on the verge of extinction... again

patru februarie

Reclama asta e criminala. Am dat peste ea intamplator, pentru ca aveam chef de Alice Cooper in seara asta. Aveam chef de ceva nou si de ceva vechi. Si de ceva si mai vechi. Azi face 62 de ani.

Eu l-am descoperit cu 'House of Fire', piesa care inca imi place la nebunie. S-a intamplat in timp ce spalam vase. Am auzit-o si am venit in camera cu mainile ude, cu spuma pe ele. Curioasa sa stiu ce e, pentru ca suna fenomenal. Alice Cooper. Numele nu-mi era necunoscut, dar a fost prima data cand am ascultat o piesa de-a sa si am stiut, chiar daca nu de la inceput, cine o canta. Tin minte foarte clar cum dadusem peste CD-ul 'The Definitive' intr-un magazin de muzica, in urma cu nici doi ani inaintea momentului ala. Ma uitasem ciudat la el... "ok, this is... hmmm... no, no, no, no..." Pe undeva ma si speriase putin. La momentul respectiv ma gandeam ca n-o sa ascult vreodata asa ceva. Ca probabil e ceva prea extrem pentru mine. Hmmm... am zis de multe ori asta de-a lungul timpului se pare. Si atunci cand chiar am ajuns sa ascult... hmmm, suna bine! Intai am spus asta despre Aerosmith, pentru ca ma cam speria felul in care arata Steven Tyler. Si apoi i-am auzit la radio fara sa stiu cine canta pana la sfarsitul piesei. Apoi despre Alice Cooper... si s-a intamplat ce am povestit mai sus. Apoi despre Children of Bodom... pana cand m-am impiedicat de 'Every Time I Die' (ah, da, pe vremea aia nici nu intelegeam mare lucru din ce dracu' zice Alexi acolo, da' suna bine... si apoi am gasit si versurile si mi-am dat seama ca nu pierdeam mare lucru). Apoi despre Gorgoroth... pana acum un an, cand a inceput sa-mi placa mult asta.

La doar cateva zile dupa ce am dat pentru prima data de acel 'House of Fire'... Alice Cooper era deja noua mea mare obsesie muzicala. Cronologic vorbind, a treia cu adevarat mare, dupa Aerosmith si Staind. Ultima cu adevarat mare, pana sa descopar Amon Amarth pe 'Bang Your Head 2005'. M-am pus pe cautat albume, videoclipuri, informatii. Am descoperit ca mai auzisem totusi pana atunci o piesa de-a lui, 'Poison' (guys, this is the topless version - enjoy, she's got nice breasts!). Doar ca nu stiusem niciodata pana atunci cine o canta. Primele albume cu care am intrat in contact au fost 'Trash', 'Hey, Stoopid' si 'Constrictor'. Primul e probabil si cel mai cunoscut. E intr-adevar facut sa placa, eu nu pot sa gasesc nici o piesa care sa nu-mi placa pe tot albumul. In afara de 'Poison', 'House of Fire' si de celelalte doua piese mai cunoscute, 'Bed of Nails' si 'Only My Heart Talkin'', preferatele mele sunt 'Why Trust You' si 'Hell Is Living Without You'. Personal, mi-a placut totusi mai mult 'Hey, Stoopid', sunt pe albumul ala cateva piese pentru care am facut o adevarata obsesie... cea care da si titlul albumului, 'Might as Well be on Mars', care inca imi bantuie multe nopti, 'Wind-up Toy', 'Die for You'. Mi-au mai placut mult si 'Dirty Dreams' si 'Little by Little'. 'Constrictor'. Da, 'Teenage Frankenstein'. Ma simt. Ma simt chiar foarte des asa. Si sa nu uitam nici de 'He's Back (The Man Behind the Mask)', chiar daca a trecut ceva timp de cand n-am mai ascultat-o.

Apoi le-am descoperit pe cele de pe la mijlocul si inceputul anilor '70. 'Welcome to My Nightmare' si 'From the Inside' mi se par geniale. Am stat mult sa ma gandesc ce piese sa selectez de pe ele. 'Welcome to My Nightmare', 'Years Ago', 'The Awakening', 'Steven', 'Escape'. 'From the Inside', 'The Quiet Room', 'Millie and Billie', 'How You Gonna See Me Now', 'Jacknife Johnny'.

'Killer' si 'Love It to Death' imi plac iar mult, chiar mai mult decat 'School's Out' sau 'Billion Dollar Babies'. Sigur, piesele care dau titlurile celor doua albume sunt geniale, dar in rest... nu prea exista altceva care imi placa asa cum mi-au placut 'Ballad of Dwight Fry', 'Desperado', 'Halo of Flies', sau 'Under My Wheels'. Tot din perioada aia e si 'Teenage Lament' (de pe 'Muscle of Love').

