on the verge of extinction... again

when to buy - walking the fine line

2 Februarie 2009. Au trecut sarbatorile. A trecut si luna ianuarie. Isteria cumparaturilor de sarbatori e o amintire. O amintire destul de stearsa pentru mine. Pentru ca n-am calcat des prin magazine in perioada aia. Si nici n-am acordat asa o mare importanta tuturor stirilor pe tema asta.

Tin minte cum in magazinul Plus de langa Politehnica am vazut diverse decoratiuni de brad, dulciuri de sarbatori pentru prima data in seara zilei de luni, 6 octombrie, cu 2 zile inainte sa scap de tije. Tin minte felicitarile cu Tatty Teddy de la diverta. Si pe cele din hartie reciclata de la targul de cadouri de la Sala Dalles. Tigrii de plus uriasi. Cutiile muzicale de la bamboo. Costumurile de Craciunite din sex-shop-uri. Globurile muzicale din cora. Standul de ciocolata elvetiana din Orhideea. Figurinele de ciocolata din Carrefour. Cadourile primite pentru cumparaturile la Yves Rocher. Casutele din turta dulce traditionala. Lipsa globurilor care imi plac mie mult - cele mari de sticla, pictate manual. Trufele de ciocolata cu Cointreau si Remy Martin VSOP. Super/ hipermarket-uri surprinzator de goale in zilele si la orele cand am ales eu sa calc prin ele in perioada aia. Si atat.

In afara amintirilor legate de felicitari (pe care nu pot sa nu le asociez cu persoanele carora le-am daruit) toate sunt... aproximativ neutre. Tot ce am vrut sa iau si am luat, tot ce am vrut sa iau si n-am luat. N-am luat pentru ca m-am razgandit si n-am mai avut chef sau pentru ca nu mi-a convenit pretul si am asteptat sa scada. Dar n-a fost dupa cum m-am asteptat eu. Pentru ca pana la urma s-au terminat inainte sa apuc sa-mi iau. Cutiile si globurile muzicale sunt primele care imi vin minte aici.

Apoi au venit reducerile la haine. Hehe, erau multe chestii pe care de-abia asteptam sa le vad la reducere. Insa din toate bluzele si camasile si bluzele de la motivi (pentru mine destul de scumpe si cand sunt reduse preturile cu 70%) n-am mai gasit decat o bluzita rosie si o camasa neagra. Si asa am ajuns sa-mi pun intrebari in legatura cu cat de indreptatite sunt criticile la adresa mentalitatii aleia de "cumpara acum, ca se termina". Pentru ca in unele cazuri chiar se termina. Si ce daca? Am oricum munti de haine iar peste o luna sau doua voi fi uitat deja de modelele pe care le-am "ratat". Cat de des se vor repeta ocaziile pentru care imi doresc hainele respective? Nu schimb hainele chiar asa des. Inca mai am o pereche de pantaloni din clasa a treia. E drept ca pe vremea aia erau lungi, nu scurti ca acum si imi erau mult mai largi... nu ca acum ar fi stramti... but still...

E in regula... cred. N-as fi in stare sa ma inghesui, sa risc sa primesc niste coate in burta, in cap, in gura doar ca sa apuc nu stiu ce cremwursti sau nu stiu ce oua doar pentru ca sunt la reducere. Pentru ca dupa ce se termina magazinul se aprovizioneaza cu altele identice. Nu e alta colectie cum e la haine. Nu e vorba de cutii muzicale speciale de sarbatori cum n-am mai vazut in anii precedenti si e posibil sa nu mai vad nici in anii urmatori. E vorba de exact aceleasi produse care se gasesc si in tot restul anului. Iar diferenta de pret nu e semnificativa ca in cazul hainutei negre pe care am luat-o tot de la motivi (aproape 200 lei).

Cosmetice. Ca si la haine, de obicei astept sa vad reduse chestiile care ma intereseaza. Pentru ca de obicei nu risc sa raman in pana. De obicei. Anul asta am avut noroc la capitolul reduceri la cosmetice. Mi se cam termina demachiantul acum o luna. Norocul meu, demachiant la o treime din pret la Yves Rocher. Acum aproape ca am ramas fara after-shave. Incepand de ieri, preferatul meu de la Yves Rocher, hoggar, e la pret redus cu 33%. La ce folosesc eu after-shave? Pentru julituri, taieturi... macar miroase demential.

Cred ca intentia era sa existe vreo idee inteligenta pe undeva pe aici. Insa, ca de obicei, a iesit o chestie fara cap si coada. Iar acum incerc sa ma decid ce sapun iau la folosit la baie: cu aroma de lamaie, cu aroma de zmeura sau cu aroma de mandarine?

16 pareri

cine
INconstantIN
cand
luni, 2 februarie 2009 la 21:40:00 EET
Lămâie!!!
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 01:13:00 EET
lamaie sa fie :D
cine
Cool-Boy
cand
marți, 3 februarie 2009 la 08:49:00 EET
Lamaia si mandarinele miros frumos.

La hainele de marca nu pot spune ca ma inghesui. Cand mai intru in mall mai imi arunc privirile si la haine, poate asa voi gasi ceva care imi place. Deobicei situatia e invers, cand ma duc la cumparaturi special pentru haine atunci nu gasesc ceea ce vreau. Asa ca am hotarat sa adopt o alta mentalitate. Daca vad ceva care imi place probez si poate imi cumpar.

