on the verge of extinction... again

bronto raspunde: grafic cu ciocolata

grafic cu ciocolata

Pentru ca cineva a ajuns pe blog cautand "cata ciocolata mancam pe zi grafic". M-a amuzat si m-am gandit sa fac un grafic, ce-i drept aproximativ, al consumului meu de ciocolata din ultima luna. Si cu ocazia asta m-am ingrozit la vederea totalurilor. Mananc de doua ori mai multa ciocolata decat este recomandat pentru un om de 80 de kilograme... aaa, asta inseamna de patru ori mai multa decat plafonul meu maxim? Zoinks! as Shaggy would say...

Dar... sa detaliez, nu?

Cum am calculat

Am un tabel cu notite despre toate dulciurile incercate. Nume producator, nume produs, descriere, data la care mi-am luat, de unde, pret, gramaj, notite despre aspect, miros, gust, bla-bla... Care mi-a fost de mare ajutor la trezirea amintirilor.

Graficul este aproximativ din mai multe motive. In primul rand, cu exceptia situatiilor in care imi iau cate o pralina sau a celor rare in care dau peste ceva cu adevarat extraordinar sau a celor si mai rare in care se trezeste in mine simtul proprietatii (care totusi nu doarme deloc atunci cand nu e vorba de mancare)... eu nu termin niciodata nimic de ciocolata si evident ca nu stau sa masor, sa cantaresc, sa dezmierd cat exact am consumat de fiecare data... depinde de cat de mult imi place sau imi displace si asta e cam greu de tradus in grame in unele situatii...

In al doilea rand, cu exceptia tabletei Nestle, eu n-am incercat nici o ciocolata-ciocolata in ultima luna - toate au fost ciocolata cu umplutura de x sau y. Pe langa asta, am incercat si alte dulciuri care aveau un invelis sau o crema din ciocolata. De fapt din pseudo-ciocolata in majoritatea cazurilor, dar sa zicem...

Luandu-le in ordine invers cronologica, anul asta la capitolul ciocolata am: o cutie de Maltesers (thanks, Alex!) in cazul careia s-a trezit in mine simtul proprietatii asa ca am terminat-o in patru zile (asa ca am impartit cele 125g ale cutiei la 4 si de acolo ies 21.25g pe fiecare din cele 4 zile); doua cutii de praline Laroshell din care am mancat cate 3 praline (de cate 10g, asa ca ies cate 30g pentru fiecare din cele doua zile), si o cutie de bomboane First Nice de la Lidl din care am luat doar una (si ma indoiesc ca avea aia chiar 10g, da' nu strica sa rotunjesc in sus).

Anul trecut l-am incheiat cu o cutie-monstru de la Lindt. Mi-a luat 4 zile sa trec prin toate sortimentele, deci 30g pentru fiecare din cele 4 zile. In perioada 21-22 decembrie am incercat pralina Chocochic cu caramel (14g), plus ca am avut... aaa... multe? alte chestii de incercat: doua tablete Primola, o tableta Nestle, un pinguin de ciocolata Kandia, doua batonase unguresti. Chestii care nu prea m-au incantat asa ca n-a ajuns foarte sus nivelul.

Si asta a fost dunga maronie de pe grafic (reprezentand ciocolata).

Cea portocalie reprezinta "alte dulciuri" - inghetatele de Craciun in perioada 18-19 decembrie, inghetata cu mere si scortisoara, biscuitii Tivoli si turta dulce Lambertz si un deget de napolitana in perioada 21-23, biscuitii care-mi poarta numele plus altii de alt soi tot de la Phoenix.

Anul a inceput cu turta dulce cu umplutura de caise si invelis de cioco de la Lidl, cativa biscuiti si napolitane (Leona si Alicanti, tot de la Lidl). Iar la inceputul saptamanii trecute am mai servit niste biscuiti de la Ulker si alte doua soiuri de napolitane Alicanti.

Tragand linie, in ultima luna am consumat aproape trei kilograme de dulciuri, din care 360 grame la capitolul ciocolata. Adica aproximativ 90 grame pe saptamana. Adica dublul celor 45 indicate pentru un om normal. Care e aproape de doua ori cat mine...

