on the verge of extinction... again

vampire x-m@$ shopping frustrations

Cred ca am mai scris chestia asta candva. Inainte de Craciun se intampla ceva in spatiile de vanzare destinate fructelor. Foarte multi oameni (marturisesc acum ca partial si eu) asociaza Craciunul cu portocalele/ mandarinele/ ce alte neamuri or mai fi, al' cu coarne sa le scarpine. Si cei care vand fructele sa gandesc pai hai sa facem bani pe spinarea fraierilor nostalgicilor. Asa ca baga portocale la vanzare. Mai multe decat de obicei. Nu comentez de pret, ca sincer n-am fost niciodata atenta. Poate e mai mic ca-s atatia care vand portocale in perioada asta si daca omului (ma refer la cumparator) nu-i convine pretul se cara peste drum (asta daca n-are o lene/ graba/ sila fenomenala in el la momentul respectiv). Poate-i mai mare, conform principiului fraieru' clientu' nostalgic oricum cumpara, hai sa-l "jumulim" bine de bani. Poate se sinucid cu politica de "jumulire" a clientului, poate ca nu in cazul in care fraieri oricum exista si poate mai exista si o intelegere cu competitorii sa nu coboare nimeni sub un anumit pret si daca cineva indrazneste totusi sa coboare sub pretul respectiv l-a luat dracu'. Poate, poate, poate... Nu conteaza. Adica poate conteaza, da' nu vreau eu sa ma mai gandesc la aspectul asta ca sincer ca ma ia durerea de cap.

Si oricum nu ma doare, ca eu oricum nu cumpar portocale.

Lasand la o parte pretul de care se poate trage, trecem la o chestie de care nu se poate trage. Legile fizicii. Comerciantii au la dispozitie un spatiu. Care nu se poate extinde asa in mod magic. Deci daca aloca mai mult din spatiul ala pentru portocale/ rude de portocale, trebuie sa aloce mai putin spatiu altor fructe. Sau chiar sa renunte la a mai vinde alte fructe in perioada nebuniei de Craciun cu portocalele.

Ce alte fructe? Evident, ceva ce prefer eu, din moment ce am observat asta anul asta si am observat-o si anul trecut si am observat-o si acum doi ani... Struguri!

Mai multe portocale/ neamuri, mai putini struguri. Sau chiar zero struguri.

Sunt o creatura groaznic de pretentioasa la mancare (si nu doar, am o groaza de fixuri inclusiv ala cum ca biroul meu, spatiul meu de lucru e sacru, deci sunt in stare sa-i crap capul cuiva care mi-ar pune niste flori pe birou de exemplu... daaar asta e o cu totul alta poveste), asa de pretentioasa incat ai mei nici macar in clasa a zecea nu m-au lasat in tabara (in fine, mi-au zis ca neaparat vin si ei cu mine daca merg). Nu-mi plac verdeturile de nici un fel, sunt o groaza de dulciuri la care stramb din nas, carne inseamna strict peste sau pui necontaminat de nici un fel de sare, condimente, sosuri, lactate pentru mine egal lapte dulce si atat. Si sunt pretentioasa si la capitolul fructe. Nu suport chestii de genul, banane, kiwi, pepene galben. Nu suport chestiile fibroase sau cu coaja groasa. Merele le prefer ca bebelusii, fara coaja, date pe razatoare, ca-mi raman cojile printre dinti, imi zgarie gingiile. Portocalele, mandarinele... le vampirizez si atat. Adica imi infig coltii si le sug sucul. Si partea fibroasa se arunca. Pentru ca eu n-o suport. La fel cum se arunca si cojile de la struguri, mai ales daca sunt groase. Uneori chiar stau si culeg samburii din struguri. Si exista o ierarhie a preferintelor. Sus de tot sunt chestiile dulci si zemoase. Pepenele rosu, strugurii, perele. Piersicile, nectarinele, prunele. Merele, portocalele. Astea raman mai la coada si datorita faptului ca pana in clasa a XII-a au fost parte a meniului zilnic. In ultimul semestru de liceu i-am convins pe ai mei sa facem trecerea la piersici... mmm! Oricum, ideea principala e ca eu prefer oricand strugurii portocalelor.

Motiv pentru care asa am facut o mutra cand n-am gasit struguri nici in al treilea magazin prin care am trecut zilele astea. Nari dilatate si o privire plina de groaza - daca nu mai gasesc deloc pana de Craciun? Ce fac? Trec la vampirizat portocale?

Da, stiu ca toata chestia asta e inutila. Nu se schimba "moda" doar pentru ca nu-mi place mie... It's like beating the dead horse...

7 pareri

cine
scipio
cand
luni, 20 decembrie 2010 la 14:30:00 EET
Rodiile sunt zemoase. Nu-ti plac?
cine
brontozaurel
cand
luni, 20 decembrie 2010 la 16:59:00 EET
N-am incercat niciodata. :-??
M-am cam ferit de experiente exotice dupa ce am constatat ca nu-mi plac bananele sau pomelo...
cine
scipio
cand
luni, 20 decembrie 2010 la 17:07:00 EET
Pomelo nici mie nu imi place. Nu stiu cu ce sa compar rodia. Sunt multe bobite mici prinse intr-o pastaie uriasa rotunda. Something like that. Coaja si partea alba din interior se arunca... oricum indiferent de descriere trebuie sa incerci ca sa vezi daca iti place sau nu. Ia-ti una, nu 5 kg :)

Si mango e bun, in genul a ceea ce ai zis ca iti place, dar nu stiu sa aleg care e copt :(
cine
brontozaurel
cand
luni, 20 decembrie 2010 la 17:19:00 EET
Stiu cum arata, intamplator am deodorant cu aroma de rodie de mango :) si bineinteles ca sunt poze pe eticheta.

Mango...stiu ca am incercat un suc acum multa vreme si mi-a placut. Si stiu ca mi-a placut in ciocolata.

Oricum, momentan am rezolvat problema cu visine...
cine
krossfire
cand
miercuri, 22 decembrie 2010 la 07:22:00 EET
Pomelo ruleaza fin, nu stiti voi sa-l alegeti :P

Rodiile daca-s necoapte sunt un chin in ale desface. Fructele exotice iar merg, chiar si din supermarket (dar mare grija la imaginea lor reala => multe sunt aduse necoapte si pot fi oribile in stadiul asta: maracuja de exemplu)
cine
krossfire
cand
miercuri, 22 decembrie 2010 la 09:32:00 EET
''a le desface'' ^
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 22 decembrie 2010 la 12:22:00 EET
Am mai stat uneori si m-am holbat la unele fructe exotice, inclusiv maracuja... pana la urma am zis ca mai bine nu risc.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)