on the verge of extinction... again

color me pretty

M.: Nu! Nu e decizia ta! Tu nu mai ai nici un drept! De-asta s-a intamplat toata chestia asta! Din cauza ca ai facut cum ai vrut tu! Mi-a spus G.! N-o sa te las sa continui!

Aveam nevoie sa aud asta cum aveam nevoie de un cutit in spate. Ce se ascunde in spatele unui zambet? Tradare? Nu! De ce? G. n-ar fi trebuit sa-i spuna. De asta semnasem. G. nu risca nimic. Daca ceva ar fi mers prost, ar fi fost vina mea. De ce i-a spus? A luat-o ca pe o datorie morala? Trebuia sa-i fi cerut sa nu vorbeasca despre asta. Pentru ca am dreptul sa-i cer asta din moment ce am semnat. Dar atunci ar fi inceput sa se intrebe de ce nu-mi doresc sa se afle.

[fast forward: next morning]
Ca niciodata, imi fac griji ca fusta mea e poate prea scurta. Prea multa lume se holbeaza la picioarele mele. Sau poate bluza e prea lunga. Destul de greu de observat ca port totusi fusta. Si imi aduc aminte de comentariul acela putin deplasat cum ca as fi material bun pentru rapire. E cald. Dar totusi imi desfac parul si il apas cu mainile pe gat. Si ma uit discret in jos ca sa ma asigur ca ridicand mainile s-a ridicat bluza cu totul suficient cat sa se observe ca totusi port fusta. Si simt ca incep sa transpir. Si nu imi pasa. Pana cand il vad pe G. la cativa metri de mine. Asta e! O sa ma plang de caldura si, subtil, voi aduce cumva vorba despre ce ma intereseaza.

M-a vazut si el si a venit spre mine. Mi-a sarutat mana. Ma uit la el... prin el. Asa seamana cu Spike de la Quireboys. Si imi spune ce mi-au mai spus si altii de atatea ori. Ca ar trebui sa plec din tara. Sa uit de tot ce mi-a mers prost si inca merge prost aici. Zambesc.
G.: Pentru unii din noi e prea tarziu.
Ha! Ar trebui sa imi para rau pentru cei care vor ramane mereu inconjurati mereu de gunoaiele astea umane? Prea tarziu? Lui i-ar fi mai usor decat mie. Pentru ca valoreaza mai mult decat mine in ochii unui potential angajator.

Subtil? Cum de s-a evaporat hotararea aia? Nu-mi vine sa cred ca l-am intrebat direct ce i-a spus lui M. despre faptul ca a fost vina mea. Zambeste. Iar eu ma joc cu manecile bluzei mele de matase albastra.
G.: Nu i-am spus eu. Asta a inventat el. Cum sa fie vina ta?
Ma ia in brate si ma saruta. Si eu nu stiu ce sa mai cred. A fost sau n-a fost vina mea? G. ar fi trebuit sa stie mai bine decat mine. Asa ca... Dar daca a spus asta doar ca sa nu ma supere? Doar pentru ca asa e el, manierat? Nu stiu ce sa mai cred.

[fast forward: next week]
Suna telefonul. E M., vrea sa ma vada.
Eu: Dar eu nu vreau!
M.: Nu conteaza ce vrei tu!
Eu: Sunt foarte suparata pe tine!
M.: Mais pourquoi?
Eu: Ce mi-ai spus saptamana trecuta. Am vorbit cu G. si...
M.: Stiu ce ti-am spus. Cand ne vedem iti explic si de ce.
Inutil sa mai spun ca n-am primit nici o explicatie.

[fast forward: four months]
Si iar i-am urlat la telefon ca detest sa respir in preajma lui. Si mi-a inchis telefonul. Si tot eu plang. Si il sun din nou. Si imi respinge apelul. Il sun pe mobilul de serviciu. Stiu ca imi va raspunde. N-are numarul meu in agenda aluia, nu va sti cine il suna. Si se revarsa tot ce nu i-am spus pana acum.
Eu: ... cand ma obligi sa fac ceva ce nu vreau, imi doresc sa fac asa cum doresti impingand totul la extrem, in asa fel incat sa-mi fac mie rau... fizic... poate reusesc sa ma omor... poate asta te satisface... pentru ca nimic altceva nu te satisface vreodata!

