on the verge of extinction... again

pentru cat merita sa te deplasezi la banca?

cu gheara pe bani

Postare in care bronto foloseste o poza cocalareasca cu bani, tinuti bineinteles de ghearele puternice ale colegului de pat. Poza cu atat mai cocalareasca cu cat m-am chinuit vreo 3 minute sa aranjez bancnotele in asa fel incat sa nu se vada decat "5 lei".

Azi fiind prima zi a lui martie, brontozaurelu' a primit un martisor pe gustu' ei: bani. Cum dorintele reptilei sunt momentan destul de neclar definite (si alea* care is clar definite au oricum preturi cu vreo doua ordine de marime peste valoarea martisorului), a zis ca ii pune la pusculita. Adica ii varsa in cont sa faca pui. Si candva si-o face timp sa-si defineasca clar dorintele si sa-si ia chestii.

Doar ca a mentionat asta cand a sunat-o pe doamna mama sa-i ureze... dracu' stie, nici nu mai tine minte ce i-a iesit din gura pe post de urare de 1 Martie. Care a fost revoltata - cum sa te deplasezi pana la banca pentru atata lucru? Ia-ti ceva, suma aia e un fleac... Cum sa depui doar atata, te rade lumea...

Bronto face 5 (sa zicem 10 la ce e pe jos acum) minute din casa pana la prima agentie a bancii la care are cont. Si oricum iesea din casa pana la Mega Image-ul ala de la colt ca sa-si ia lapte in care sa topeasca acadelele de ciocolata ca sa rezulte o bautura calda.

Bronto n-are idee ce si-ar putea lua de banii aia. Are munti de haine, incaltari, cosmetice, iar la capitolul cioco are 5 piese (Bellarom, Nestle, Cote d'Or, Hamlet, Rausch), poate chiar mai multe daca iar pateste ca luna trecuta sa descopere prin ghiozdane ciocolate pe care uitase ca le cumparase.

Mai mult, bronto nu-si poate reveni din soc - cand locuia la Brasov, doamna mama era mereu cea economicoasa. Si acum spune ca pentru 500 de lei sau mai putin nu merita sa faci vreo suta de pasi pana la banca...

Deci... merita sau nu? Nu intreb ca sa iau o decizie, eu oricum ma duc, sunt doar curioasa.

UPDATE: Am fost si "nu mergea sistemul". Habar n-am ce-o fi insemnand si asta, da' parca toti si toate sunt impotriva mea...

UPDATE #2: Pana la urma am reusit sa-i depun la o alta agentie.

* Daca va mananca degetele sa faceti alte recomandari... scarpinati-le. Am unu' din acelasi neam de 5 ani si nu intentionez sa trec la altceva. A meritat.

16 pareri

cine
cartim
cand
joi, 1 martie 2012 la 19:39:00 EET
Ti-ai terminat si tema de cand nu am fostb pe aici :P

Cum sa nu merite deplasarea o asemnea suma ? As merge si o ora dupa o astfel de suma venita cadou :))

De ce nu isi ia Bronto, un domeniu ?

Nu am dat cu parul , am intrebat doar..www.brontozaurel.ro sau Dino.ro ;))
cine
dreamr
cand
joi, 1 martie 2012 la 21:44:00 EET
Exctinction?! Again? :)
Tema-i faina rau! Simple is beautiful!
Sunt curios cum va fi cand va fi gata. Voi mai reveni pe-aici sa "spionez" :)
cine
krossfire
cand
joi, 1 martie 2012 la 21:50:00 EET
Krossfire are probleme reale cu deplasatul la banca, desi bancomatul nu-i departe. Prin urmare, Krossfire isi mai asuma si 3-4 lei comision din cand in cand si retrage de la primul bancomat iesit in cale.
cine
Arisu
cand
joi, 1 martie 2012 la 22:48:00 EET
Eu merg la bancomat şi pentru 10 lei şi nu mi-e ruşine. Dacă vreau să-mi plătesc facturile online şi observ că mai am nevoie de un leu şi ceva (caz real), merg până la bancomat şi depun 10. Apoi mă întorc acasă şi-mi plătesc toate facturile şi tot termin mai repede decât dacă aş fi stat la coadă la bănci să le plătesc pe fiecare în parte.

Cât despre retras, dacă rămân cu puţini bani înainte de salariu merg la bancomat şi retrag ultimii 10-20 lei (îi ţin pe card ca să nu-i cheltui pe lucruri inutile).
cine
brontozaurel
cand
joi, 1 martie 2012 la 23:08:00 EET
@dreamr: Mersi, dar eu nu-s multumita de ea si nici macar nu e terminata...

@krossfire: Hmm... sa intele ca nu e vorba de BCR care au bancomate pana si in statiile de metrou? Stiu ca si BRD si Banc Post au, dar in mai putine statii. In schimb in statie de metrou fara bancomat BCR eu n-am mai coborat de mult...