Si nici n-am pus la socoteala ciocolata calda cu zmeura din 22 decembrie, pe cea de martea trecuta, si toate limonadele indulcite pe care le-am dat gata ca sa nu permit racelii sa se instaleze... desi presupun ca si astea se incadreaza tot la dulciuri. Si nici crema de zahar ars din noaptea de Anul Nou, ca aia n-a venit ambalata asa ca n-am trecut-o in tabel... Hmmm, de data asta cred ca n-am mai lasat nimic pe afara...

7 pareri

cine
boemul
cand
luni, 16 ianuarie 2012 la 16:35:00 EET
dacă zici că eşti amestec de Velma şi Daphne, tu trebuie să zici "jinkies", nu "zoinks" :)
supradoza e aproape... măcar de ai mânca d-aia amară, e mai puţin periculoasă.
cine
brontozaurel
cand
luni, 16 ianuarie 2012 la 16:42:00 EET
Sau "jeepers" cum zice Daphne ;))
Ma uit pe grafic... aia Nestle a fost amaruie, au fost si in cutia Lindt cateva piese in cioco amaruie si alea Laroshell au fost pe jumatate cu ciocolata amaruie.
cine
Cristina
cand
luni, 16 ianuarie 2012 la 18:03:00 EET
Prima data nu mi-a venit sa cred ca ti-ai facut , pe bune, tabel cu dulciurile pe care le mananci. Apoi mi s-a parut chiar misto ideea. De fapt, o sa incerc sa o pun in aplicare macar o sapt.- doua, sa vad daca-mi iese.

P.S. off-topic - cum ti-ai pus chestia cu "read more"/ "continuare" la finalul articolelor? si blogul meu e pe blogspot si nu mi-a iesit...
cine
brontozaurel
cand
luni, 16 ianuarie 2012 la 23:29:00 EET
Ma tin de tabelul asta din vara lui 2010 ;))

Cat despre P.S.:
In primul rand, in momentul in care scrii postarea, trebuie sa faci urmatoarea chestie, in functie de modul pe care il folosesti:
- daca scrii postarea in modul Compose, ii dai Insert Jump Break (gasesti in meniu dupa Insert a Video) acolo unde vrei sa iti "sparga" postarea; de exemplu, daca vrei sa ai "read more" dupa doua paragrafe, ii dai Insert Jump Break dupa 2 paragrafe;
- daca scrii postarea in modul HTML pui tagul <!--more--> acolo unde vrei sa iti "sparga" postarea;

In mod normal, ar trebui sa fie suficient, insa este posibil ca totusi sa nu mearga din cauza unor modificari la tema de blog, caz in care trebuie umblat putin in codul temei.

Asta se face de la Template -> Edit HTML (Proceed la avertizarea aia). Bifezi (don't skip this!) Expand Widget Templates si cauti (Ctrl+F) <data:post.body/>. Daca pe undeva la mica distanta pe sub el gasesti <data:post.jumpText/>... atunci nu stiu sa-ti spun care este problema fara sa vad codul. Daca nu-l gasesti, atunci adaugi dupa <data:post.body/> chestia urmatoare:
<b:if cond='data:post.hasJumpLink'>
<div class='jump-link'>
<a expr:href='data:post.url + "#more"' expr:title='data:post.title'><data:post.jumpText/></a>
</div>
</b:if>
cine
Cristina
cand
marți, 17 ianuarie 2012 la 14:52:00 EET
Oau! Functioneaza. You really rock! Pe mine m-ai cucerit de stalker cu chestia asta :)
cine
întuneric
cand
miercuri, 18 ianuarie 2012 la 17:10:00 EET
Hmm... Pe vremea cand eram innebunit dupa sucurile din comert, ar fi fost interesanta o idee ca asta. Dar cred ca evolutiile mele ar fi fost "off chart". :)
cine
brontozaurel
cand
joi, 19 ianuarie 2012 la 16:04:00 EET
@Cristina: Glad I could help :)

@intuneric: Brrr!

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)