Asa....si cum spuneam nu pot spune ca hainele din mall-uri nu imi pica bine la stomac. Intr-adevar sunt frumoase, dar preturile sunt extrem de exagerate. Un model de camasa pe care il pot gasi cu usurinta in Metro sau alt hipermarket costa 270lei. Pentru ce? Pentru o bucata de material pe care era imprimata numele casei de moda sau unei faimoase firme. Toate hainele de firma pe care le-am avut pana acum nu m-au tinut mult timp. Sunt genul de persoana care nu ii place sa cheltuie pe un lucru mai mult decat merita.
cine
envi
cand
marți, 3 februarie 2009 la 09:38:00 EET
heh, citron biensur :)

nu ai zis tu ca ai innebunit aproape cronic de cat ti-au mirosit deunazi mainile a portocale? deci manadrine are quite the same mancare de peste.

iar ala de zmeura, hmmm, as pune pariu ca la cum miroase o sa-ti vina sa-l mananci si de aici ai doua variante: nu-l mananci dar intervine frustrarea si pofta de zmeura; il mananci dar iti garantez ca nu-i ca-n desene animate :)
cine
Cool-Boy
cand
marți, 3 februarie 2009 la 12:50:00 EET
Envi: ha ha ha, buna gluma. Am incercat si eu sa gust un pic cand eram mai mic, cred ca era de capsuni. Nu garantez ca era delicios de bun, dar avea un miros placut. Exact cum ai zis, iti vine sa-l mananci :))
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:13:00 EET
@Cool-Boy: eu am calcat o singura data in Mall. Si costul a fost de 3.5 RON = o cupa de inghetata.

Nici eu n-as da sume cu trei cifre pe haine pentru firma. Am tot pomenit de motivi pentru ca am observat ca au chestii care imi plac, dar practic, de cumparat nu cumpar de la ei decat cele mai ieftine chestii din cele care imi plac si asta in perioadele de reduceri cand taie 70% din pret... Bluzita rosie a fost 19 RON, camasa neagra 49 RON, gecuta neagra 90 RON... si mi se par scumpe fata de ce gasesc la Terranova de exemplu, insa la Terranova rar gasesc ceva care sa mearga si de scoala. Cam tot ce mi-am luat de acolo intra la categoria chestii sport, haine in care sa transpir... media pe articol vestimentar cumparat de la Terranova situandu-se intre 10 si 15 RON.

Si n-as lua ceva ce nu-mi place doar pentru ca este ieftin. Incerc cumva sa le echilibrez pe cele doua.

Iar pe mine hainele ma tin mult timp. Singurul articol vestimentar cumparat in ultimii 10 ani pe care nu-l mai port: o pereche de blugi pe care i-am facut praf dupa 2 ani de trante cu rolele in parc.

And on top of everything, multi din familie lucreaza in industria modei. Si primesc oricum cadou multe haine. Nu prea primesc geci, camasi, pantaloni, cravate, lenjerie intima. Si aici imi mai iau eu. La capitolul bluze, hanorace, pulovere, incaltari am insa sute de chestii primite cadou de pe la rude...
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:18:00 EET
@envi: de cel cu lamaie eram si eu cel mai curioasa :) si vad ca si voi ati votat cu el :)

Majoritatea cosmeticelor mele miros delicios ;) ca am eu asa o pasiune pentru cele cu aroma de fructe :D

Ma duce insa creierasul suficient cat sa imi iau fructe adevarate sa imi satisfac poftele... care au fost maaari la capitolul fructe in ultimele 5 zile, ca nu prea m-am atins de altceva in afara de fructe si ciocolata :)
cine
Cool-Boy
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:30:00 EET
Nu am intrat niciodata in magazinul Motivi. Nu cred ca am avut ocazia. Vorbeam despre hainele de marca si scumpe in numele meu. Nu am facut nici o aluzie a ai fi genul de persoana careia ii place sa dea banii pe haine cu nume. Si eu mai am obiceiul sa cumpar numai cand sunt reduceri, pentru ca abia atunci este afisat adevaratul pret pe care il merita articolul respectiv.
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 13:36:00 EET
am inteles :)

motivi au putine magazine la noi in tara... si au doar haine pentru femei... that's probably why
cine
envi
cand
marți, 3 februarie 2009 la 15:38:00 EET
woman, are you damn crazy? am zis eu ca esti incapabila sa faci diferenta intre cosmetica si capsuna? intre sapun si zmeura? :)) geeeezz!! eu aveam o problema cu radierele alea care miroseau demential...
cine
brontozaurel
cand
marți, 3 februarie 2009 la 15:43:00 EET
@envi: :)) nu, dar probabil multi au facut minuni ca miroseau prea delicios... altfel n-ar avea stickere peste stickere, care de care mai colorate pe care sa scrie cu majuscule "A NU SE MANCA"/ "NU E COMESTIBIL"/ "WHILE IT SMELLS GOOD ENOUGH TO EAT, IT IS NOT"/ & variatii =))
cine
Follenvie
cand
miercuri, 4 februarie 2009 la 08:28:00 EET
totusi chiar iti mai vin pantalonii din clasa a III-a? :)))
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 4 februarie 2009 la 11:33:00 EET
da :D chiar daca aveam cu 25 cm si 12 kg mai putin... doar ca nu mai sunt lungi :P
cine
pseudo
cand
joi, 5 februarie 2009 la 00:59:00 EET
in magazinul titan erau globuri de sticla,pictate manual.pentru la anul
cine
pseudo
cand
joi, 5 februarie 2009 la 01:01:00 EET
si da,erau doar mari si eu vroiam mici :)
cine
brontozaurel
cand
joi, 5 februarie 2009 la 05:09:00 EET
:| si stau chiar aproape de magazinul titan, dar nu mi-a trecut prin cap sa trec pe acolo :|

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)