on the verge of extinction... again

mental association web

Edit: M-am gandit ca ar fi de bun simt sa pun asta la inceput. Daca se plictiseste sau se enerveaza cineva citind aberatiile mele, poate sa dea click aici ca sa citeasca ceva inteligent si serios.

N-am mai ascultat de mult Iced Earth cu foarte mare intentie. Asta inseamnand ca mi-au ajuns mereu destul de des in playlist cu cateva piese, dar n-au fost niciodata ceva ce sa-mi doresc sa ascult neaparat intr-un anumit moment. Mai fac uneori... destul de des, de fapt... asta. Imi aduc aminte de ceva si, in secunda aia nu mai conteaza ce vrea sfantu' shuffle, eu trebuie sa ascult o anumita piesa. In rest il las sa-si faca de cap. Chiar daca asta poate inseamna secvente de genul Gorgoroth - Ottmar Liebert.

Noaptea trecuta. Nu mai tin minte ce faceam. Si mi-a intrat Dracula. Nu e mare minune de piesa, dar e in regula. Noaptea trecuta mi-a adus aminte de asta. Si de faptul ca au existat oameni carora nu le-a facut o impresie deloc buna. Si am inceput sa ma intreb de ce apare reactia asta in momentul in care se aprinde beculetul in creieraul unui strain si face asocierea Romania-Dracula.

Hai sa vedem cum stau lucrurile. Bram Stoker si-a plasat actiunea cartii partial in Carpati. Asa cum Daniel Defoe l-a trimis pe Robinson Crusoe in Caraibe (da, stiu cum s-ar mai putea interpreta propozitia asta, avand in vedere cati viseaza la vacante in Barbados... si stiu ca nu era vorba de Barbados in carte, ci de Tobago, dar eu am scris Caraibe ca sa fie mai usor de plasat pe o harta mentala si daca ar fi sa-mi doresc sa ajung pe acolo, as alege Barbados... desi si asta e o intrebare interesanta: oare cati din cei care spun "ce tare ar fi o vacanta in Caraibe" chiar stiu cum se numesc insulele alea, luate individual... cu toate ca ar fi cazul sa stie - eu n-o sa uit niciodata la cat am stat sa desenez la hartile alea, inca imi aduc aminte si ce creioane colorate am folosit, si nu doar ca imi aduc aminte, inca am setul ala de creioane colorate pe raftul de la birou... oricum... o las asa si termin si cu paranteza lunga si incoerenta... care nu face decat sa reflecte cum functioneaza creierul meu - ma gandesc la o chestie si apoi ceva de acolo provoaca trecerea la altceva si tot asa... mi s-a intamplat sa ajung de la felicitari de Craciun cu ursuleti la reconstructia vaselor de sange in cazul unui transplant al mainii... da, nici eu n-as fi crezut ca poate exista un drum de legatura... in afara de ala evident brasovean cu imbecil lasat fara o mana de ursul tomberonez si suparat ca a fost deranjat in timpul cinei intre supa de oase de miel cu canini putin cam... foarte evidenti si briosa de ghete insiropate in transpiratie, pofta buna! cu care a dorit sa se traga in poza, doar ca nu asta a fost drumul in creierasul meu, acolo a trecut prin povestea Tatty Teddy, prin cum se impaca animalele de plus cu muzica pe care o ascult, intrebare primita in timp ce stateam turceste pe jos si imi suflam ciuful, prin oare am facut bine ca mi-am schimbat samponul, et cetera, et cetera, asa cum ar spune Top Cat... dar chiar ar fi cazul sa inchid paranteza, nu?). Sau, ca sa ma leg tot de ceva pe aceeasi tema, asa cum Sheridan LeFanu a hotarat ca tot ce se intampla in Carmilla se intampla in Austria. Apropo, Carmilla a aparut cu 25 de ani inainte sa apara Dracula. Si influentele sunt evidente. Si sa nu uitam nici The Vampyre a lu' Polidori, aparuta cu peste trei sferturi de secol inainte. Asta pentru cine inca mai crede ca Stoker a inventat vampirul. Nu ca nu se poate merge mai departe pe directia asta, da' nu ma apuc acum sa discut de unde s-a inspirat toata lumea. Revenind. Pentru Dracula, a ales o locatie. Si nici macar pus semn de egal intre personaj si Vlad Tepes. Asta a venit mai tarziu, dupa ce a pocnit filmul (primul) si a venit si de la romani (unu, doi). Omu' a folosit numele pentru ca i s-a parut "cool" si atat. Personajul exista deja la momentul in care s-a impiedicat de istoria perioadei aleia. N-a facut altceva decat sa-i schimbe numele.

