on the verge of extinction... again

sentimente de ascuns sub pres

[Candva, acum mult timp, dar nu conteaza, probabil se mai intampla si azi]
Se aud niste pasi pe scari. Sare din pat, iese repede pe hol stergandu-si lacrimile pana sa ajunga la usa. Ochii la vizor, mana pe cheile din usa, gata sa-i descuie. Nu e el. E vecina care se intoarce acasa cu cainele dupa plimbarea de seara. Si brusc fata ei se intuneca din nou. Se intoarce in camera, in pat si isi aduce genunchii sub nas. Si se uita pe geam. Se intuneca. Si e iunie. Nu e prima data cand intarzie, se intampla mereu, a stat de atatea ori peste program. Si totusi... daca de data asta a patit ceva? Ochii ii pica pe icoana de langa geam. Care nu-i ofera nici un raspuns. Si incepe din nou sa planga. Se ridica din pat. O sa-l sune. Ezita cateva secunde si cade inapoi in pat. N-o sa-l sune. Ii este prea rusine. Nu vrea sa mai afle si altii.

Si urmatoarele ore se scurg la fel si tot nu vine, e in continuare singura. Mai sunt doar douazeci de minute pana la miezul noptii, aproape ca a adormit dupa cat a plans. Si brusc, instinctiv isi sterge lacrimile de pe fata. A auzit niste chei. Da, sunt cheile lui, acum le-a bagat in usa. Isi sterge din nou fata si iese din camera ca o fiara turbata:
"La ora asta se vine, mai omule?"
El ezita, desi nu e prima data. Asa se intampla mereu. In cele din urma, ii zice oftand si aproape soptit:
"La ora asta..."
"Mirosi a bautura. Ai fost la baut!" parca si mai furioasa, desi stie foarte bine ca nu e cazul, ca omul n-a fost in nici un bar sa se imbete aiurea. Si urmeaza o multime de reprosuri, o lista lunga cu tot ceea ce face ea, toate sacrificiile si toate felurile in care el ii arata ca nu apreciaza nimic.

Eu... Mie... Eu... intr-o astfel de situatie. N-as fi plans, chiar daca as fi stiut ca sunt singura. Mi-as fi facut tot atatea griji, poate chiar mai multe. Mi-ar fi fost si mie prea rusine sa sun... desi poate ca in cele din urma as fi facut-o. N-as fi putut sa ascund cat ma bucur ca totusi a ajuns intreg in cele din urma. Desi cu siguranta nu i-as fi spus cat de ingrijorata am fost. Mi-ar fi fost prea rusine. Nu cred ca i-as fi reprosat ora. Din nou, mi-ar fi fost prea rusine. Dar as fi sarit pe el (foarte la propriu), l-as fi luat in brate, l-as fi umplut cu pupici, l-as fi ajutat sa se dezbrace de sacou, chiar si de incaltari, as fi stat cu el la masa, chiar daca eu cu siguranta n-as mai fi mancat nimic. Stiu, pot fi groaznica uneori. Logic, nu cred sa-i faca placere cuiva sa simta doua brate care vin din spate, fiecare de cate o parte a gatului si un cap care i se lasa pe un umar... si uneori un intreg corp, chiar daca de jumatate din greutatea lui lasandu-i-se pe spate... in timp ce mananca. Si totusi, o comit mereu.

[iunie 2003]
Am fost imprudenta, stiu. Am fost imprudenta pentru ca mi-a fost frica de propriii mei demoni. Si a observat. Doar ca n-a fost sigur de concluzia corecta. Si a banuit altceva, fiindca niste vecini il intrebasera daca mai locuieste un barbat cu mine. Asa ca s-a gandit ca probabil or fi vazut ei ceva. Si ne-am certat. Urat de tot. Si a plecat furios. Era ora 16. Si am ramas singura cu demonii mei. Dupa sapte ore si jumatate am primit un telefon.
"Ce i-ai facut?"
"Nu i-am facut nimic..." si incercam sa respir normal in telefon. Capul imi facea zbang-zbang, obrajii imi erau fierbinti, imi era greata...
"L-ai suparat! A plecat plangand de la tine! I s-a facut rau la volan."
"Unde e?" Nu mi-as fi imaginat ca as fi putut sa sun atat de calma punand intrebarea aia. Dar nu am primit nici un raspuns... asa ca a doua oara a disparut intreaga aparenta a calmului - aproape ca am urlat-o.
"In mormant! In mormant!" Si au urmat alte reprosuri... dupa care mi-a inchis telefonul. Iar eu am ramas pe jos, langa perete, plangand.

