on the verge of extinction... again

sprancene ridicate... din nou

Martea trecuta (cred) ma trezesc ca ma suna mama sa-mi spuna ca ei merg in real sa cumpere diverse, ca TVA, ca bla-bla. Sincer, eu atunci am aflat de chestia asta. Parca mai auzisem ceva, vag, dar nu ma interesase chestiunea, asa ca... imi intrase pe o ureche si imi iesise pe cealalta. Nota explicativa pentru cine nu stie: n-am televizor, nu mai am nici radio si, la ce stiri citesc eu pe net, am mai multe sanse sa aflu daca s-a intamplat ceva pe Saturn. Revenind la telefonul si intrebarea mamei. M-am scarpinat in cap, m-am gandit putin... fara rezultate... am ridicat din umeri si i-am spus ca nu-mi trebuie nimic. Mi-a zis sa ma mai gandesc si sa-i sun daca-mi vine vreo idee repede. N-a ras de mutra si de gesturile mele mirate pentru ca nu putea sa le vada. Nu traim in the Jetsons, apelurile video sunt ceva necunoscut atat pentru telefonul ei cat si pentru al meu. Si, inainte sa inchida, i-am spus ca nu inteleg ce-i cu toata agitatia asta ca oricum deja s-au scumpit toate. Asta in timp ce incercam sa-mi amintesc cand draci fusesem eu ultima data la cumparaturi si ramasesem cu impresia asta.

Mi-am dat seama mai tarziu ca mi-ar fi trebuit o dracie din aia de desfundat tevi, da' am ridicat din umeri. Nu i-am sunat pe ai mei si nici n-am dat fuga sa-mi iau eu (desi am fost in Penny sa-mi iau... aaa, ce dracu'? inghetata, cred... ca turta dulce mi-am luat acum trei saptamani, parca). Mi-am luat sambata din Carrefour... aaa, de fapt nu, chiar daca asta fusese intentia. Doar ca atunci cand a scanat una din chestiile pe care le pusesem pe banda, pe display-ul ala a aparut altceva. Nu, nu costa mai mult, costa chiar mai putin... cu 0.24 lei. Eu tot m-am enervat, am zis ca renunt la toate si m-am carat. Fac asta des, nici o problema. Ah, si am fost suficient de ametita incat sa plec fara banii pe care ii lasasem deja in tavita aia, ca na, ii aveam deja pregatiti in mana dinainte sa inceapa sa scaneze.


Asa ca nici acum n-am cu ce sa desfund chiuveta. Nu ca ar fi nevoie acuta, doar am constatat ca se scurge o idee mai incet decat de obicei. In schimb mi-am luat suc de mere, ceai si ciocolata. Tot atunci sambata.

Sucul de mere. Din ala la cutie cu pai. Sigur era 1.49 lei pana acum 2 saptamani. Si apoi il vazusem la pret aproape dublu. 2.89 lei. Si sambata era 3.19 lei. Adica o crestere de aproape 3 ori mai mare decat cea pe care ar fi cauzat-o aia 5% in plus la TVA.

Ceaiul. Cand fusesem marti in Penny, o cutie din aia de ceai era 4.99 lei. Sambata am luat-o cu 7.85 lei. Interesanta matematica...

Ciocolata. Aici e vorba de chestii noi pe care nu le mai vazusem. O tableta de Lindt Excellence Caramel Intense Dark (link, screenshot). Produsa in Elvetia pentru Suedia. Nu glumesc. Lindt nu au fabrica in Suedia. De fapt... nu au fabrici decat in Elvetia si in tarile cu care are granita (mai putin Liechtenstein) si in SUA. Ce se vinde in magazinele Lindt din Suedia e produs in Elvetia. Lung drum a mai facut, nu? M-a costat 8.19 lei. Asta in conditiile in care magazinul online Lindt are o tableta Excellence la 1.95 euro. La noi nu stiu cat sunt tabletele Excellence comune (ma refer la Extra Creamy, 70%, 85%... chestii d-astea usor de gasit) de obicei (presupun undeva pe la 7 lei si ceva in hipermarketuri), eu nu iau decat inainte de expirare cand sunt in jur de 2-3 lei. Asta am luat-o asa ca era un sortiment nou. Si am mai luat o cutie de trufe Baileys produse de Lir. Cu 18.9 lei cutia de 150g, continand 13 trufe. Cam scumpe, da' hai sa ne uitam la ei pe site (link, screenshot). Au o cutie de 30g continand doua trufe... la 2 euro. Si una de 165g la 8.95 euro. Mi se pare mie sau 18.9 lei merg pe la 4 euro si jumatate? Mai au jumatate de an pana la expirare, deci nu asta e motivul. Nu mi-au placut, crema aia are un gust dubios. La inceput nu se simte, se simte doar un gust de Baileys si ala e placut, dar dupa cateva secunde incepe sa se simta si un gust neplacut. Si, desi provine. din crema, nu a ramas doar in crema, se simte si in carapacea de ciocolata. Altora le-au placut. Acelasi producator, acelasi produs... cutii diferite.

Concluzii? N-am. Pur si simplu am observat cateva chestii...

2 pareri

cine
danbrasov
cand
joi, 8 iulie 2010 la 08:13:00 EEST
haha, bravo, esti printre putinii care nu au dat fuga la market sa isi cumpere ceva la pretul vechi. Vezi, ai fi putut sa iti cumperi vreo 2 baxuri de sucuri si ciocolata, inainte ca pretul sa se fi triplat.

ps: nu cred ca am vazut pe cineva caruia sa ii placa ciocolata la fel de mult cum iti place tie...poate eu...dar nu sunt sigur :))
cine
brontozaurel
cand
joi, 8 iulie 2010 la 12:27:00 EEST
Pai eu nu iau niciodata baxuri ca n-am ce face cu ele. Imi iau doar chestii pe care nu le-am mai incercat niciodata. Daca sunt la reducere si mi-au placut in draci imi iau din nou... maxim doua. Dar asta se intampla extrem de rar oricum.

Oricum, ciocolatele nu aveam cum sa le iau marti... pentru ca nu aparusera inca.

Si nu pot spune ca-mi place ciocolata cine stie ce... dar trebuie sa incerc tot. E valabil si la capitolul cosmetice... doar ca de alea se intampla sa fiu nemultumita din an in paste asa ca daca as scrie despre alea ar cam fi la toate aceeasi chestie standard mi-am luat un gel de dus/ sapun/ deodorant care miroase bestial... cu dulciurile se intampla mult mai des sa nu-mi placa... deci am ce critica :-??

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)