on the verge of extinction... again

the curious eye and the critical taste buds: again february 2010 + a lot more

[Mai ramasesera cateva chestii din februarie care prea se leaga de prea multe alte chestii incercate inainte. De fapt, chestia asta s-a transformat mai mult in chestii incercate chiar inainte de februarie 2010. Eh... de obicei, sunt asa curioasa sa incerc o multime de chestii... mai multe decat as putea incerca vreodata (a se citi mai multe decat mi-as permite sa incerc). De obicei, si primesc multa ciocolata... mai multa decat as putea manca vreodata (a se citi mai multa decat mi-as dori). De obicei, incerc multe chestii dulci... mai multe decat pot sa pozez. De obicei, pozez multe chestii dulci... mai multe decat am rabdare sa pun pe blog. Am vreo 39 MB de poze... gata pregatite + multe altele nepregatite. Dar de multe ori mi-e asa lene sa uploadez poze...]

Ziceam ieri de niste napolitane marca proprie Auchan (amuzant ca alea au fost primele chestii din categoria asta despre care am scris desi au fost ultimele incercate). Am mai incercat o tona de chestii de la ei (bine, e drept ca una singura chiar in februarie, restul au fost incercate cu ceva mai multa vreme in urma). Dracia incercata in februarie se numeste Rik&Rok Mini Gateaux fourees a l'Abricot. Si a fost o surpriza fenomenal de placuta.

Mai incercasem in ianuarie niste chestii similare, tot marca proprie Auchan (Rik&Rok Mini Gateaux Marbres au Cacao, Rik&Rok Mini Gateaux fourees au Chocolat et pepites de chocolat si 10 mini cakes aux fruits) si nu ma impresionasera. Insa cele cu crema de caise mi s-au parut fenomenal de reusite.

Tot la capitolul dracii marca proprie Auchan, incercate cu ceva mai mult timp in urma si foarte bune intra si un fel de mini rulade cu crema de capsuni si de ciocolata. Mini Roules Fraise si Mini Roules Chocolat. Crema de capsuni nu mi s-a parut cine stie ce, insa cea de ciocolata este foarte, foarte buna, iar chestia in care e infasurata e dementiala. Si de obicei eu nu prea suport ruladele pentru ca nu ma pasioneaza "painea" in care e infasurata crema, iar crema care se gaseste in majoritatea ruladelor e prea uleioasa, prea gretoasa. Mini ruladele astea nu sunt asa. Cremele nu sunt deloc uleioase, chiar daca cea de capsuni nu prea m-a impresionat la capitolul gust, iar "painea" e cea mai buna chestie incercata de mine la capitolul rulade. [In ultima poza de mai sus, cele de deasupra sunt cu crema cioco, cele de jos sunt cu crema capsuni.]

Mai departe, tot marca proprie Auchan, am incercat niste dracii... aaa, nu stiu exact cum le zice in romana, in engleza ele se numesc jaffa cakes. O baza de biscuite moale, la mjloc un jeleu si apoi o glazura de ciocolata deasupra jeleului. Am incercat trei sortimente (de fapt, nici nu stiu sa aiba mai multe): Genoise Cerise au Chocolat Blanc, Genoise Framboise au Chocolat Noir si Genoise Framboise au Chocolat Noir. Si mi-au placut. Chiar daca ma asteptam sa nu-mi prea placa cele in ciocolata alba, n-a fost asa. N-as putea sa mananc insa prea multe - e asa intens gustul de cirese din jeleul ala.

O chestie similara ca si concept cu cutia cu bomboane Petits Fours de la Delhaize primita de ziua mea, despre care am scris tot ieri. Domes aux 2 Chocolats sur lit biscuite. Din nou, o crema cam uleioasa, desi nu chiar asa uleioasa cum a fost cea din Petits Fours. O baza de biscuite uscat care nu mi-a placut. Totul invelit intr-o ciocolata neutra. O combinatie de care nu ma mai ating vreodata. Rik&Rok din nou. Doua soiuri de biscuiti. Matin Vitalite Lait & Pepites de Chocolat. Nu ma asteptam la cine stie ce, dar au fost buni. Si Gouters Saveur Chocolat (mai exista si versiuni cu vanilie si capsuni, eu nu i-am incercat insa decat pe cei cu cioco). Sunt buni daca ii mananc asa pur si simplu. Ceea ce mie nu-mi prea place in cazul biscuitilor, pentru ca imi raman prea multe resturi lipite de dinti. Asa ca prefer sa ii inmoi in ceai, in sirop sau pur si simplu in apa. Problema cu biscuitii astia odata inmuiati e ca... devin prea moi si incepe sa se simta prea intens gustul de lapte. Ceea ce mie nu-mi prea place. In continuare, inca un soi de biscuiti, care de data asta nu se mai numesc Rik&Rok - Sprits Choco. Cu alta forma, neacoperiti complet in ciocolata (totusi e mai gros stratul de cioco in cazul lor) si ceva mai densi. Altfel, sunt exact aceeasi chestie cu biscuitii Cocoa & Milk de la Sweet+ despre care am scris ieri. Mi-au placut, desi nu ma asteptam la asta. Si in cazul lor mi-ar fi placut totusi ca gustul de lapte sa fie mai putin intens.