Nu l-am mai sunat decat peste doua saptamani. Mi-a fost rusine. Inca nu se simtea prea bine.

Big boys/ girls don't cry. Heroes are never weak. They're tough. They never ask for help. They never worry. They're never scared. They don't dream about impossible things, they die trying the impossible. They're perfect.

Atatea modele cu care crestem. Din carti, din viata reala. Prezentate ca fiind lipsite de astfel de momente de slabiciune. Ne aduc aminte mereu atunci cand ne julim genunchii - "de ce plangi? doar esti mare acum." Si apoi modele mai complexe. Cei carora le pasa de altii pot fi manipulati usor.

Intotdeauna mi-a fost rusine. Ca sunt fata. Sexul slab. Ca mi-e frica uneori. Ca imi fac griji uneori. Ca imi vine sa plang uneori. Ca simt ca nu ma descurc uneori. Ca ma simt vinovata uneori. Pentru ca, daca ma simt vinovata, asta inseamna ca am facut ceva gresit. Ca nu sunt perfecta. Punct. Fara 'uneori' la asta.

S-a intamplat sa fiu "baietelul" lui tati. Prin ceea ce m-a pasionat. Nu pot sti daca mi-ar fi fost mai greu in situatia in care lucrurile ar fi stat altfel.

La sfarsitul saptamanii trecute puneam pe blog un link catre primul episod din 'Capitol Critters', 'Max Goes to Washington'. E o bucata in partea a treia (0:49) care mi-a ramas pe creieras:
"I ran, Jammit."
"What?"
"I came back and the smokers were all over our basement... and I saw my mother and I told her to hang on... then I just ran away..."
"That's why you're acting like such an idiot? 'Cause you ran?"
"She was right there, I told her I could save her..."
"Hold this." [un lant legat de roata elicopterului] "Go on, just hold it!" [si, dupa ce Max il apuca, il pocneste sa cada de pe roata si sa ramana atarnat de lant]
"What are you doing?!"
"OK, you can let go now."
"Are you crazy?! Pull the chain up!"
"Neh"
"Jammit!!!"
"You're still here..."
"Jammit, I can't hold on!"
"Sooo?"
"So I don't want to die you big bad creep... oh!"
"'Oh!' is right, butthead! So you ran. You think she hates you for that? You think it's a crime to survive? What else have we been doing for ten million years?"

Nu cer ajutor decat atunci cand sunt cu adevarat disperata. Chiar daca motivele pentru care sunt disperata ar putea sa li se para nimicuri altora. Partial si pentru ca sunt unele "amanunte esentiale" pe care le omit... pentru ca... pur si simplu mi-e prea rusine. Asa ca disperarea mea are mare sanse sa para superficiala. Si ma simt groaznic de vinovata ca am ajuns sa cer ajutor. Groaznic de vinovata ca ii las pe altii sa ma vada atat de vulnerabila.

Ma simt groaznic de vinovata cand o persoana cu care trebuia sa ma vad intarzie. Trebuia sa se vada cu mine, deci, daca a patit ceva, e vina mea. Si toata lumea o sa dea vina pe mine si toata lumea o sa ma urasca. Si, de multe ori, imi e prea rusine sa dau un telefon. Asa ca... ramane doar sa ma torturez singura cu tot felul de scenarii catastrofale.

Pe undeva... as putea sa dau vina pe felul in care am fost educata. Ai mei se apuca sa-mi trimita rude din Bucuresti sa vina sa-mi sune la usa, sa anunte politia, sa sune la facultate daca nu le raspund timp de cateva ore la telefon din diverse motive (mi s-a descarcat telefonul, a ramas pe vibratii intr-o geanta sau intr-un buzunar). Da, exagereaza. Ultima data s-a intamplat ieri. Nu stiu ce au spus cand au sunat la politie sau ce au vorbit cu verisoara mea de au convins-o sa plece de la lucru si sa vina plangand la mine, dar stiu ce au spus cand au sunat la facultate: ca nu mai stiau nimic de mine de trei zile. Alea trei zile erau cateva ore. Maxim cinci. So I lie to them a lot. I'm sick and tired of this crap.

Cateodata ma pocneste cate o chestie care ma face sa ma intreb daca nu cumva am gresit ceva atunci. Si mi-e frica de consecinte. Atat de frica incat as vrea sa-l rog pe G. sa verifice. Dar imi e prea rusine. Imi e prea rusine sa ii cer ceva. Ma sperie prea tare ca, in cazul asta, s-ar putea sa fiu nevoita sa explic de ce ma tem ca e posibil sa fie ceva care sa nu fi mers bine. Imi e prea rusine ca nu mai am incredere in el. Ca parca atunci cand inca aveam incredere in el nu aveam nici atatea motive sa imi pun intrebari.