Sange in parfum. Lumea mea e colorata. Dar pentru el e ca o carte de colorat nou-nouta. Are si creioanele. Noi-noute. Dar nu si-a dorit vreodata sa coloreze imaginile care zac in continuare goale, lipsite de culoare. Stie oare ca iarba mea e albastra? Poate asta e. Poate nu stie ce culori sa foloseasca. Acum i-am spus. Si? Nimic nu s-a schimbat. Acum imi spune ca nu trebuie sa ma simt obligata sa fac ceva dupa ce deja mi-a fortat mana, dupa ce deja m-a facut din nou sa vreau sa ma autodistrug. I-am spus ca am trecut pe la G. si nici nu s-a gandit ca am fost sa-l vad chiar pe G., nu sa-i vad pisica, purcica sau bunica.

Nu e corect, stiu. Nu pot sa-l modelez sa fie ca G., dar totusi... mi-ar fi placut asta. Sau poate ca...

Nu stiu nici eu ce vreau. Incerc mereu, ma ridic dupa fiecare esec, trag tare, doar ca sa ma predau cand deja se sopteste ca am invins. Si nu stiu sa admir tigrul de dincolo de gratii, nu stiu sa accept ca nu pot sa-l controlez de acolo, dinauntru din cusca lui, ca nu sunt facuta pentru asta. Iar acum s-a trezit. A deschis un ochi, lenes, si l-a inchis la loc. Dar cand ii va fi foame?

23 pareri

cine
krossfire
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 09:57:00 EET
E greu de spus daca ai creat o povestioara metaforica sau ai fost sincera (tag-urile nu ma ajuta) dar...the power of metal will save you and give you good advice : Cand esti lovita ridica-te si nu te sterge de praf imediat, intai loveste ;)

(Am primit o lovitura ieri, dar nu pe acelasi plan...la fel ca primii crestini sunt de parere ca trebuie sa dai mai mult decat primesti)
cine
brontozaurel
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 10:32:00 EET
E... sincera, cu bucati omise, cu detalii despre gesturi de-ale mele inserate artificial doar ca sa evit plasarea in spatiu si timp.

