on the verge of extinction... again

furtun de dus pocnit. ce se poate face?

furtun pocnit

Saptamana asta, intr-o seara, intre ora 23 si miezul noptii, in mijlocul intervalului care de obicei contine cele mai fericite momente ale unei zile - dusul, bineinteles! Deodata apa a incetat sa mai curga din para de dus. Dar am auzit-o tasnind din alta parte. Eu fac dus cu lumina stinsa (de fapt mai mereu stau cu luminile stinse prin casa, ca o adevarata creatura a intunericului ce sunt), dar la cate dracovenii de parfumat am prin casa si la cata lumina trece din strada prin geamul mat si prin perdeaua de dus tot am putut sa observ ce se intamplase: imi pocnise furtunul de dus. Ala de cauciuc, din interiorul celui metalic.

Mdeh, grozav! Mai ales ca eu eram cu tona de clabuci in cap si pe mine. M-am terminat de clatit cu ajutorul robinetului de la cada. Bineinteles, in timp ce recapitulam in gand toate injuraturile invatate pe parcursul vietii.

Am lasat-o moarta in seara aia. A doua zi dimineata m-am apucat sa evaluez situatia: furtunul de cauciuc era sectionat longitudinal pe o lungime de vreo doi centimetri si jumatate. Cumparat alt furtun? Cam... imposibil din 0.13 lei. Desigur, exista varianta cu banii pusi deoparte pentru Motorhead (ca veni vorba de ei, acum ne ofera ceva cu care sa ne facem praf ficatii - Motorhead Vodka!), suficienti pentru vreo 50 de porcarii de gen. Dar inainte sa ma ating de aia mai degraba ma spal o luna sub robinet.

cutie scule

Dar cum nici spalatul sub robinet nu ma atragea prea tare, am inceput sa caut alte solutii. Prima care mi-a troznit prin cap a fost sa scot furtunul de cauciuc si sa-l scurtez cu cativa centimetri ca sa scap de bucata pe unde tasnea apa.

Buna idee, daca as fi avut forta sa o pun in practica. Dupa cateva minute in care mi-am nenorocit degetele in porcaria de plastic din capat... am zis sa fiu mai desteapta decat porcaria respectiva si sa cedez prima. Mdeh, stiu, imi cam stric reputatia de drac incapatanat...

Urmatoarea solutie de pe lista? Bandajat furtunul. Chestiune putin problematica in primul rand din cauza faptului ca e facut dintr-un cauciuc moale si foarte deformabil. Hmmm, imi trebuia ceva care ar fi putut intra pe furtun ca sa ii tina forma. Ceva cilindric, lung de minim 4-5 centimetri, subtire si rigid.

Degetul mic? Oricat de subtiri ar fi degetele mele... pe furtunul ala nu intra. Un creion mai subtire? La naiba, nici cel mai subtire creion nu incape... Ce dracu' sa bag? O surubelnita! Genial, asta a mers.

furtun bandajat

A doua mare problema a fost faptul ca taietura incepea de sub (hmm, in engleza suna mult mai clar asta - from underneath) porcaria aia de plastic, asa ca am incercat sa incep cu bandajatul bagand capatul benzii izolatoare intre dracia de plastic si furtun. Chestie care, din pacate, nu cred ca mi-a iesit prea bine. Pe deasupra porcariei de plastic nu puteam sa bandajez din doua motive: unu, chestia aia are la exterior in filet si doi, nu mi se pare o idee buna sa las sa se acumuleze apa intr-un spatiu inchis... pentru ca asta inseamna ca pana la urma va mai pocni ceva acolo.

Terminat cu bandajatul, montat totul la loc, testat. Inca mai curge un paraias pe langa furtun, dar macar acum cea mai mare parte iese prin para de dus. Bineinteles, in continuare ma scarpina pe creieras ideea cu scurtat furtunul - trebuie sa reusesc sa-l scot cumva!

8 pareri

cine
Kiduu18
cand
duminică, 11 decembrie 2011 la 21:29:00 EET
Wah genial! =)). Chiar "mi-ai facut seara" in felul in care ai scris postarea asta!

Tine-o tot asa! \m/
cine
Arisu
cand
duminică, 11 decembrie 2011 la 21:54:00 EET
Nu știu dacă ai furtun ca al meu, dar în caz că atunci când desfaci para, capătul furtunului are un cilindru metalic (tablă) care în conjoară un cilindru de plastic, poți separa cilindrele cu ajutorul unei lame de cuțit. Furtunul cauciucat poate fi scurtat și împins la loc pe cilindrul de plastic, numai că o să te chinui puțin cu el dacă n-ai mai făcut asta. Dacă scurtezi furtunul, îți recomand să scurtezi și spirala metalică ce îl înconjoară, altfel îți va fi greu să manevrezi interiorul cauciucat. Am deja experiență, o dată la câteva luni îl scurtez. Nu cumpăr alt furtun pentru că nu e logic să cumpăr ceva nou pentru ceva ce nu folosesc decât pentru a curăța cada (pentru că nu-mi place să fac duș și mereu fac baie în cadă, chiar și atunci când mă grăbesc).

P.S. Îți urez succes!
cine
Arisu
cand
duminică, 11 decembrie 2011 la 23:10:00 EET
Umm, sper să nu mă înjuri prea mult dacă nu-ți iese ...
cine
brontozaurel
cand
luni, 12 decembrie 2011 la 07:21:00 EET
@Kiduu18: \m/

@Arisu: Nu e vorba de capatul de la para, ci de celalalt. In orice caz, la ambele capete am asa: cilindru metalic, cilindru de plastic, cilindru metalic. Toate trei "varsate" spre exterior in capat de tot. Presupun ca ar trebui sa mearga separarea cumva. Eu am incercat cu un cutter si cu o surubelnita subtirica de ceasuri si nu mi-a mers. Pana la urma totusi trebuie sa ma descurc sa separ draciile cumva... Spirala metalica n-o scurtez pentru ca si asa imi lasa impreia ca e o idee cam scurta (mi-a fost putin greu sa o intind iar pe toata lungimea furtunului).
cine
BogDan
cand
luni, 12 decembrie 2011 la 20:56:00 EET
Cred că mi-a pocnit de două ori furtunul de duş, ca să nu mai vorbesc de faptul că am schimbat toate racordurile la apă, de bune ce sunt :))
cine
brontozaurel
cand
luni, 12 decembrie 2011 la 21:42:00 EET
E prima data cand imi pocneste un furtun de dus, desi asta a trecut inclusiv printr-o explozie si un incendiu acum un an si putin :)) In ziua cu Ozzy, cand mi s-au facut scrum si perdelele de dus si cosmeticele si toate toalele intinse la uscat in baie :))
cine
Arisu
cand
marți, 13 decembrie 2011 la 21:16:00 EET
Nu m-am exprimat eu cum trebuia, era vorba de capătul care rămâne liber după ce desfiletezi para, cel de cauciuc care e îmbrăcat în spirala metalică. Apropo, partea de cauciuc e mai bine s-o tai cu foarfeca pentru că iese mai dreaptă, mai uniformă (contează mult când o să trebuiască să introduci capătul de plastic în furtunul subțire, e momentul în care toți sfinții, morții și răniții coboară pe pământ).
cine
brontozaurel
cand
duminică, 18 decembrie 2011 la 22:30:00 EET
Vorbim limbi diferite :)
Eu nu trebuie sa desfiletez para, furtunul meu a pocnit in capatul dinspre robinet, nu in capatul dinspre para.
Oricum, am rezolvat-o azi :)

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)