on the verge of extinction... again

vina

... you close youreyes and choose to shift the blame...

Dintr-un link de pe twitter (apropo, nu sunt de acord cu faptul ca asta ar avea vreo legatura cu felul in care arata femeia, dar despre asta mai incolo) am aterizat ieri la articolul asta (si screenshot, ca asa procedez eu mereu, pastrez si poza). Imaginea de la inceputul articolului mi se pare prost aleasa, intregul text e plin de generalizari inutile nu prea imi pare a avea legatura cu titlul. Sa explic putin ultima parte: la un titlu de genul ala, eu m-as fi asteptat la o listuta de solutii, si nu ma refer la chestii de genul "trage-i una cu poseta!" Asta dintr-un motiv explicat intr-unul din comentarii:

Hai să vedem un scenariu: eu, Ovidiu, brută de 120 de kg, stau prijinit în cazma. Tu, femeie de 50 de kg, treci prin fața mea. Mie mi se aprinde un beculeț și-ți zic ce-mi trece prin cap. Tu, după ce ai citit pe Smartwoman, te simți revoluționară și-mi dai cu geanta în cap și mă apostrofezi. Eu îți dau un pumn în față și te desfigurez. Tu nu ai apucat să mă identifici, colegii mei îmi vor oferi un alibi, nu mă va pedepsi nimeni niciodată. Tu mai suferi încă 3-4 luni.

Si sa revin acum la prima afirmatie referitoare la text. Generalizari inutile. Sunt perfect constienta de faptul ca nu toti barbatii sunt asa. Mai exista si unii care stiu ce sunt alea bune maniere. Ultimul barbat cu care am fost imi deschidea usa, imi tinea haina si imi facea "culoar" cand mergeam prin aglomeratie. In ciuda faptului ca totusi intra zilnic in contact cu o multime de oameni (atat barbati cat si femei, da?) care aveau un comportament care se apropia mai tare de acela al unor babuini decat de acela al unor oameni. Si in ciuda faptului ca tipul avea si el un apetit sexual sanatos. Insa asta nu o comunica in public.

Lasand aspectele referitoare la calitatea articolului la o parte, chestiunea imi este cunoscuta pentru ca am avut si eu destule experiente de gen. Nu are legatura cu formele femeii respective. Daca ar fi avut legatura cu asta, nu m-as fi trezit iarna trecuta cu un tip care incerca sa-mi dea jos fularul de pe bot ca sa ma sarute. Purtam un costum de schi cu trei numere mai mare; aratam ca un elipsoid galben cu dungi gri cu ochi de culoare greu de determinat si ghete maro, desenat de un inginer beat. Nu are legatura cu cantitatea de machiaj de pe fata femeii respective. Eu ar fi trebuit sa fiu in siguranta (draci carliontati, scrisesem sigurata) daca ar fi avut cea mai mica legatura cu asta - nu port niciodata tencuiala pe obraji, nici nu stiu cum se folosesc rimelul, conturul de ochi/ buze si alte minuni din astea. La mine maximul e atins atunci cand folosesc luciu de buze (nota explicativa pentru barbati: porcaria aia care face buzele sa para ude) sau un fard de pleoape (nota explicativa #2: porcarie din aia care coloreaza pleoapele, de care folosea si profa de chimie si o intindea si o combina cu praf de creta atunci cand se stergea pe la ochi; ah, voi n-ati avut o astfel de profa de chimie? eu da) alb sau gri... ca alte culori nici n-am. Nu are legatura cu felul in care e imbracata femeia respectiva. Daca ar fi avut legatura cu asta nu m-as fi trezit cu un tip care a incercat sa imi indese o bancnota de 100 de lei in pumn in timp ce asteptam la capatul trecerii de pietoni, pe la 10-11 dimineata, imbracata la costum - sacou, camasa, cravata, pantaloni de stofa... largi. Ah, da, incercarea de a-mi indesa bancnota in pumn a fost insotita de "Ce zici de o muie mica? Stiu ca vrei!"

Nu sunt insa atat de bleguta incat sa-mi imaginez ca nu are legatura cu formele femeii in general, cu cantitatea de machiaj de pe fata femeii in general, cu felul in care se imbraca femeia in general. Autoarea articolului si destule comentatoare care i-au sarit in aparare s-au grabit sa generalizeze "toti barbatii sunt porci" (nu, eu nu am de gand sa folosesc "e" in loc de "sunt" nici macar ca sa fiu ironica). Exact la fel exista destui barbati pentru care toate femeile sunt curve. Nu se mai fac diferentieri. Unii se simt deranjati de faptul ca unele femei nu afiseaza suficienta piele la vedere pe strada. Grozavesti, vara asta. Purtam blugi si o camasa "muncitoreasca" in carouri incheiata pana sus. Si un tip mi-a pus mana pe piept zicandu-mi "Mai deschide si tu doi nasturi ca e vara!" Si da, e si vina femeilor. E un cerc vicios. Amuzant, am vazut asta inca din scoala generala. D. si M. aratau bine. D. era si mai dezghetata de felul ei, roiau baietii in jur. L. era uratica, dar a inceput sa faca ceva "imbunatatiri" - incaltari cu platforme, pantaloni stramti de crapau pe ea, bluze decoltate, bucle accentuate, gene accentuate, rujuri, farduri. Si asta a facut-o sa se bucure de aceeasi atentie ca si D., dar lucrurile nu s-au oprit aici. M. a inceput si ea sa-si puna in valoare atuurile. Ceva mai discret, cu ceva mai mult bun gust, intr-o asemenea maniera incat sa nu atraga critici din partea profesorilor... doar din partea fetelor ca L., care fusesera atentionate in privinta vestimentatiei. In caz ca nu s-a inteles prea clar ce vreau sa spun, L. provocatoare arata ceva de genul asta, iar M. provocatoare arata ceva de genul asta. N-am mai vazut-o pe L. dupa ce am intrat la liceu. Nu stiu cum a evoluat vestimentatia ei, daca a intrat si mai tare la apa sau nu. Ce stiu insa sigur este ca vad pe strada multe fete si femei la fel de dezbracate imbracate ca ea. Barbatii o iau ca pe o invitatie. Da, chiar daca ele nu adreseaza invitatia tuturor barbatilor de pe strada. Ca un raspuns la intrebarea de la sfarsitul comentariului respectiv, e delicios de rau sa te stii pe strada doar in lenjerie intima pe sub paltonul pana in glezne. Asta ar rezolva problema, daca problema ar fi vestimentatia acelei femei de care se ia mitocanul si nu vestimentatia si mentalitatea femeilor in general.