In noaptea asta mi s-a mai spart o teava. De la caloriferul de la baie de data asta. Si nu, nu cred ca ar fi cazul sa merg pe la biserica fiindca prea imi pica toate una dupa alta in cap. Deocamdata teava e bandajata si are o cutie de inghetata sub "bandaj". Apropo, e de-a dreptul scarbos sa tii o lanterna in gura ceva mai mult timp. Dar na, nici nu mai aveam curent de trei ore (asta nu mi s-a intamplat doar mie, am observat-o la toate blocurile din jur) si trebuia sa bandajez teava.

I'm scared.

18 pareri

cine
Camil Stoenescu
cand
joi, 11 februarie 2010 la 12:06:00 EET
..hm...ar fi bine să încerci să iei lucrurile un pic mai ușor
cine
brontozaurel
cand
joi, 11 februarie 2010 la 14:05:00 EET
take it light, say good night... :)
cine
Camil Stoenescu
cand
joi, 11 februarie 2010 la 14:29:00 EET
good night moon, era o melodie asa...:)
cine
brontozaurel
cand
joi, 11 februarie 2010 la 15:03:00 EET
eu ma refeream la melodia asta
cine
Mircea
cand
joi, 11 februarie 2010 la 19:31:00 EET
[quote]l-as fi luat in brate, l-as fi umplut cu pupici, l-as fi ajutat sa se dezbrace de sacou, chiar si de incaltari, as fi stat cu el la masa, chiar daca eu cu siguranta n-as mai fi mancat nimic.[/quote]
???
Asta i-ai face tu moldoveanului cind vine baut acasa la doispe noaptea?
N-are logica decit daca la ora aia esti si tu la fel de manga ca si el.
Dar istoria spune ca nici cuplurile in care amindoi beau nu sint armonioase, diferende intervenind atunci cind "ba p***a proasta, tu bei mai mult ca MINE???"
Asa ca, singura solutie e sa-ti iei puradeii si s-o tai in viteza la mama. Daca e posibil inainte de a-ti fi modificate semnalmentele de catre pumnul "domnului". Dar, omul pe pielea lui invata.
[quote] Si nu, nu cred ca ar fi cazul sa merg pe la biserica fiindca prea imi pica toate una dupa alta in cap [/quote].
Asa crezi? OK, Gigel se poate muta la tine si fara cununie religioasa. Findca vezi si tu ca ai nevoie de un barbat pe linga casa. Macar iti tine lanterna cind tu repari caloriferul...
cine
brontozaurel
cand
joi, 11 februarie 2010 la 21:24:00 EET
Nu fusese la baut, ci la munca. Nu obisnuieste sa bea si n-a batut-o niciodata. Si nu e moldovean :))
cine
Camil Stoenescu
cand
joi, 11 februarie 2010 la 21:35:00 EET
n-o stiam, dar suna ok
cine
brontozaurel
cand
joi, 11 februarie 2010 la 22:38:00 EET
@Mircea: OK, poate ca nu s-a inteles prea bine. Tipa era ingrijorata... atunci si de fiecare data cand intarzia. Si nu vroia sa stie nimeni, sa o considere prostuta ca isi face griji degeaba. Nu stiu daca era agresiva ca sa mascheze ingrijorarea sau incerca sa-l constranga cumva sa nu mai stea peste program, desi nu depindea de el oricum... sau cine stie, ea mai e si genul care cam sufoca un barbat, el e "wokaholic". Oricum, nu se punea problema ca ea sa se intoarca la parinti, pentru ca asta ar fi insemnat sa se intoarca chiar la moldoveanul betiv care o batea. Reprosurile alea erau... in cel mai bun caz mult exagerate... ca restul erau complet neadevarate.

Iar eu ma descurc. Imi bandajez singura tevile, imi repar singura prizele, imi desfund singura chiuveta, imi mut singura mobila.