Acum, la peste un secol, o groaza de oameni au auzit de Dracula (desi as pune pariu ca majoritatea n-au citit cartea). La unii se fac sinapsele si asociaza cu Romania - poate cauta si pe harta, asa cum cautam eu locurile despre care citeam atunci cand eram mica (si, cat se poate de serios, eu am citit Cei trei muschetari cu atlasu' deschis la paginile cu Franta sub burta... si piept si bot, ca ma terminam la o distanta semnificativ mai mica de sol pe vremea aia, iar atlasu' era ditamai monstru')... asta ar fi excelent. Doar ca noi nu vrem sa fim asociati cu Dracula, nu? De ce, mie mi-e greu sa inteleg. Poate ma lamureste si pe mine cineva. In fine, trec peste asta acum. Sa zicem ca vrem sa fim asociati cu altceva. Cu ce? Se intampla ceva in tara asta care sa se vada din afara. Ceva care sa semnalizeze ca existam si noi pe aici? Stiu ca eu sunt mai aeriana, d-aia intreb, e posibil sa-mi fi scapat. Nu de alta, da' stiti, sunt oameni care n-au auzit in viata lor de tari ca Romania, Djibouti, Myanmar sau Liechtenstein, care confunda Benin cu Belize sau Brunei cu Bhutan (in cel mai fericit caz... macar au cate trei litere la comun). Nu ca n-ar fi trist faptul ca nu suntem in stare sa ne punem pe harta din interior si e nevoie sa faca Dracula asta din exterior. Stiu ca nu toata lumea e ca mine, sa se apuce sa se documenteze atunci cand se impiedica de ceva. Indiferent ca acel ceva reprezinta o specie hibrida de feline, o noua gama a unui producator de ciocolata, vulcanii lui Enceladus, modificarile aerodinamice impuse pentru 2011 in F1, o serie de desene animate, un live fara data sau locatie. Ah, chestia asta e de geniu. Am vazut asa ceva la un magazin pentru copii de langa mine. Pentru o vreme. Acum nu mai au. Din pacate. Eu am avut unul din acelea cu diametrul de 30 de centimetri si cu bec inauntru. De fapt... nu stiu de ce vorbesc la trecut. Ca n-a patit nimic. E bine, sanatos la Brasov.

Ah, da. Ce e valabil pentru altii e valabil si pentru noi. Adica, hai sa recunoastem, nici noi (majoritatea) nu stim prea multe despre unele state de pe planeta asta. Sincer, mi-e groaza sa ma gandesc ce-ar si iesi daca as iesi pe strada si m-as apuca sa pun intrebari despre... nu stiu, orice stat obscur. Cand e ziua lor nationala. Sau ce alte sarbatori mai au. Sau ce muzica se asculta. Sau ce atractii turistice naturale exista. Sau construite de om. Sau sa enumere cinci evenimente importante in istoria lor. Eu nu sunt in stare sa raspund la intrebarile astea pentru toate statele lumii. Chiar daca de cand am net am avut nationalgeographic.com ca homepage si stirile de acolo sunt primele pe care le citesc zilnic. Si poate ca d-aia am avut o reactie de "Vreau si eu!" cand am citit asta. Am mai spus-o de multe ori, nu vreau sa fiu inculta. Stiu ca, daca ma raportez la medie, nu stau deloc prost. Dar asta nu inseamna ca as sta bine. Pentru ca media in tara asta e... undeva foarte jos.

Fara nici o legatura... dar nu ma pot abtine sa nu pun si astea (doua capturi de ecran): 1 - oops! si 2 - a aparut de cateva zile o chestie numita statistici in Blogger si noaptea trecuta mi-a facut o surpriza faina... asa ma bucur ca s-a intamplat sa ma uit atunci si n-am ratat momentul - I'm evil! sper sa am bafta sa nimeresc si momentu' 999 sa rotesc imaginea la 180 grade... si tot legat de statistici, le multumesc celor care mai intra pe aici pentru alegerile facute in materie de browsere - le fac css-isilor viata mai usoara!

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)