Imi plac fustele scurte (desi scurte la mine inseamna doar atat... scurte, nu de tip curea, cu vedere la boxeri). Si imi plac tocurile. Si asta nu are nimic de-a face cu nici un barbat de pe lume. Dar are foarte mult de-a face cu alte femei. Care arata ceva de genul asta. Si se cheama invidie. Nu pentru faptul ca au un corp cu un potential mai ridicat de a atrage barbatii (faptul ca exista barbati atrasi de corpul respectiv e doar un premiu de consolare si lucrurile chiar nu merg mai departe, in sensul ca nu exista nici cea mai mica intentie de sex*). Ci pentru simplul fapt ca eu nu m-am nascut asa. Pentru simplul fapt ca s-a facut misto de mine ca nu m-am nascut asa. Nu stiam de baieti la gradinita, dar comparatii intre picioarele mele si ale altor fete tot existau. Si intre picioarele mele si cracii lungi ai mamei. Care a avut norocul sa fie mai Barbie de felul ei si de la care mi-am auzit reprosuri referitoare la felul in care arat de cand aveam 3 ani. 3 ani, da?

"Who's to blame?"

Probabil ca toata lumea. Probabil ca asta e si motivul pentru care am ajuns sa scriu asta. La articolul ala s-au strans 350 de comentarii. Si aproape fiecare nu face decat... dati scroll in sus si vedeti ce scrie inainte de embed. E o problema de educatie si apare la varste mult mai fragede decat si-ar imagina multi. Si n-am eu solutii, nu ma pricep la reparat chestii desi imi sar oricand in ochi problemele... Dar sigur solutia nu e nici sacul in loc de haine si nici bara de plumb ascunsa in poseta...


* Chiar daca pot sa constientizez puterea promisiunii de sex (desi promisiunea, atunci cand exista cu intentie, are mai putin de-a face cu hainele si mai mult cu atitudinea). Nu sunt sigura ca e vorba doar de asta, pentru ca am constatat ca are un anumit efect... hmmm, de intimidare? si asupra persoanelor de acelasi sex. Dar are un efect puternic, poate sa anuleze spaga substantiala data de o alta persoana (in fine, nu stiu daca "sa anuleze" e cuvantul cel mai potrivit, pentru ca tipul totusi a luat banii de la ceilalti desi pana la urma m-a favorizat pe mine... care nu dadusem nimic, doar existasem foarte timid prin jur).

4 pareri

cine
mircea
cand
miercuri, 3 noiembrie 2010 la 17:43:00 EET
Aluia cu suta de lei nu puteai sa-i iei pur si simplu banii, dupa care sa incepi sa urli? Io-i luam si banii si-l si faceam de cacao pe strada.
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 3 noiembrie 2010 la 18:13:00 EET
Eh, se pare ca stau mai prost cu inspiratia de moment. Atunci nu mi-am dorit decat sa o iau cat mai repede peste strada, sa-l las departe in urma. Era la vreo luna si jumatate dupa incidentul cu aripa, inca aveam tijele in os, nu-mi doream conflicte, nu-mi doream decat sa fiu lasata in pace. De fapt asta mi-am dorit mereu...
cine
dollo
cand
miercuri, 3 noiembrie 2010 la 19:09:00 EET
Noroc cu Mircea ca ti-am (re)descoperit blogul :)
In privinta textului la care te referi:
1. textele scrise acolo sunt inventate de cateva persoane din redactie, dar semnate special „cititoarea x”. Iar unicul lor scop este sa starneaza multe comentarii si trafic prin enumerarea unor generalitati/tampenii/stereotipuri/prejudecati, bla, bla.
2. Barbati porci, femei curve si in special bolnavi psihic sunt de ambele parti ale apei. Cred ca e o falsa discutie aceasta falsa vina. Nu poti sa spui, de exemplu, ca o femeie e vinovata ca a fost violata, chiar daca s-a dus singura noaptea pe strada. Mai degraba suntem vinovati noi aia de pe margine care etichetam, comentam... ;)Eu nu vad o vina in a te imbraca provocator, cat mai degraba in a avea prejudecati, invidii si frustrari, si a judeca lumea cu ele.
cine
brontozaurel
cand
joi, 4 noiembrie 2010 la 13:28:00 EET
Nu cred ca e ea in particular vinovata. E mai degraba o vina colectiva, s-a ajuns ca anumite chestii sa fie privite ca fiind normale pentru ca nu sunt sanctionate. Sunt femei care umbla mai mult dezbracate pe strada, Doreii fluiera, comenteaza, nu-i taxeaza nimeni, ajung sa mearga si mai departe, nu-si tin tentaculele acasa si poate nici macar nu mai e vorba de o femeie care s-a imbracat provocator in cazul asta, doar ca na, ei s-au invatat ca orice femeie care le trece prin fata e un bun al lor.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)