@Arisu: Cumva, mie mi-e mult mai usor sa-i cheltui rapid daca sunt pe card...
cine
brontozaurel
cand
joi, 1 martie 2012 la 23:10:00 EET
Hmmm... cred ca e posibil sa se fi inteles gresit o chestie: banii eu i-am primit exact in forma in care sunt sub laboantele lu' domnu' colegu' de pat si la banca m-am deplasat ca sa ii depun in cont. Nu i-am primit prin banca sa trebuiasca sa ma deplasez acolo sa-i retrag.
cine
Cristi
cand
joi, 1 martie 2012 la 23:49:00 EET
Depinde cat timp vrei sa ii tii la banca. Dobanda la un depozit de 500 lei la o luna (cu 7% pe an) inseamna vreo 2.5 lei (scazand cei 16% impozit), iar daca banca are comisioane de depunere sau retragere poti sa ajungi chiar sa te coste mai mult decat castigi din dobanda.
Merita in schimb pentru alte motive. E mai sigur, nu risti sa ti-i fure din buzunar sau poti sa iti platesti facturile online.
cine
brontozaurel
cand
joi, 1 martie 2012 la 23:55:00 EET
... si daca am fi avut in continuare bani de hartie s-ar fi adaugat si un "nu risti sa-i speli impreuna cu hainele" :)

Dobanda la tipul meu de cont e mai marisoara, insa si comisioanele de retragere sunt usturatoare.
cine
căpcă1
cand
vineri, 2 martie 2012 la 20:54:00 EET
acuma, sincer, nu e tocmai frumos ce-o să spun, dar, mă-ncumet.
So, relaţia mea cu banca nu include şi faptul că eu aş putea depune bani. Nu sunt neam cu Moromete Ilie, din Siliştea Gumeşti, dar, cu bancile eu am un dialog, de regulă onomatopeic din partea-mi, cu multe înghiţituri în sec, atunci când sunt întrebat când plătesc ?!
Pe mine, mămica mea, cât o trăit, m-o învăţat că-i , cumva, tare nasol să minţi şi io, în puritatea sufletului meu, candid şi inocent, nu poci să mint, deci, nu pot avansa vreo dată la care eu să-mi achit obligaţiile. Boc să trăiască, mă jur, n-am fost aşa !
Mă uit tare atent la poza aia, cocalarească, a ta: mmm, aşa arată , deci, banii !
cine
mircea
cand
joi, 15 martie 2012 la 22:01:00 EET
Eu am facut 2 drumuri la banca in ianuarie, am vorbit probabil mai mult de jumatate de ora la telefon cu diversi de la Relatii clienti, niste mailuri (unul mai acid ca celalalt) pentru 22 lei si 74 bani, luati aiurea drept comision timp de 4 luni. Iar de 8 martie banca s-a declarat invinsa si mi-a dat banii inapoi:Precizam ca dintr-o regretabila eroare comisionul perceput pentru plata prin Standing Order s-a aplicat incorect. Astfel, comisionul ce ar fi fost necesar sa se perceapa era in valoare de 0,51 RON/operatiune. Va comunicam ca banca a decis in data de 08.03.2012 restituirea catre Dumneavoastra a sumei de 22,74 RON incasata eronat pentru platile efectuate in datele de 03.10.2011, 03.11.2011, 05.12.2011, respectiv 04.01.2012. Suma va fi restituita in contul curent activ pe care il detineti in prezent".
22 lei sint 3 litri jumate de benzina, probabil exact cit am consumat mergind la banca, dar e vorba de principii. Iar daca tie ti-e putin rusine ca te duci sa depui 100 lei la banca, afla ca io vreau sa ma duc la onor banca unde am cont si sa depun monedele din pusculita. Fiindca are deja vreo 2 kile. Si mi-e frica sa nu rugineasca monedele de 1, 5, 10
bani pe care de zgircit ce sint nu le las bacsis nici de-al dreaq.
cine
brontozaurel
cand
joi, 15 martie 2012 la 22:54:00 EET
@capca1: Pe mine ai mei m-au invatat ca-i tare nasol sa am datorii.


@mircea: Bun asa!

Mie nu mi-e rusine sa ma duc la banca sa depun 100 lei, chiar am fost ca sa depun banii aia. Doamna mama a comentat.
cine
Sabotor
cand
sâmbătă, 31 martie 2012 la 12:53:00 EEST
Nu stiu daca merita sa tii banii la banca. Ultima data cand am verificat, dobanzile sunt in general mai mici decat inflatia, asa ca, daca tii banii in banca, valoarea lor cam scade. Evident, vorbesc de un cont la care ai acces oricand la bani.
cine
Sabotor
cand
sâmbătă, 31 martie 2012 la 12:54:00 EEST
dobanzile erau in general mai mici*
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 31 martie 2012 la 13:10:00 EEST
Tinuti la saltea nu aduc nici macar dobanda aia si ii roade si mai tare inflatia :-??
cine
Sabotor
cand
sâmbătă, 31 martie 2012 la 14:56:00 EEST
Si asta e adevarat ;) Insa vroiam numai sa sublinez ca nu prea fac pui nici la banca....

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)