Marea proble ma e ca mi-o fac cu mana mea. E ca si cum mi s-ar pune instrumentul de tortura in fata, iar eu il iau si ma torturez singura.
cine
sorin
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 13:07:00 EET
Sunt foarte putini oameni care ma plac. Dar ma plac exact pentru ceea ce sunt eu. De o vreme m-am impacat cu mine, asa cum sunt, si ii caut doar pe cei care ma vor asa. Si nu-mi permit sa mai fiu altul pentru altii, de nu le place ce gasesc la mine sa caute in alta parte. Imi e mai bine singur si stapan pe mine, decat un fals pustiu langa alti falsi. Tare greu o fost pana am reusit sa apuc culorile in mana si sa incep a desena, chiar daca o vreme indelungata am desenat numai in negru, macar culoarea era din mana mea.
cine
brontozaurel
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 15:54:00 EET
familia n-am putut sa mi-o aleg.
cine
sorin
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 17:01:00 EET
@brontozaurel - imi pare rau ca am izbit cu batul in balta. Nu vreau sa dau sfaturi ca ma simt tamp de tot, si-n plus ce este bun la mine poate fi rau la altul.
cine
brontozaurel
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 22:59:00 EET
e vina mea - eu am vrut sa fie vag
cine
sorin
cand
duminică, 1 februarie 2009 la 23:44:00 EET
Noah, nu stiu cum sa spun, ii vinta ta desigur si pentru ca mi-am dat cu parerea si ca am parul alb (bine, numa cam 35%, inca nu le-am numarat pe toate firele)! Hai ca imi fac curaj cu toata tampeala mea. De cand am pasit la facultate am devenit independent. Si dupa vreo 6 luni ai mei au cedat si m-au chemat acasa. Io nu si nu, amu-s pe banii mei, si fac ce vreu. No, si dupa o vreme am vazut ca imi este dor de ei, si am pasit sfios acasa, si cand or vazut ca nu venisem pentru lei, ci, doar pentru parintii mei, o deveni pentru scurt timp ceva mai blanzi, si nu mi-o mai tipat in fata motivarea cum ca io ar trebui sa fac numa bine pe lume pentru ca ei o suferit sa-mi fie mie bine. Cand am vazut cam cum sta treaba am hotarat sa optimizez perioadele de venit acasa. Am spus ca am avut noroc de ne-prezenta parintilor la scoala, si in vacante imi cautam de munca la naiba in praznic, si cu leutii ce-i faceam, meream pe munte de ii beam. Si dupa scoala o fo tare greu, pentru ca ai mei parinti imi voiau binele cu orice pret, si hotarau ca nu e bine a munci pe bani putini pana tarziu, ca ii pacat sa beu leutii cu baietii de imi erau dragi ca ochii din cap, si ar fi mai bine sa ma indatorez la banci pentru o tar de casa, ca ii pacat sa stau ca bou' cu chirie. Noah, bien or fi gandit in felul lor, nu neg, aveau si ei dreptate, dar din pacate dreptatea aia o ramas in mintea lor. Ase ca am hortarat io sa imi iau un job la naiba in praznic, chiar de o fost pe santiere in baraca cu sobolani pe post de pretini. Si apoi or hotarat tot pentru mine si draga de ea unde vom sta, si drept urmare am plecat in celalat colt de tara, am pus numa vreo 500 de kilometri intre noi, asa ... Noah, acuma is linistit, da tot imi este dor de ei, si imi sunt dragi, si uneori imi pare rau de aia 500 kilometrii, un lucru ii cert, ne intelegem mult mai bine. Si daca io am fost un drac impielitat, al meu frate o fost painea lui dumnezeu, blad, calm, harnic si drept in toate, da din pacate el ii oaia neagra acum, se vede el acum cu ei aproape in fiecare zi ... De asta zic ca ce-i bun pentru mine poate fi rau pentru altii. Chiar daca am si eu copil, atata timp cat imi traiesc parintii, voi fi mereu copilul lor. Si chiar de imi parea o vreme totul negru si intunecat, si nu am crezu ca va fi bine, uite ca pana la urma asta so-ntamplat. Ii drept, ma ajuta mult de tot si piciul, o rezolvat multe aspecte inchise in mine de care nici macar nu aveam habar, prioritatile s-au schimbat cu totul, imi pare acum totul mult mai simplu si mai clar. Acum pot sa inteleg si eu ce simt ai mei pentru mine, incerc sa iau partea plina de pahar, ce mi-o fost mie boala sa nu fac in veci si piciului meu, ca-i mic si scump si nu are nici o vina. Noah, nu stiu cum sa spun, imi este tare greu, degeaba iti spune altul sa feresti a da cu capul, pana nu se intampla ii tare greu. Si ma urasc cand sunt in postura de a-mi parea ca vreu sa explic cum curge viata, io asta am patit, ma rog doar sa ma crezi ca va fi si mai bine.
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 01:29:00 EET
cu cat ii vad mai rar cu atat le simt mai putin lipsa. reusesc sa ma detasez si uneori aproape ca uit ca exista. si atunci e foarte bine. iar cand ii vad iar e ca si cum as fi uitat cum pot sa ma apar in fata lor si de fiecare data de-abia astept sa scap.
cine
sorin
cand
marți, 3 februarie 2009 la 07:36:00 EET
In cazul asta nu pot decat sa sper ca la momentul in care vei decide doar tu pentru tine, te vei face inteleasa cat mai bine. La ai mei o fost soc mare de tot, nu-s mandru de "asa vreau io si nime' in lume, veci pururea, nu-mi mai spune ce si cum sa fac". Detasarea ii buna tare, tin minte noptile de "teorie" de viata, cand taica-meu imi explica in bucatarie cum se invarte roata si eu raspundeam mecanic "da, da .. da .. am inteles" in timp ce gandul imi era la naiba in praznic, o tinut treaba asta pana cand tata o intrebat "ce ti-am spus io?", si, cand o realizat ca o noapte intreaga nici macar peretii nu l-au ascultat, am scapat si io de noptile alea. Toate bune sa-ti fie.
cine
Cool-Boy
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:03:00 EET
Ia cutiuta de culori si deseneaza ce vrei tu pentru tine. Nu mai incerca sa faci pe plac atator oameni care nu te apreciaza pentru ceea ce esti. Nu merita. Tu esti TU. Nu incerca sa te schimbi tu pentru altii doar ca sa te placa mai mult, dar nu incerca sa-i schimbi nici tu. Accepta-i asa cum sunt.
Nu am inteles prea multe din povestioara ta pentru ca este un pic vaga, asa ca sper sa ma ierti daca am facut un comentariu nepotrivit.
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:46:00 EET
@sorin: sper doar ca lucrurile sa se termine bine cumva...

