din nou a ramas doar in mintea mea, n-am spus-o cu voce tare.
Am continuat sa-i spun cum nu pot sa misc mana si s-a intamplat sa mentionez ca mi-e ciuda ca nu pot sa scriu.
"Stai asa! Cum nu poti sa scrii?" mi-a luat mingiuta de sub mana si mi-a pus pixul lui in mana. "Scrie!"
"Wow... pe ce?" la fel, doar gandita. Dar s-a prins si el si mi-a dat si hartie.
Mai incercasem acasa, dar ma durea ca dracu' mana asa ca o lasasem balta repede de fiecare data. Insa nu se compara cu durerea pe care o simtisem ceva mai devreme. Si cumva, in momentul ala mi-a fost foarte usor sa scriu. Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex...
"Cum nu poti? Uite ce frumos scrii!"
Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex, Rex... At first I couldn't start, but then I couldn't stop. Adevarat si in situatia asta. Umplusem hartia de Rex si omul se amuza. Mi-a luat hartia si pixul si mi-a pus inapoi mingiuta sub mana.

Si m-a "incurajat":
"Pai tu ar trebui sa lucrezi mana 23 de ore din 24. Asa, daca lucrezi doar aici, o sa poti sa o misti normal peste 30 de ani" - aia 30 de ani s-au transformat in 100, apoi in 200, apoi in 300 de ani datile urmatoare cand mi-au pus din nou placa asta.
M-a ciufulit (din nou!) si a plecat.
Mai trebuie sa spun ca doctorul de la sala a continuat sa ma sicaneze? Nici nu mai tin minte de cate ori am auzit ca voi putea sa misc mana normal in x sute de ani.

Dar deja miscam mingiuta putin. Imi mai misca si el mana din cand in cand. Iar eu ma tot gandeam la ce urma sa auda tati la telefon de la mine: "Tati, ai avut impresia ca am fortat mana pana acum? Ti-ai facut griji degeaba!"

M-a trecut apoi la un pedalor pentru maini fixat in perete.
"Nu te ridica pe varfuri! Nu trisa! Din umar, nu te ridica asa cu totul!"
Ohoo, de cate ori am auzit astea! Exercitiul asta la pedalor mi s-a parut unul din cele mai dificile. A urmat apoi exercitiul care mie mi s-a parut cel mai simplu: tineam in maini capetele unei corzi trecute peste niste scripeti fixati in perete si trebuia sa imi trag cu mana stanga mana dreapta in lateral in sus prin intermediul corzii. La inceput nu m-am descurcat prea bine nici aici. Apoi...
"Uiteee! Uite ce sus a ridicat mana! Nu s-a rupt?" l-am auzit in spatele meu.
Grrr! Dar tot m-a bufnit rasul. Fusese prea comic felul in care o spusese.

Au urmat apoi greutatile. Trebuia sa le ridic in fata si in lateral.
"Hai! Hai, ridica mana!"
Nu mergea. Mai deloc. Mi-a luat-o din mana.
"Fara. Ridica asa... hai, ridica mana!"
"Nu merge... E stricata jucaria!"
"Si nu vrei sa ne lasi sa ti-o reparam?"
Ce-as mai fi putut sa zic? Cativa centimetri, atat puteam sa o ridic... fara nimic in mana. Nu m-a lasat... chiar daca mie asa imi venea s-o las balta, pentru ca era asa frustrant sa tot vad ca nu ma descurc.

Au urmat greutatile care se prindeau de incheietura mainii (se prind de incheietura mainii ca sa nu incordez muschii). Trebuia sa ma aplec si sa misc bratul din umar astfel incat sa descrie un con (bratul fiind generatoarea conului, degetele plimbandu-se pe baza conului). Ei, asta n-a mers. Dar deloc. A incercat omul sa-mi miste el bratul. Iar eu am inceput sa vad pete gri. De durere. I-am spus asta si m-a lasat sa iau o pauza sa-mi revin putin. Dupa care a zis sa incercam din nou. Aceeasi poveste. Apoi a treia incercare. De data asta nu i-am mai zis nimic atunci cand am inceput sa vad pete gri (da, pete gri, nu stele verzi!), dar, daca nu ma tinea, as fi ajuns sa matur podeaua.
"Ce ai? Ametesti? Vrei sa chem o ambulanta?"
Sa ma ia dracu'! Asta a fost al dracului de amuzant. Ambulanta? Sa ma duca unde? Eram in spital si el este doctor. Nu stiu cum am reusit sa raman serioasa... Si totusi n-o luase chiar asa in gluma - inca nu-mi daduse drumul si m-a tinut sa nu ma scurg pe podea pana mi-a luat greutatile de pe mana. M-a trimis sa ma schimb. M-am varsat pe bancuta sub cuier. "I'm such a pathetic failure!"

