on the verge of extinction... again

the curious eye and the critical taste buds: the rest of march

[Si acum restul chestiilor dulci incercate luna asta. Cele care nu sunt special facute pentru sarbatoarea cu urecheatul.]

Orlando's. Da, site-ul lor e in constructie, da' e vorba tot de aia cu stafidele si esentele de rom, lamaie, migdale si... alte chestii de care eu nu stiu. Si, din pacate, eu n-am mai pozat si ambalajul pentru ca arata oricum intr-un hal... Am luat penultima punga de la raft... dupa ce terminasem cu facultatea pe ziua respectiva, adica dupa ora 18, adica dupa ce dadusera oamenii scapati de la lucru navala in magazin si vandalizasera produsele de pe rafturi. Unii nu mai invata dracului sa se uite cu ochii, nu cu mainile. Sau macar sa aiba grija daca totusi studiaza un produs si cu mainile. Si eu sunt curioasa, si eu studiez diverse. Da' nu le fac praf! Revenind la chestiile dulci. Briose. Am mai spus ca briosele sunt o descoperire relativ recenta pentru mine. Asa se face ca in ultimii ani am incercat sa recuperez douazeci de ani de ignoranta la capitolul asta. Si a trebuit sa le incerc si pe astea. Mmm... nu. La gust nu sunt rele, dar mi s-au parut mai uscate, nu asa pufoase cum au fost cele incercate in februarie. A trebuit sa le impart in patru bucati si sa inmoi bucatile in apa... erau prea aspre. Si au fost chiar o idee mai scumpe astea. 7.7 lei. Chestie care pe mine m-a facut sa marai putin. Adica briosele astea facute la noi sunt mai scumpe ca alea aduse de la nemti sau italieni, iar mie nici nu mi-au prea placut.

Napolitane marca proprie Auchan - gaufrettes fourrees enrobees de chocolat scrie pe ambalaj. Ambalaj care mi-a placut cum arata. Iar pe dinauntru ele arata chiar mai bine ca in poza de pe ambalaj. Si sunt si destul de bune. Totusi... le-am incercat in aceeasi seara cu alte napolitane care au avut dublul avantaj de a fi mai interesante (atat la capitolul aroma cat si la capitolul gust) si de a costa cu cate un leu mai putin fiecare.

Naty. 2 sortimente noi (nici nu apar inca pe site), Toffeee (napolitane cu crema cu aroma toffee, glazura de cacao si decorate cu caramel) si Orange (napolitane cu crema cu aroma de portocale si glazura de ciocolata). 3 lei o punga. Toffee sunt bune la gust, dar sunt asa enervante bucatele de caramel atunci cand raman printre dinti. Orange... ah, alea asa mi-au placut, mai ales ca eu sunt moarta dupa chestiile cu citrice in general.

Sweet+. Sau Zaharni Izdelia-Varna? Nu prea mi-e nici mie clar. Ceeea ce stiu sigur e ca imi trezeste multe amitiri. Primii mei doi ani in Bucuresti. Primeam des Negrita si uneori Princess in pachetele de la ai mei. Fara nici o legatura cu ciocolata, legat strict de amintiri... tin minte ca imi trimiteau des si Fanta cu lamaie (nu Socata, era un sortiment doar cu lamaie, nu stiu sigur daca mai exista acum... mai am mai putin de trei luni pana sa fac trei ani de cand m-am lasat de carbogazoase). Mi-au placut si astia, Cocoa & Milk. Putin cam puternic gustul de lapte, as fi preferat sa fie mai discret, dar sunt buni.

Ultima chestie. Delhaize. Petits Fours. Le vazusem din vara trecuta, dar am tot amanat sa le incerc si apoi n-am mai calcat intr-un Mega Image de... aaa, nici eu nu stiu exact. De peste trei luni? In fine. Pana la urma le-am primit de ziua mea. Hihi, a fost asa o surpriza placuta sa primesc o chestie pe care voiam sa o incerc in urma cu ceva vreme dar de care uitasem complet. Cum sunt? Hmmm, nu sunt ceva ce as incerca din nou.Miros bine, iar ciocolata in care sunt invelite e foarte placuta. La baza au un biscuite, destul de neutru la gust, uscat si sfaramicios. Crema... au! Crema e componenta principala si e exact ce mi-a placut cel mai putin. Nu e vorba neaparat de gust. Nu am dat de nici un gust care sa fie puternic si deranjant. Sunt 6 sortimente, cate doua bomboane din fiecare sortiment, exact asa cum se vede in poze. A doua de pe randul de jos (prima poza, cea cu ambalajul) e cu o crema de ciocolata alba destul de neutra, a doua de pe randul de sus (cea decorata cu bucati de caramel) e cu o crema de cafea. Mie nu imi place cafeaua la gust (desi mirosul imi place). Asa ca incepusem sa imi fac griji atunci cand i-am simtit mirosul. Dar, chiar daca mirosul e destul de puternic, la gust nu prea se simte cafeaua. Prima de pe randul de jos si ultima de pe randul de sus (de la stanga la dreapta) au fost cele care mi-au placut cel mai mult la capitolul gust. Am fost cam dezamagita de prima de pe primul rand - ma asteptam la mai mult de la o bomboana in ciocolata neagra. Dar sa spun ce mi-a displacut la absolut toate cremele: sunt mult prea uleioase pentru gustul meu. Da, iar ciocolata cu ulei de palmier. Ufff!

Si astea sunt absolut toate dulciurile incercate de mine luna asta. Ma refer doar la chestiile noi, ca altfel am mai primit bomboane Lindt Lindor (link, poza de pe lindt.com/de, from Lindor with love: 1, 2, 3), Ferrero Mon Cheri, Friedel, Witor's Tres Gioli, Witor's Noir, Manner Casali Rum-Kokos, Manner Casali Vodka-Orange, ciocolata Schogetten tiramisu.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)