Si apoi am descoperit cele trei albume ale inceputului de mileniu, 'Brutal Planet', 'Dragontown' si 'The Eyes of Alice Cooper'. Si ultimul pe care l-am descoperit atunci si mi-a placut a fost 'The last Temptation'. Albumele de la inceputul anilor '80 n-au prins la mine. Poate doar 'Flush the Fashion', dar nici ala prea tare. 'Pain' e singura melodie de pe albumul ala pe care o ascult mai des. 'Zipper Catches Skin' nu, chiar daca m-a amuzat clipul asta. 'Special Forces' si 'Dada' nici atat. Mult mai pe gustul meu mi s-au parut ultimele doua, 'Dirty Diamonds' si 'Along Came a Spider', chiar daca nu se pot compara cu albumele din anii '70 sau cu 'Hey, Stoopid' sau 'Trash'.

Well, it was fun going though all these...

10 pareri

cine
Drace
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 08:59:00 EET
Alice Cooper e foarte bun şi are un stil inconfundabil, CoB nu mă interesează absolut deloc, iar Gorgoroth am hotărît să nu mai ascult.
cine
Joker
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 09:46:00 EET
Intr-adevar Gorgo....cum le spui tu sunt de mare angajament :))..cred ca stai ca la opera cu textu' in fata ca sa vezi ce zice omu' acolo. Cradle of filth canta muzica gregoriana pe langa astia :P
cine
Camil Stoenescu
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 13:21:00 EET
...și eu care am fost la concert la Leonard Cohen :D
(dar bineînțeles că voi merge și la Rammstein, dacă vin)
cine
Ceasornicarul
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 13:42:00 EET
Păi ce să zic, la mulţi ani Alice! (sau Vincent parcă îl cheamă de fapt)
Mi-a plăcut faza cu aruncatul banilor la şedinţa foto. Speriaţi ca de bombe, bodyguarzii mai aveau un pic şi făceau măcel :D
cine
brontozaurel
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 16:28:00 EET
@Drace: Omu' e mare. Imi pare rau ca am fost fraiera si l-am ratat cand a fost la Bucuresti. Mai ales dupa ce am pus mana pe un DVD cu concertul.

CoB au destule piese care suna bine pentru urechile mele, si faptul ca nu prea e clar ce zice Alexi pe acolo mie mi se pare ca e un plus, pentru ca unele versuri sunt chiar dobi.

Gorgoroth, na, stiu ca e un subiect... hmmm... Eu am aflat prima data de ei dintr-un documentar acum vreo 4 ani si putin. Era acolo un interviu cu Gaahl si ceva secvente dintr-un concert. Si am ramas "omu' asta e intreg la cap?!?!?!!!!!" :-o Totusi, Alice nu foloseste sange adevarat pe scena ("Zesty's mint-flavoured 'blood'" sau ceva de genul asta parca zicea in "Hard 'n' Heavy" :) )... decat accidental, ca atunci cand o gresit si si-o bagat sabia in picior in loc sa o bage in podea. Mi-a placut cand povestea despre asta - "the public loved it, 'how does he do that, it looks so real...' =D> the band were :-& i was looking at it and thinking... 'hey, this looks nice!' :> "


@Joker: Nu ma stresez sa inteleg ce zice pe acolo... :)) stiu ca asta e un fel de "suna bine, hai sa nu stricam asta cu versurile" din partea mea :)) Cradle of Filth n-o prea prins la mine. Ma amuza videoclipurile, dar cam atat...


@Camil: La Cohen? Uuu, nice :D Alte ocazii cu care am fost fraiera. In fine, pentru anul asta merg la AC/DC, din pacate nu si la Elton John, si de-abia astept sa vad cine vine la noi la Sonisphere - am vazut pentru celelalte locatii, asa ca sper la Heaven & Hell, Amon Amarth, Motorhead, chiar daca am fost si in 2009, chiar Alice Cooper si... mai mult decat orice... Iron Maiden!


@Ceasornicarul: Da, Vincent il chema :) Si mie mi-a placut faza aia :))
cine
Garm
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 17:15:00 EET
Alice Cooper e marfa, iar Poison este una dintre piesele mele preferate din toate timpurile. CoB s-au banalizat iar pe Gorgoroth nu i-am inghitit niciodata.

Marfa reclama :)
cine
brontozaurel
cand
vineri, 5 februarie 2010 la 20:07:00 EET
Da, asa am ras... "you know, it actually started with Mozart - he threw cellos off balconies" =))
cine
Mircea
cand
marți, 9 februarie 2010 la 21:49:00 EET
Incearca si ceva Uriah Heep. Dar nu numai July Morning si Lady in Black...
http://www.youtube.com/watch?v=6x9uNFpkdSI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SPIK9wUXogo&feature=related
etc...
cine
Mircea
cand
marți, 9 februarie 2010 la 22:01:00 EET
[url]http://www.youtube.com/watch?v=VrbgbL-iIOY[/url]
cine
brontozaurel
cand
marți, 9 februarie 2010 la 23:20:00 EET
cunoastem si Uriah Heep :)

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)