on the verge of extinction... again

cine si ce ar trebui sa stie...

O chestie care m-a scarpinat pe creier in urma unei vizite la banca...

Dupa cum cred ca am mai povestit, mi-am schimbat buletinul acum aproape trei luni. Ocazie cu care am aflat ca politia are aparate foto care te pot face sa arati ca un asiatic blond. Si ca la schimbarea buletinului se schimba si seria si numarul lui. Nu radeti, nu stiam asta.

Ma rog, asta a insemnat ca, dupa cateva vizite pe la banca, am dat intr-o zi si de un angajat mai constiincios care mi-a spus ca trebuie sa completez si un formular de actualizare a datelor personale. Am completat numele, seria si numarul de pe buletinul vechi nou, am falfait din gene si am intrebat daca mai trebuie sa completez si restul carnatului sau le iau ei din baza de date ca sa poata babuta de dupa mine sa ajunga sa se sprijine de ghiseu si sa nu lesine de asteptat.

A mers, n-a mai trebuit sa completez restul si am zburat fericita ca un fluturas de acolo. Dupa inca vreo luna, in timpul altei vizite la banca, dau de un alt angajat constiincios care imi spune acelasi lucru - ca trebuie sa completez un formular pentru actualizarea datelor. Stai, drac paros, ca eu am mai completat formularu' ala! Cand? Acum o luna! Imi cer scuze, se pare ca e vina colegilor mei atunci, n-au actualizat - mai completati inca o data? Si-mi pune sub bot un alt formular din ala. Nud, ca sa-l imbrac eu cu text...

Bineinteles, am procedat la fel. Si asta mi-a spus ca e in regula, nu trebuie completat chiar tot, dar totusi mai sunt cateva campuri care trebuie. Completate. Doua din ele au fost doar casute care trebuiau bifate (starea civila si daca sunt persoana expusa politic... ceea ce nu-s, in caz ca se intreba cineva). Al treilea camp a fost numarul de telefon. M-am uitat crucis, ca dupa mine ar trebui sa aiba deja numarul de telefon, mai ales ca am acelasi numar de opt ani, da' am zis treaca de la mine, nu-mi pica mana sa-l mai scriu inca o data...

Ceea ce mi-a adus aminte de o chestie pe care am gasit-o mereu amuzanta. Si anume faptul ca am auzit des oameni revoltandu-se ca li se cere numarul de telefon la banca.

In general, sunt destul de paranoica la capitolul asta. E motivul pentru care de multe ori spun ca mi s-a furat telefonul, nu mai am asa ceva, sau dau un numar fals. E valabil si cand vine vorba de adresa de e-mail sau cea fizica.

Exceptand furnizorii de servicii, bancile cu care am avut treaba, facultatile pe la care am trecut, magazinele de la care am comandat chestii online sau telefonic, angajatori si un numar de persoane numarabil pe degetele de la maini... nu cred ca a mai primit nimeni datele astea de la mine. Da, stiu, si asa e o lista lunga...

Inteleg sa nu vrei sa stie chestiile astea matusa. Ca o sa te frece la cap de ziua ta. Pentru ca are reminder pe telefon, ca altfel te si striga pe alt nume, nici o problema. Si o sa se auto-invite fara drept de apel la tine ca sa-ti vare pe gat un cadou de genu' oua murdare de gainat plus cartofi plini de pamant si alte chestii de care n-ai nici cea mai mica nevoie sa-ti ocupe casa. Dar care ar trebui sa bage in tine un sentiment de vinovatie si sa te impinga sa toci nervi si bani cautand un cadou pentru ziua ei.

Dar nu pot sa inteleg de ce dracu' n-ai vrea sa-ti stie numarul de telefon fix banca la care iti tii banii? Fraiere, nu vrei sa fii anuntat in caz ca se intampla ceva "amuzant" cu conturile tale?

7 pareri

cine
liviu berdila
cand
sâmbătă, 8 iunie 2013 la 07:24:00 EEST
Daca nu era banca, anul trecut habar nu aveam ca imi expirase buletinul de trei luni. L-am schimbat, am facut o copie xerox, le-am dat-o si aia a fost, fara nici un alt formular.
Si eu am vrut initial sa tin mai ferit numarul de telefon pentru ca a ajuns o data unde nu trebuie si ma sunau diversi, de la banci care tot voiau sa-mi bage pe gat carduri de credit pana la invitatii sa ma alatur la nu stiu ce cluburi selecte si a trebuit sa-l schimb dar, neavand telefon de firma, a trebuit sa-l dau multor clienti si acuma suna telefonul meu mai des ca toate telefoanele de firma la un loc. De un lucru sunt multumit, ca nu le da prin cap sa sune la ore mai ciudate si ca ma suna doar ei. Intr-o perioada mai sunau si Vodafone cu diverse oferte pana cand le-am taiat-o.
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 8 iunie 2013 la 08:09:00 EEST
Nu esti singurul. Imi mai povestea cineva ca a dat examen pentru permis cu buletinul expirat, dar n-a putut sa retraga bani de la banca si asa a aflat... :))

Vodafone... ultima convorbire de gen a fost simpatica rau... :))
"V-am sunat pentru ca am vazut ca aveti un abonament cu putine minute incluse..."
"Serioooos? Mie mi se pare ca-s multe - n-ati vazut si ca nu consum niciodata nici macar jumatate din ele?"
cine
liviu berdila
cand
marți, 11 iunie 2013 la 07:34:00 EEST
Eu am destule minute si le tin pentru "zile negre" cum am patit de vre-o doua ori cand am ramas cu masina in pana si exact atunci se termina creditul la cartela.
cine
Arisu
cand
miercuri, 12 iunie 2013 la 23:21:00 EEST
Râd de nebună de câteva minute! Normal că te-au pus să mai completezi o dată formularul, la ei apare că ai buletinul expirat şi până nu le dai seria nouă o să tot completezi.
cine
brontozaurel
cand
joi, 13 iunie 2013 la 03:41:00 EEST
@Liviu: De-aia prefer abonamentul. Nu exista stres legat de terminatul creditului.

@Arisu: Nu. Nu. Nu. ... :|

Nu stiu unde mi-era creierul cand am scris aia, ca in cap sigur nu era. De pe buletinul nou, nu de pe cel vechi. Si cred ca problema era din cauza campurilor alea necompletate pe primul formular, starea civila, implicarea in politica, bla...
cine
cartim
cand
vineri, 14 iunie 2013 la 20:33:00 EEST
Pe mine la banca ma enerveaza cand imi dau semnez "n+1" de hartii.Ce ii scoate din sarite pe functionari este faptul ca nu semnez niciodata la fel doua hartii...

Numarul de telefon nu mi-l dau nici eu decat acolo unde este neaparat nevoie.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 14 iunie 2013 la 23:43:00 EEST
Eu semnez mereu foarte caligrafic :P

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)