Imi plac piscoturile. Uneori imi plac si asa pur si simplu, fara nimic altceva. E drept ca sunt mai bune cu ceva care sa le mai inmoaie. Dar uneori imi place si sa le ling si sa le inmoi eu cu limba. Totusi, cel mai bine merg cu inghetata. La capitolul inghetate marca proprie Auchan eu am incercat sortimentele de mai jos (amarena, tiramisu, cioco, lamaie). Acum parca nu se mai gasesc. Pacat, mie mi-au placut toate sortimentele pe care le-am incercat. (Stiu, e iarna de-abia am iesit din iarna, oamenii normali nu prea au chef de inghetata acum. Dar eu am chef. Si asa m-am bucurat ieri cand am vazut, pentru prima data pe anul asta, o lada frigorifica de inghetata pe strada... cu o umbreluta deasupra ei. Am luat-o ca pe un semn ca a venit primavara. Pacat ca azi a fost o vreme asa urata.)

Revenind la anul asta, la luna februarie. 18 februarie mai exact. In jur de ora 8 dimineata. Atunci am incercat pentru prima data KitKat Senses. Ca tot ma plangeam eu ca la noi nu prea exista multe feluri de KitKat. Iar japonezii, de exemplu, au o tona de sortimente. E cu crema de alune, si bronto nu se omoara dupa asa ceva. E totusi buna pentru o chestie cu crema de alune dupa standardele mele. Si tot de la Nestle, alte doua chestii incercate cu ceva mai mult timp in urma si care mi-au placut mult. Aloma Ice Cream Cake Cocoa. Incercat vara trecuta. Hit Ice Cream ChocoMania. Incercat vineri, 6 martie anul trecut pe la ora 17. Tin minte cum traversam Nicolae Grigorescu lingand la inghetata si gandindu-ma ca oamenii probabil ma considera nebuna vazandu-ma cu inghetata la inceput de martie. Tin minte ca era totusi soare, dar nu foarte cald pentru ca batea vantul.

Da, stiu, afara ploua, e urat si eu scriu despre inghetata. Dar in general cam orice vreme e vreme de inghetata pentru mine. Si, in momentul asta, eu chiar simt nevoia de inghetata (din aia fara lapte insa) sau de limonada aproape inghetata sau de apa semi-inghetata sau chiar de cuburi de gheata pe care sa le ling. Stiu, is o ciudata. Noaptea trecuta ma gandeam ca saptamana asta n-as mai bea si n-as mai manca nimic in afara de Calvados, acum nu vreau decat chestii cu apa inghetata.

A treia chestie incercata chiar in februarie anul asta. Covo. Choco Sticks. Nu mi-au placut. Dar deloc. Mi s-a parut prea puternic gustul de lapte, mi-au lasat gura prea uscata. Ma asteptam la mai mult, in trecut am incercat chestii de genul asta de la alti producatori si unele mi-au placut chiar foarte mult. Tot din februarie anul asta, inca doua chestii. Akela. Schoko Waffeln Vollmilch. O, la dracu'! Asta intra la dulciuri de sfantu' Balentin. Mda. In perioada aia le-am incercat si eu. De fapt la cateva zile dupa 14 februarie, in saptamana urmatoare, cu o zi inainte sa incerc KitKat Senses. Nu mi-au prea placut pentru ca in ciocolata aia se simte un gust de alune... mult prea intens pentru mine, iar napolitanele in sine sunt cam uscate. E posibil sa le placa celor care sunt cu alunele si cu napolitanele crocante. Eu nu intru in categoria respectiva. A doua cutie cu napolitane, Schoko Waffelrollchen. Astea mi-au placut la gust. Nu mi-a placut ca se faceau bucatele dupa prima muscatura. Si asta facea recomandabil sa nu se inceapa din capatul acoperit cu ciocolata... ceea ce pe mine nu m-a facut foarte fericita.

Tot din februarie. Midi. Am mai incercat dracii produse de astia, am mai si scris despre ele. Pato Panino al latte con Crema al Cioccolato. "Painea" mi-a placut la gust mai mult decat ma asteptam. De obicei in chestiile de genul asta se simte puternic un gust de unt si eu nu prea suport asta. Ciocolata... a fost asa neutra la gust. Nimic care sa ma deranjeze si nimic care sa ma incante. Baci di Dama. E a treia oara cand incerc un produs de genul asta. Prima data a fost o chestie destul de neutra. A doua si a treia oara am fost dezamagita. Biscuitii mi se par prea sfaramiciosi si au un gust neplacut pentru mine. Si nici crema de ciocolata nu mi s-a parut grozava.

Si acum, o amintire neplacuta de acum o luna si o saptamana si jumatate. De cate ori am zis ca nu mai iau cutii de bomboane asortate daca nu se explica pe ambalaj ce e cu fiecare bomboana in parte? Uf! De ce nu ma invat minte? Unele din ele nu sunt asa rele (cele cu rom, cele cu orez, cele cu martipan, cele cu portocale), dar restul... mi s-au parut groaznice. Din vreo douazeci de sortimente mi-au placut patru. Ca sa nu inchei totusi cu ceva ce nu mi-a placut... pun si o poza cu o felie de tort. A fost delicioasa. Am dat de multe ori peste prajituri cu blatul uscat, insa cu asta n-am avut un astfel de ghinion. Iar ciocolata a fost foarte buna.

Si cu asta am terminat si cu toate chestiile dulci incercate in februarie.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)