on the verge of extinction... again

de ce te autofaultezi?

"Ti-ai facut tema?"
"Da, uite!" Eram asa mandra, pana in dimineata aia fusesem convinsa ca n-o sa vin cu nici o tema, ca sunt retardata... Si s-a apucat sa copieze de pe foaia mea. Iar apoi a venit profu'. Si eu n-am mai predat tema. Cred ca mai am si acum foile alea. Mi-a fost rusine. Ma simteam aia proasta si eram convinsa ca, daca as fi predat-o, profu' ar fi considerat ca nu-s doar proasta, ci si nesimtita ca am copiat tema.

Si ceva mai tarziu a urmat intrebarea colegului... cea din titlu. A fost prima data cand am auzit-o.

[Asta s-a intamplat acum ceva ani buni... nu e ceva ce as fi facut azi.]

Parca uneori nu caut decat sa gasesc motive sa imi fac singura rau. Parca vreau sa imi mearga ceva prost, sa mi se confirme ca sunt proasta si dezgustatoare, sa am un motiv sa ma pedepsesc singura.

Cand incerc sa par normala... normalitatea altora ma face sa imi fac singura rau. Incerc sa par normala pentru ca altfel unii incearca sa imi puna bete in roate, iar eu cand vreau sa-mi fac singura rau nu suport sa imi stea cineva in cale. Asta nu ma face decat sa ma urasc si mai tare si sa urasc si tot restul lumii. Si sa imi fac si mai mult rau.

I'm so pathetic sometimes. And I'm so ashamed of it.

7 pareri

cine
mircea
cand
joi, 25 martie 2010 la 22:05:00 EET
incearca invers: fii "normala" in primul rind pentru tine. Ce cred ceilalti oricum nu prea conteaza. Ideea e : daca io nu ma respect pe mine, de ce ar face-o altii?
Iar daca altii nu ma respecta, le-o trag lor mai bine decit sa mi-o trag mie. Concret, in exemplul tau cu tema, pai io as fi dat tema, avind grija sa scriu la sfirsit "aceasta lucrare e compusa de mine dar fost copiata si de X"
Si sigur nu stia cine l-a faultat, profesorul nu i-ar fi zis niciodata de unde stie...
Pe mine au tot incercat unii de-a lungul timpului sa ma faulteze. Cu putina imaginatie si determinare le-am tras-o eu lor. E clar ca in viata o si incasezi, dar trebuie sa inveti si sa marchezi.
cine
brontozaurel
cand
joi, 25 martie 2010 la 22:20:00 EET
Pentru mine nu vreau sa fiu normala. Ma urasc prea tare daca sunt normala. Ma plac doar anormala. Dar daca nu incerc sa par normala de fata cu altii, n-o sa ma lase singura... sa pot sa fac ce vreau, sa fiu anormala doar cu mine.

In exemplul descris de mine profesorul n-ar fi crezut daca i-as fi scris asta pe foaie (ceea ce oricum n-as fi facut niciodata, mi-ar fi fost prea rusine). Pentru ca pe mine ma stia ca fiind aia proasta la materia lui.
cine
brontozaurel
cand
joi, 25 martie 2010 la 23:02:00 EET
PS - ce cred ceilalti conteaza, atunci cand, din cauza a ceea ce cred ei, fac sau nu fac ceva... ce ma implica si pe mine fara voia mea. E un fel de ma prefac ca sunt normala ca sa fiu lasata dracului in pace.
cine
Florin
cand
vineri, 26 martie 2010 la 22:04:00 EET
Titlul ii foarte bun, autofaultare cred ca exista in fiecare, la un anumit nivel.
Nu amvem cum sa fim perfect echilibrati. Nu vad cum. In felul asta ajungem sa ne autofaultam.
Nu cred ca normalitatea ii buna sau rea, ci reprezinta fisc majoritatea, nimic altceva. Anormal ii si un infractor, dar si un geniu. Ii diferit de majoritate, atat.
Mie imi place grozav cum le spune Mircea (si nu numai la postarea asta), de baza ar fi sa te impaci cu tine.
Cred ca tot la tine am spus ca nu suntem in stare sa ne cunostem indeajuns pe noi insine, daramite sa-i cunoastem pe altii. Cum sa folosim drept etalon o masura necunoscuta ?
Orisicum, pe mine normalitatea nu ma ajuta deloc :D
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 27 martie 2010 la 23:08:00 EET
Nu-mi place idee cu impacarea cu mine. Nu imi place ideea auto-acceptarii. E ca si cum mi-as spune "fata, ai liber sa te scufunzi in mlastina mediocritatii, esti asa cum esti, n-are rost sa incerci, oricum vei ramane un gunoi toata viata"
cine
Florin
cand
duminică, 28 martie 2010 la 11:47:00 EEST
Brontozaurel, nu are a face una cu alta. Sau cel putin asa vad io lucrurile. Prin faptul ca am facut pace cu mine, inteleg ca nu-mi mai reprosez defectele, ci incerc sa mi le corectez sau sa le limitez efectele. Si ma misc in sensul in care sa fiu multumit de mine.
Io ma gandesc la a te impaca cu tine, si sub forma de echilibru, astea-s partile negre, astea-s cele albe, noa bun, nu ma las dominat de nici unele, caut sa le impac pe ambele, si intre timp fac ceea ce-s convins io ca-i bine, nu ceea ce cred ori spun altii. Ca sa fiu io multumit cu mine, nu sa fie altii multumiti cu mine.
Io asa vad impacarea cu sinele.
cine
brontozaurel
cand
duminică, 28 martie 2010 la 22:31:00 EEST
Ma cunosc. Daca imi accept defectele nu mai incerc sa le corectez. Niciodata. Asa sunt eu.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)