@Cool-Boy: tine de cum am fost programata de cand sunt mica. Mi s-a spus mereu in famile ca sunt defecta, ca n-am dreptate, ca nimeni n-ar putea sa placa un animal ca mine.

Si am cunoscut acum oameni care se poarta fenomenal de frumos cu mine... si nu-mi sunt nimic, nu-mi datoreaza nimic. Si pe de o parte imi este groaza ca poate intr-adevar sunt asa cum imi spuneau ai mei ca sunt si ca intr-o zi o sa vada toata lumea asta si o sa se uite la mine cu dispret. Si m-ar durea foarte tare asta.

Pe de alta parte, am inceput sa-mi doresc acum ca ai mei sa fi fost asa... sa se fi purtat si ei asa cu mine... it's like I'm seeing parental models in others. And I know it'[s wrong, but I cannot help it.
cine
Cool-Boy
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:53:00 EET
Imi pare rau ca parintii tai au putut sa iti spuna astfel de lucruri. Uneori cand familia nu ne ajuta, in sensul de sustinere morala, gasim in prieteni, oamenii din jurul nostru, gasim acea afectiune de care am fost lipsiti. Te inteleg, am trecut prin astfel de momente, cu proprii parinti, cu alte rude...nu vorbe ata de grele...
Parintii mei nu sunt perfecti, au gresit si ei de multe ori fata de mine, nu au fost intelegatori. Mergand la prieteni in vizita vedeam cum erau parintii lor si imi spuneam as fi vrut sa fie si parintii mei la fel, as fi vrut sa faca si ei asta pentru mine...
Dar cum ai spus nu ne alegem noi parintii, asa ne-am ales cu ei de la inceput. Nu este gresit sa-ti doresti ca parintii tai sa fie diferiti fata de momentul actual.
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:57:00 EET
thanks!
cine
sorin
cand
marți, 3 februarie 2009 la 15:01:00 EET
@brontozaurel, cu un lucru sunt de acord, "prima" familie nu ai cum sa ti-o alegi. Dar, iti vei alege "urmatoarea" familie, si cu cat va deveni mai numeroasa, prioritatile se vor schimba radical. Ce realizari domunul meu, ce statut, ce situatie, ce ... cele cele ? Fiul meu e cel mai cel ! Atat, doar atat. Dupa el vine imedita draga de ea si apoi restul lumii. Noah, sunt oameni dragi, nu cred ca-i atat de rau faptul ca nu vrem sa-i dezamagim, dar suntem oameni pana la urma, mai si dezamagim, si acei oameni pe care ii indragim si ne indragesc, banuiesc ca ne sunt dragi si ne indragesc tocmai pentru ce suntem, nu pentru ce am vrea noi sa fim, in cazul asta ne indragesc cam dejaba. Si mai este un aspect, de care cred ca trebuie sa tii cont, oamenii nu sunt ceea ce par a fi, da? Vedem noi o parte mica din ei, ceea ce vor ei sa se vada, ei vad in sinea lor tot o parte mica din ei, dar va ramane mereu si partea necunoscuta, parte din care ne straduim sa aflam cat se poate pana se va termina firul vietii. Si nu vom afla totul. E inevitabil, vom avea incredere - vom fi insealati, vom respecta - vom fi dispretuiti ... si tot asa. Cred ca trebuie doar sa profitam cat se poate de mult si sa tragem cat mai mult de fraie pentru a ne purta oistea pe unde am vrea, sau macar in directia dorita. Acum sa-mi fie iertat, mai ragai si io si mai scap cate un sughit au cate o basina, merg si la baie din cand in cand, mai judec cateodata oameni fara sa am dreptul, am si io ca tot omul vicii, si am gresit destul de mult la viata mea, da' ce ar trebui sa fac? Sa ma inchid in mine sa nu permit nimanui sa vada si partea asta? Ce as avea de castigat? Ii drept ca nu-i frumos a traje vanturi in public, dar daca ma scap si cel de spune ca ii sunt drag ma da la scarbe doar pentru atata nu am perdut nemica. Si daca stau sa socotesc mereu cam cat am ragait in viata, cate prostii oi fi facut, ar trebui sa ma tip pe o insula pustie, da' cred ca ar fi pacat, mai pot face si lucruri diverse si se iegzasta si persoane de ar avea de castigat. Fulga si-o incheiat transmisia. Terminat.