@Camil: E de pe Rocks, albumul meu preferat de la Aerosmith.
cine
Mircea
cand
joi, 11 februarie 2010 la 22:51:00 EET
Asa se intelegea din context: [quote]"Mirosi a bautura. Ai fost la baut!"[/quote] si [quote]Eu... Mie... Eu... intr-o astfel de situatie[/quote]
Si chestia cu "nu e moldovean" e vraja. Toti is, dar nu recunosc. Tu zici ca esti din Brasov. Sigur, dar acu' 100 ani nu prea erau romani in Brasso. Au venit in 1916, au stat putin, au venit nemtii, i-au impuscat pe unii [img]http://www.kieselbach.hu/cgi-bin/kieselbach.cgi?MENUID=HIREK&HIRID=2023&KATID=1&ARCHIV=&SHOWPICS=T&ATFROM=1[/img] i-au gonit pe ceilalti, si de-abia dupa 1918 a inceput colonizarea masiva romaneasca. Lucru valabil pentru multe zone din Romania.
cine
brontozaurel
cand
joi, 11 februarie 2010 la 23:06:00 EET
[quote]desi stie foarte bine ca nu e cazul, ca omul n-a fost in nici un bar sa se imbete aiurea[/quote] :)
Eu sunt nascuta in Brasov, d-aia zic ca-s din Brasov. Mai departe de mine, tati, parintii lui, parintii parintilor lui sunt de la "garla" :P (Dunare)
cine
Mircea
cand
joi, 11 februarie 2010 la 23:14:00 EET
Moldova se termina la Galati. Pe Dunare :-$
cine
brontozaurel
cand
joi, 11 februarie 2010 la 23:55:00 EET
stiam :-$ ;)) tati e din Braila, putin mai la sud :)
cine
morbo
cand
sâmbătă, 13 februarie 2010 la 11:37:00 EET
@mircea - la recensamantul din 1850, romanii erau 40% din populatia orasului brasov, la cel din 1890, 32%, la cel din 1930, 33%. si la cel din 1910, cam tot pe acolo. deci nu se poate spune ca nu prea erau romani, mai ales ca nici o etnie nu era peste 50%. si scheii brasovului au fost intotdeauna cartier romanesc. totusi, nu-i vorba de alde tg.mures sau satu mare aici.

urat, urat, sa fii acuzat ca ai baut, cand tu ai muncit.chiar daca si workaholismul e un defect destul de mare.
cine
morbo
cand
sâmbătă, 13 februarie 2010 la 11:40:00 EET
si tot @mircea... brasso...hai mai bine kronstadt
cine
Mircea
cand
sâmbătă, 13 februarie 2010 la 14:22:00 EET
@morbo:Alesesem Brasso fiindca mai exista un Kronstadt in Rusia. La origine Brasovul a fost asezare saseasca. Dupa parerea mea, cei de alte neamuri - unguri, romani, tigani sau evrei - care au venit ulterior, nu sint altceva decit venituri (cu accent pe "u"). In Munchen sint 250.000 turci, cu un ritm de crestere de 15-20.000 pe an. Are asta vreo importanta? Va fi considerat vreodata oras turcesc, sau va ramine bavarez?
[quote] totusi, nu-i vorba de alde tg.mures sau satu mare aici.[/quote]
Asta e o falsa problema. Eu as putea sa dau ca exemplu Timisoara, care la un moment dat a fost chiar capitala Ungariei. Dar acum e oras romanesc, nu? Negam originile doar ca sa dam apa la moara nationalismului sau ca sa "justificam" Romania Mare? E o falsa problema.
cine
morbo
cand
sâmbătă, 13 februarie 2010 la 14:50:00 EET
ala din rusia e kronÅŸtad :) eu ziceam doar ca la brasov sunt multi romani (ca %) de sute de ani (scheii cand s-au infiintat?), nu doar de dupa unire.
nu neg originile, doamne fereste. sibiul e oras sasesc si punct. dar si viniturile, unele-s vechi, ca si origini, de 300 de ani, altele de 100, altele de 40, altele de 20 de ani. unele-s din ardeal, altele-s din oltenia. unele-s mai compatibile cu civilizatia, cu cultura locului, altele nu. ca in munchen, una-s viniturile turcesti, alta alea din RDG, ca sa nu mai zic de vinituri de undeva tot din bavaria.
si la timisoara cum e pana la urma? ÅŸvabii, tot venituri, nu? care-s aia originalii?
cine
Mircea
cand
sâmbătă, 13 februarie 2010 la 15:32:00 EET
La Timisoara s-au succedat mai multe valuri. Datorita mlastinilor climatul nu era de sanatoriu, asezarea a fost populata/decimata cam in fiecare secol pina au venit austriecii. Care au impus niste reguli gen "apartheid": Cetatea populata de ei (dupa inchiederea portilor cetatii la 10 seara intrusii romani, unguri sau sirbi erau arestati si tratati drept hoti), Elisabetinul de unguri si evrei, Palanca Mare de romani si sirbi. Nu stiu amanunte despre Brasov, dar nu cred ca in cetate erau acceptati alti locuitori decit sasi. Romanii... mai la periferie, ca la Timisoara, ma gindesc?
cine
Zany
cand
miercuri, 3 martie 2010 la 11:55:00 EET
m-am prins. you're an empath!

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)