on the verge of extinction... again

steal, learn, experiment, teach, mix

Cand am inceput sa ma joc pentru prima data cu CSS-ul (in 2009), nici macar nu stiam ca se cheama asa. Nu stiam ce dracu' e, pur si simplu banuiam ca de acolo se schimba chestii legate de aspectul blogului.

Habar n-aveam ce dracu' fac.

Am incercat o multime de chestii bibilind la teme de blog pe care am ajuns sau nu sa le folosesc. Initial chestii furate. Luate cu copy paste din dreapta sau stanga. Modificate. Stricate. Reparate dupa mult dat cu capul de pereti.

Am invatat multe. Si parca din ce in ce mai multe, parca totul a fost ca un bulgare la inceput si uneori incepe sa semene din ce in ce mai mult cu o avalansa. Anul trecut am simtit ca am invatat enorm in comparatie cu anii anteriori. Si aceeasi senzatie o am si anul asta cand, din ce spune profilul meu de GitHub, am o medie de aproximativ 3.5 experimente CSS pe zi.

De multe ori, inclusiv sa ajut ma ajuta enorm. Pe SO, unde descopar probleme pe care eu nu le-as fi intalnit altfel. Pe twitter, unde ideile mele se completeaza cu ale altora.

Ma mai jucasem putin cu :target, insa nu prea mult. Si nu ma mai jucasem aproape deloc cu filtre CSS (care nu, nu-s deloc acelasi lucru cu vechile filtre de IE). Ideea de umbre pentru forme neregulate ma chinuia de ceva vreme, dar pana sa intorc pe toate fetele experimentul asta nu-mi mai venise niciodata in minte o alta idee atat de buna.

Ma simt foarte norocoasa. Si recunoscatoare.

Tweet-ul asta s-a raspandit nebuneste. Si a insemnat peste 50 de urmaritori noi. Nu e vorba (prea tare) de a fi "cool". Folosesc twitter in principal ca feed, ceea ce inseamna ca valoarea e data in primul rand de conturile urmarite si nu de statistici. Insa mai multi urmaritori inseamna mai multe sanse de feedback atunci cand ciripesc despre un experiment nou. Mai multe sanse ca ideile mele sa le dea altora idei... care sa-mi dea mie mai departe idei...

Live and to learn...

4 pareri

cine
MikeS
cand
luni, 24 septembrie 2012 la 10:46:00 EEST
Probabil aia de la firma la care ai fost la interivu nu s-au uitat pe twitter sau n-au avut nevoie de cineva prea priceput la css :) Logic as zice a toatea lumea vrea oameni cat mai priceputi la orice, dar se pare ca nu-i asa. Acum ce-ti lipseste tie (eu nu stiu sa ai) e un proiect cap-coada care sa arate ca poti duce la final ceva.

Experimentele sint bune dar doar ele sint simply one trick. Da, e nevoie de ceva neuroni dar in domeniu n-o sa faci doar challenges and cool stuff. Probabil peste 80% e boring stuff. Odata ce ai macar un proiect complet, o firma nu prea mai are motive de refuz (in afara faptului ca ei de fapt cauta alte competente).
cine
brontozaurel
cand
luni, 24 septembrie 2012 la 11:46:00 EEST
Wow, wait! You're totally out of line.

Postul era pentru JavaScript. Punct. Asta era titlul anuntului. Ca nu strica CSS pe platou era alta, dar practic, in cazul meu era mai important faptul ca am reusit sa ajung de la zero pana la avea un demo in top 10% pe MDN in 3 ani, pentru ca inseamna ca as putea sa am aceeasi evolutie si in cazul JavaScript.

Asta fiind sincer si unul din motivele pentru care am aplicat. Pentru ca tot pe twitter am dat de demonstratii de JavaScript de sta pisica in mustati (vezi experimentele facute de tipul asta, sunt absolut geniale!). Si vreau si eu sa pot sa fac astfel de chestii.

Doar ca parca n-am rabdare sa astept trei ani sa ajung acolo. De-aia mi-ar placea loc de munca pe partea de JavaScript, pentru ca ar putea sa accelereze procesul.

Dar da, ai dreptate cu partea a doua. Experimentele nu inseamna nimic. Am nevoie de un proiect mare facut cap-coada de mine. Doar ca n-am idee ce si daca as fi in stare.
cine
MikeS
cand
luni, 24 septembrie 2012 la 16:28:00 EEST
Nu stiam pt e post ai aplicat, am crezut ca era ceva general unde trebuie sa le stii pe toate.

Sa inveti sa faci aeroplane in js sau orice de fapt, tine intr-adevar de tine. Si poate nu trebuie sa stai 3 ani pana reusesti. Insa o slujba pe js nu prea garanteaza progresul. Trebuie sa ai o bafta serioasa sa nimeresti la o firma unde se fac proeicte interesante si sa ai de unde sa inveti sau sa fi lasata sa o faci. PRobabil peste 90% din cazuri vei face chestii boring fara nici o legatura cu ce ti-ar placea sau ce vezi in demos. Si ramane singura cale: sa faci singura pe cont propriu (in tipm liber )ca doar asa vei progresa.

Cand eu m-am angajat prima oara pe devel, la fel ca tine facusem multe snippets (desi aveam o mica aplicatie facuta cap coada dar tot nu consideram ca e de ajuns). Dupa un pic de timp am observat ca celialti nu-s mai breji ca mine, multi erau one trick poneys iar enterprise era doar nava din star trek. Pe scurt, ai sanse sa observi ca altii stiu mai putin ca tine (da, aia cu vechime) si ca real tot singura vei progresa. E drept, vei prinde o tona de incredere si te vei putea lauda cu proiecte 'oficiale'. Nu zic ca n-o sa intalnesti oameni de la care vei avea multde de invatat, e posibil, dar tine de noroc. Baza e cam tot ce faci singura.

Despre un proiect mare, daca tu nu ai idei, am eu nevoie de voluntari pt un light CMS open source. Nu e ceva f complex dar nici "hello world", e numai bun pt cine n-are experienta sa-si faca. Daca stau sa ma gandesc, e un proiect 'clasic' nu multi ajung sa faca pay pal sau facebook.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)