on the verge of extinction... again

the curious eye and the critical taste buds: poiana suchardine

Tot ceva ce am spus ca voi incerca. Poiana. Suchardine. Insa nu doar cutia de bomboane de ciocolata cu cireasa intreaga in lichior, ci si cutia de bomboane cu crema caramel. Impreuna aici, chiar daca eu le-am incercat la peste o saptamana distanta una de cealalta.

Prima cutie, cea cu bomboane cu cireasa intreaga in lichior. Ca aspect, e draguta cutia. Contine 14 praline de 11.5g fiecare (nu le-am cantarit, asa scrie pe spatele cutiei). Pralinele sunt imbracate intr-o folie rosie (la fel ca majoritatea celorlalte bomboane de genul asta care exista pe piata). Eu eram convinsa ca daca scrie pe cutie "cireasa intreaga in lichior" atunci bomboanele contin cirese cu tot cu samburi. Asa ca am muscat cu grija. Insa de samburi n-am dat in bomboanele astea. Doar de un gust surprinzator de placut. Sunt dulci, insa se simt puternic atat influente de cacao, cat si influente alcoolice. Iar ciresele sunt bune - am dat de atatea ori de cirese care nu mi-au placut in astfel de bomboane! Pe spate... lista de ingrediente surprinzator de scurta pentru o cutie asa ieftina, doar opt chestii. Doua mici detalii care n-au putut sa-mi scape insa. Unu, in ciuda culorii si chiar a gustului, nu e vorba de ciocolata neagra. E totusi ciocolata cu lapte, pentru ca are si asa ceva pe lista. Doi, si cel mai important, in lista nu apare nicaieri unt de cacao, apare in schimb grasime vegetala. Primul meu gand a fost... o, da, sigur ulei de palmier si nu unt de cacao. Na, trebuia sa ma astept dupa cum se topeste... Si apoi mi-au picat ochii pe ce scria sub lista: "ciocolata contine si alte grasimi vegetale pe langa untul de cacao." Aham. Si altele sau in primul rand altele? Si apoi o alta mentiune, de data asta chiar amuzanta. "A nu se consuma de catre minori, gravide si conducatori auto." Asta mi-a adus aminte de "ouale" Berning's, incercate in martie.

A doua cutia, cea cu bomboane cu crema caramel. Si o crema de lapte in partea de jos, dupa cum sugereaza si poza, desi pe fata nu scrie nimic de crema de lapte. Doar pe spate, deasupra listei de ingrediente. Cutia, continand 12 praline (tot de 11.5g fiecare), nu mi s-a parut la fel de atractiva ca si cea in care au venit bomboanele alcoolice. Insa pralinele arata bine. Chiar mai bine decat in poza de pe cutie. Crema caramel curge, e aproape lichida, crema de lapte arata si ea foarte frumos. Gustul insa... sunt groaznic de dulci. Caramelul e genul ala de caramel ieftin al carui gust are o singura componenta: e foarte dulce. Se mai simte si influenta laptelui pe acolo si atat. Acum, la o saptamana dupa ce le-am incercat, citesc si eu lista de ingrediente. De peste trei ori mai lunga decat la celelalte si majoritatea ingredientelor fiind zahar, indulcitori, diferite soiuri de lapte. Aproape ca ma intreb... unde e ciocolata?

2 pareri

cine
krossfire
cand
marți, 8 iunie 2010 la 22:31:00 EEST
Pai caramelul cam trebuie sa fie dulce dat fiindca este 90% zahar. Caramelul mai finut e de fapt un mix :)

Nu prea au avut ce sa faca Kraft-Cadbury in problema Poiana. In tarile Estice era initial considerata brand de top. Cum a intrat tare Milka, compozitia si pozitionarea Poiana s-au schimbat.
cine
brontozaurel
cand
duminică, 13 iunie 2010 la 04:11:00 EEST
Dap, caramelizarea in sine reprezinta indepartarea apei din zahar. Dar caramelul poate avea note de vanilie, note usor alcoolice care il fac mai placut pentru mine :) In bomoanele astea n-ar fi trebuit sa-l lase asa dulce pentru ca nici crema de lapte si nici invelisul de ciocolata nu compenseaza.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)