"Ei, cum e? Ti-ai mai revenit?"
Am dat din cap mecanic in semn ca da.
"Nu stiam daca mai esti in viata. Am uitat ca iti ia mult timp sa te schimbi"
Ha! "Maine cum vin?"
"Mai vrei sa vii dupa ziua de azi?"
Grrr! "De la ce ora?" Grrr!
"Noua si jumatate..." dar apoi s-a razgandit. "Vino de la opt si jumatate!"
"O zi buna!"

"... si sper ca n-o sa-mi mai rup nimic in viata mea, ca nu mai am chef sa trec prin asta..." bineinteles doar gandita si partea asta si dupa ce inchisesem usa in urma mea. Asta a fost prima zi la recuperare. Ce-a fost mai departe, toate tacticile pe care le-a folosit omul sa ma motiveze... in #8

12 pareri

cine
krossfire
cand
vineri, 23 ianuarie 2009 la 10:06:00 EET
Chestia cu Rex, Rex, Rex mi-a amintit de Redrum, Redrum, Redrum...scris de pustiul din The Shining. Scarry :P
cine
brontozaurel
cand
vineri, 23 ianuarie 2009 la 16:27:00 EET
"murder" backwards ;))
eu ma gandeam la un anumit Rex in momentul ala. acum ma amuz de fiecare data cand imi amintesc.
cine
1307
cand
sâmbătă, 24 ianuarie 2009 la 21:05:00 EET
te-a chinuit el si l-ai injurat, dar in mod sigur ti-a priit tratamentul lui dureros :D
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 24 ianuarie 2009 la 22:05:00 EET
nu cred ca l-am injurat pe el :) (situatia am injurat-o cu siguranta)- imi venea de multe ori sa marai putin la el, dar in acelasi timp ma amuza :))

si da, m-a ajutat foarte mult ca a tras tare de mine :D
cine
envi
cand
sâmbătă, 24 ianuarie 2009 la 23:30:00 EET
they tried to make me go to rehab but i said NOOOO NOOO NOOOOO :))
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 24 ianuarie 2009 la 23:36:00 EET
ohooo... ce a iesit a doua zi cand i-am zis ce mi-am pus in limonada si ca n-am dormit in noaptea aia :))
cine
unu in plus
cand
duminică, 25 ianuarie 2009 la 04:47:00 EET
imi dau seama ca au fost clipe de groaza pentru tine:(, dar totul e bine cand se termina cu bine !>:D<

p.s. ce misto povestesti cu lux de amanunte:p ..
cine
brontozaurel
cand
duminică, 25 ianuarie 2009 la 18:54:00 EET
@unu in plus: Mai de groaza a fost cat am stat in iarba imediat dupa ce m-au imbrancit peste gard. La sala m-am simtit totusi intr-un mediu sigur. Omul e totusi simpatic si am avut incredere in el ;) si in faptul ca are experienta :D

si mersi frumos pentru compliment (blush)
cine
Florin
cand
luni, 26 ianuarie 2009 la 11:37:00 EET
Ma gandesc cum si ce poate simti o persoana draga mie. In urma unui AVC datorat in mare parte diabetului, s-a ales cu semipareza pe toata partea dreapta. Acum reuseste sa mearga singur, mana dreapta o ridica foarte putin (dar inca nu poate sa stranga) si vorbeste foarte greu. Stie exact ce vrea sa spuna, iar cand nu reuseste sa se exprime, se supara pe el (dupa ce incearca de cca.10 ori sa spuna un cuvant),apoi se calmeaza si o ia de la capat. Iar si iar, pana reuseste macar sa fie aproape de forma cuvantului. Alaltaieri am avut rabdare si am numarat, peste 180 de incercari pentru "etrier". Am avut noroc si am gasit un fizioterapeut care vine la domiciliu. Ma uitam la cel drag mie si-l vedeam desfigurat de durere in timpul exercitiilor, dar cand era intrebat daca-l doare, raspundea mereu "mai facem". A trecut doar o luna de cand a inceput fizioterapia, mai are cel putin 11 luni de chin. Desi are 62 de ani, imi este net superior fizic si psihic, ma depaseste ca vointa si rezistenta. E foarte greu sa invat cum sa ma port cu el, dar ce am citit la tine ma ajuta, iti multumesc.
cine
brontozaurel
cand
luni, 26 ianuarie 2009 la 12:11:00 EET
Imi pare rau ca trebuie sa treaca prin asa ceva. Este intr-adevar groaznic pentru un om sa fie pus fata in fata cu propria neputinta. Insa tot ce poate sa faca este sa mearga mai departe. Nu e o alegere. E singura optiune. Sper sa il ajute exercitiile - pe mine m-au ajutat enorm. Si incurajarile de orice fel conteaza. Eu am avut norocul sa am parte de asa ceva atat la spital cat si din partea celor apropiati. Ii urez sanatate si ma bucur daca te-a ajutat macar putin ce am scris eu aici.
cine
Cool-Boy
cand
marți, 27 ianuarie 2009 la 23:46:00 EET
Super funny povestea ta, desi imi pare rau ca a trebuit sa treci prin astfel de momente. Ai grija de tine!!!
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 28 ianuarie 2009 la 22:32:00 EET
o sa am grija :)

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)