on the verge of extinction... again

new thing to overdose on: stackoverflow

Stack Overflow profile - not bad for somebody who never really worked in the field, right?

Mda, a descoperit si brontozaurelu' apa caldastackoverflow.com. Ma rog, descoperit e un fel de a spune. Stiam de Stack Overflow, mi-am gasit acolo raspunsuri si explicatii pentru zeci, poate sute de intrebari si erori. Insa nu-mi trecuse niciodata prin creieras sa ma bag si eu in discutii. Pana cand m-a "corupt" Mihai.

Mi-am facut cont martea trecuta si de atunci am avut cateva zile in care am pierdut ceva timp pe acolo. Raspunzand la intrebari, pentru ca de intrebat... habar n-am ce sa intreb. Desigur ca nu le stiu pe toate, dar de obicei caut pe Google si ori gasesc raspunsul (de multe ori pe acelasi Stack Overflow), ori ma conving ca is prea toanta ca sa mai incerc macar.

Bineinteles ca ma uit ca vitica la poarta noua la peste 95% din intrebari si majoritatea celor la care am raspuns sunt de CSS, de-abia m-am bagat la doua de JavaScript, una de Python si una generica despre expresii regulate... Cam toate cele care nu tin de CSS mi se par... in cel mai bun (dar rar!) caz, in alta categorie decat cea la care as putea oferi eu un raspuns. Si chiar si multe din cele de CSS nu sunt generice, sunt multe care se refera la ceva specific pentru mobil, sau la ceva de genul LESS/ SASS, sau la ceva legat de Dreamweaver, sau la ceva care are legatura cu alte chestii la care eu ma uit... exact! ca aceeasi vitica la poarta vopsita.

Totusi, se pare ca nu trebuie sa fii destept, ci doar sa prinzi in fiecare zi cate... hmmm, in cazul meu, in medie, patru intrebari pe zi, la care sa te duca creierul sa scrii un raspuns si apoi sa speri ca va primi voturi si poate chiar va fi acceptat ca sa strangi puncte. Bineinteles, asta inseamna doar ca strangi cate ceva acolo, in nici un caz ca strangi zilnic cu sutele.

Insa este interesant. Aflu chestii noi - habar n-aveam ca se intampla asta sau asta. Este distractiv, la fel ca rezolvatul de probleme la scoala. Si imi place senzatia pe care o am atunci cand observ ca au mai aparut niste puncte in plus, mai ales in ultimele doua zile, cand am vzut unele aparute din niste voturi noi la niste raspunsuri mai vechi pe care le dadusem. Asta ca sa compenseze momentele in care careva spune "thanks, worked like a charm!", dar il doare mana sa dea un vot sau sa accepte raspunsul. Sau, si mai tare, "sorry had to accept another one as the answer :) but ur code is awesome".

Si asa a fost creat un monstru! Pentru ca eu nu stiu decat de supradoza sau de lipsa totala. Pentru ca daca ma apuc de ceva si ma prinde... nu stiu sa folosesc frana, nu stiu sa ma opresc decat in mod brutal. Ca in liceu, cand lucram noaptea la mate sau la fizica si uram pe ai mei cand veneau sa-mi faca scandal ca de ce nu dorm si imi luau becul. Ca in facultate, cand am stat pentru prima data 24+ ore la un proiect aproape non stop, cu pauze doar pentru baie.

[De la printscreen si pana acum... am mai strans 20 de puncte si am trecut de 100 pe zi. Pentru a doua oara consecutiv! Si inca 95 de puncte si am trecut de 500 in total. Si mi-am depasit precedentul record de 125 puncte pe zi, trecand chiar de 200 de puncte!]

Update: La o zi dupa, am mai progresat:

Stack Overflow profile - not bad for somebody who never really worked in the field, right?

7 pareri

cine
Dan
cand
joi, 24 mai 2012 la 18:04:00 EEST
Varianta yahoo answers pe parte de programare si probabil cu lume cu intrebari mai pamantesti :)
Daca era cu si despre mate, ar fi fost interesant.. dar la programare, in afara de putin C uitat.. sunt ca pestele pe uscat
Sa ai sporuri!
Top 2%? Hmmm, poti top 1% si top 10/5 :D
Sporuri!
cine
Cristi
cand
joi, 24 mai 2012 la 22:08:00 EEST
De multe ori m-am intrebat cine are rabdare sa scrie raspunsurile pe site-urile de genul asta. Acum am aflat in sfarsit raspunsul...
cine
brontozaurel
cand
vineri, 25 mai 2012 la 00:28:00 EEST
@Dan: E o intreaga retea, StackExchange, cu diverse sectiuni - electronics, math, photography, LaTex, english, theoretical CS, programmers, unix, apple, wordpress, physics, android, security, bicycles, DB, drupal... si multe, multe altele...

Mi-am facut cont si pe cel de mate, dar ma iau durerile de cap de ce intrebari sunt acolo. Mai degraba pe cel de fizica si pe cel de engleza mai am idei de raspunsuri, dar n-am avut timp de ele...

PS - Vezi poza de la update.


@Cristi: Acum ma simt ciudata rau...
cine
Cristi
cand
vineri, 25 mai 2012 la 03:03:00 EEST
Scuze... N-am intentionat sa sune asa. Am vrut sa spun ca eu n-am vazut niciodata activitatea asta ca pe o provocare, ci ca pe ceva plictisitor. Eu prefer, de exemplu, sa joc RPG-uri online, care practic se reduc tot la a colectiona niste puncte. Doar ca mi se pare mult mai distractiv.
Besides... I like weird! :)
cine
krakilla
cand
vineri, 25 mai 2012 la 09:43:00 EEST
Presupun ca e mai productiv decat pokerul online si mult mai interesant decat site-urile de gospodine in care se vorbeste doar despre dragostea adevarata si importanta sexului oral. Bine, am exagerat ca ar fi mai interesant decat discutiile pe marginea sexului oral dar pe stackoverflow chiar oferi si o mana de ajutor. Fiecare cu drogul lui, bafta cu punctele.

@Cristi: Is necrophilia weird?
cine
cartim
cand
vineri, 25 mai 2012 la 23:02:00 EEST
Eu nu pot decat sa iti multumesc pentru ca mi-ai spus de aceasta retea sa casc si eu ochii pe acolo sa mai invat cate ceva...

De rabdare se stie ca ai , de ce se mira lumea?? Asta chiar nu inteleg....sau poate sunt si eu un "ciudat" :))
cine
brontozaurel
cand
vineri, 25 mai 2012 la 23:19:00 EEST
@Cristi: Same in reverse - I could never understand RPGs :-??


@krakilla: Las' ca eu mi-am luat ban de nu stiu cate ori pe site-uri de muieri proaste care debiteaza tampenii de genu' "sa ma iubeasca pentru ce am inauntru" - puahhhh, inauntru ai inima, plamani, ficat, pancreas si, mai presus de toate, rinichi! Pentru alea te iubeste un traficant de organe! Rinichii is pe primu' loc ca is comoditate maxima - nici macar nu trebuie sa ajunga in cealalta persoana in aceeasi zi!


@cartim: Cu placere!

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)