cine
sorin
cand
marți, 3 februarie 2009 la 15:15:00 EET
PS. Noah, ca io am uitat, vroiam sa-ti spui: sper ca "lucrurile" sa ia forme cat mai faine si mai placute, si sa faci cu ele ce iti doresti mai mult. Si mi-o spus si mie multa lumea ca as fi manelist 'au cucalar sau cocalar cum pana mea se spune ... ceva de genul asta, si nu i-am crezut, io tot consum metal :)
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 16:34:00 EET
Pot sa-mi dau seama ca oamenii care ma fascineaza nu sunt de fapt perfecti... chiar daca eu nu am ajuns sa-i cunosc suficient de bine...
cine
sorin
cand
marți, 3 februarie 2009 la 17:10:00 EET
Apoi io cred, stimata domnisoara, cei oameni ne-perfecti de te-ndragesc si se poarta intr-un feli anume, poa' sa creaza asemene despre persoana ta. Si cum ti-ar place dumitale, ca un om de iti este drag sau te fascineaza, sa judece in dreptu-ti "sper sa nu o dezamagesc, sper sa nu se uite la mine cu dispret ... ". Noah ?
cine
sorin
cand
marți, 3 februarie 2009 la 17:12:00 EET
*ti-ar placea, mama ei de tastatura si de scriere in limba romana, ca nu le stapanesc.
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 4 februarie 2009 la 15:22:00 EET
Intr-un mod ciudat... cred ca m-as simti putin flatata si putin vinovata. Si putin confuza, pentru ca imi e greu sa cred ca eu, asa imatura cum sunt as putea sa intimidez pe cineva.
cine
sorin
cand
miercuri, 4 februarie 2009 la 15:46:00 EET
Oamenii sunt ciudati prin definitie, cred eu. Si eu mi-am imputat multe, si pe nedrept, sunt foarte multe lucruri de spus pe tema asta. De ce ma coboram voit mai jos ? O data pentru ca, acolo auto-asezat, aveam sentimentul fals ca nu pot sa ajung mai jos. In scoala am fost mereu cel din ultima banca ce nu vroia sa ridice mana chiar de stia raspunsul. Apoi mai e si partea cu dezamagirea, pe cine puteam sa dezamagesc daca eram din start nimic? Doar timpul m-a schimbat, am vazut bine ca pot sa fac uneori mult mai bine decat diversi auto-cocotatati. Am observat ca cel ce e indragit de oameni dragi sunt eu. Si am vazut ca nici ei nu vor sa dezamageasa si mi-au fost si mai dragi. Dar in felul asta am invatat sa ne acceptam unii pe altii si am scapat de inhibitii, si-n felul asta ne manifestam mult mai usor, si cu totul natural. Nu-s multi oameni de genul asta, e drep, dar cei ce i-am gasit nu m-au lasat niciodata balta oricat de mult as fi gresit. Gresim cu totii, suntem oameni, e forte mare diferenta intre a gresi si a insista mult dupa ura in a face rau voit. Si cred ca maturitatea nu are nimic de a face aici. Sunt oameni maturi cu gandire doar CORECTA ce uneori au de pierdut in degustari de bucurii (tocmai din cauza de gandire CORECTA), sunt oameni mari de sunt copii. Asta cred ca e de apreciat cel mai mult la un copil, el invata de la oameni mari a face rau voit, si cat ramane doar copil si nu invata a face rau voit .... hmmm.. e peste mine mult, caci am trecut din pacate si dincolo de ura. Mai este un aspect acum, cei ce stau cat mai jos-voit, ce spun putin si nu se arunca in sus cu "reusite" si "abilitati" de sa te-nchini, aceia sunt de obicei, cei BUNI. O spun si o voi spune, am avut mare noroc ca, am putut sa ma asez eu pentru mine exact in locul unde ma simt bine in pielea mea.
cine
brontozaurel
cand
joi, 5 februarie 2009 la 11:50:00 EET
ce-as mai putea spune? live and learn...
cine
sorin
cand
joi, 5 februarie 2009 la 13:11:00 EET
live and enjoy ?
if other people are thinking bad about me ... is more important what I am thinking about me ?
Only You know better
cine
brontozaurel
cand
joi, 5 februarie 2009 la 13:15:00 EET
I enjoy life today :)

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)