on the verge of extinction... again

the curious eye and the critical taste buds: xmas chocs and more

Iar despre chestii dulci incercate de mine. Cu ocazia sarbatorilor de iarna de anul asta (adica de la sfarsitul lui septembrie cand au inceput sa apara draciile de sarbatori prin magazine) sau cu ocazia celor de anul trecut. Sau cu alte ocazii anapoda, pentru ca asa mi-a tunat mie in timp ce scriam. Bun, sa incepem si sa vedem ce iese. Nici eu nu stiu in momentul asta despre ce viermisori o sa ajung sa scriu. De fapt, nu, despre viermisori n-o sa scriu, ca de vara trecuta n-am mai gasit in nici o alta ciocolata viermisori.
  • O sa incep cu o chestie putin mai ciudata (din punctul de vedere al altora, cu siguranta nu din punctul meu de vedere) pentru perioada iernii. Inghetata. Ma intristez mereu cand vad cum dispare inghetata toamna-iarna. Da, stiu, nu dispare de tot, in magazinele mari se gaseste mereu ceva inghetata, dar nu mai sunt atatea sortimente interesante. Inghetata de la Eisbar"... der Name fur der Eisspezialitaten/ the Name for Ice Cream Specialities" fiind sloganul lor. Hmmm... asa o fi oare? Am incercat de la ei trei chestii. As fi putut sa incerc patru, dar prima data a trebuit sa aleg intre doua si am renuntat la cea in forma de sticla de sampanie cu trei feluri de inghetata de ciocolata... iar cand m-am dus peste trei zile sa o iau si pe aia, nu o mai aveau. Toate trei au fost luate dintr-un magazin Plus la oferta de Craciun.
    • Prima chestie incercata a fost o "bomba". Nu va speriati. Eis Bombe, asa se numeste. 15 lei. De la exterior spre interior: sirop de ciocolata - excelent, inghetata de ciocolata cu lapte - foarte buna, stracciatella - placut gustul, dar as fi preferat ceva mai intens.
    • A doua chestie, niste stelute. Nu, n-am vazut stele verzi. Si nici pete gri, ca in prima zi in care am mers la recuperare. E vorba de Eis ZimtSterne aici. 7 lei. Inghetata in forme de stelute. Cu scortisoara (draci, atat m-am chinuit sa-mi aduc aminte cum se spune in romana... era sa-mi pun status pe messenger sau sa intreb pe twitter... desi stiu al naibii de bine ce e) si serbet de mere. Bune, probabil mi s-ar fi parut chiar foarte bune daca le-as fi tinut eu asa cum se recomanda. Dar n-am facut asta (sa-ti fie rusine, brontozaurel neglijent ce esti!) si se cam topeau cand am ajuns sa le mananc. De-abia am reusit sa le apuc, imi intrau degetele in ele.
    • Si a treia chestie, niste mere. Bombe, stele, mere - ce inghetata mai e asta? Una foarte buna chiar. Am lasat la urma ce mi-a placut cel mai mult. Eis Bratapfel. Tot 7 lei. Inghetata in forme de mere. Cu aroma de mar copt, bineinteles. Foarte buna inghetata asta.
    Si pozele:
  • Oua de ciocolata. Stai putin, brontozaurel zapacit! Sigur n-ai gresit sarbatoarea? Parca ouale erau de Paste... Parca... Dar poate ca nu. Eu le-am luat pe toate astea la promotii de Craciun. In jur de 2 lei unul. Unele putin sub, altele putin peste. Am gasit doua figurine cu Donald in ouale cu ambalaje galben-rosii cu poze cu Mickey si Goofy, un avionas care trebuia asamblat in oul care are poza cu Fred Flintstone pe ambalaj si o figurina reprezentandu-l pe Pete in oul cu ambalaj albastru de pe care zambeste Mickey. Aaa... si ouale? Ouale de ciocolata, ca parca de ciocolata era vorba aici... Pai... nu sunt ceva extraordinar, dar mie imi plac mult mai mult decat Kinder Surprise. Ciocolata Kinder nu mi-a placut niciodata. Mereu imi faceau ai mei scandal ca vroiam oua Kinder, dar nu vroiam sa mananc ciocolata care alcatuia oul, ma interesau doar surprizele (hehe, si ce tare ma mai interesau, am o cutie plina cu surprize Kinder). Cum sa mananc ciocolata daca nu-mi placea... mai ales stratul ala alb, ala era scarbos rau.
  • Bun. Mai departe... sa zicem... chestii alcoolice. Butoiasele de ciocolata neagra de la Friedel. O marca a Ruberzahl Schokoladen. Ce legatura au astea cu sarbatorile de iarna? Dupa ambalaj n-as zice sa existe una. Le-am mai si luat in prima jumatate a lunii octombrie (asa ca nu mai tin minte exact cat au costat... parca in jur de 4 lei punga). Dar... erau in zona cu dracii de cioco pentru sarbatorile de iarna din Plus (da, si astea, ca si inghetatele de la primul punct sunt luate din magazinul ala de langa Politehnica). Si asa zice si pe site-ul Ruberzahl Schokoladen in sectiunea Friedel. Ca ar face parte din gama de Craciun. Zice printr-o poza. Ca alte informatii despre produsele Friedel n-am gasit pe acolo. Mai mult am gasit pe rondofoods.com (link, screenshot). Butoiasele de ciocolata (Kirschlikor, Eierlikor, Weinbrand) au fost o surpriza placuta si au reusit sa inveseleasca un brontozaurel care avusese o zi proasta. Si daca tot sunt la capitolul dracii alcoolice de la Friedel, sa nu uit sa spun ca am incercat saptamana trecuta si Eierlikor Zapfen. Astea au fost luate de pe strada de la tigani. 6 lei, al dracului de mult pentru o punga de genul asta... anul trecut am luat alte sortimente din gama asta din cora cu 3.5 lei. Tati a zis ca e foarte posibil sa fie furate... nu cred ca vreau sa stiu sigur. In orice caz, aveau o groaza de dulciuri faine care nu se gasesc prin magazinele de la noi. Stiu ca am zis ca am mai luat sortimente din gama asta din cora. Dar exact sortimentul asta nu l-am vazut pe nicaieri. Multe din marcile de dulciuri pe care le aveau sunt prezente prin magazinele noastre. Insa nu si cu majoritatea sortimentelor pe care le vindeau oamenii aia. Din pacate, conurile astea au fost o mare dezamagire. Anul trecut am incercat Amaretto Zapfen si Williams Birne, tot de la Friedel. Si alea mi-au placut la nebunie. E drept ca tot anul trecut am incercat si Nougat Zapfen, care iar nu m-a incantat deloc.

  • Tot butoiase cu alcool. De data asta e vorba despre Delicia. N-am reusit sa gasesc prea multe informatii pe net, am aflat doar ca ar tine de Norma. Apoi am vazut scris pe spate "Hergestellt fur Norma von:/ Fabrique pour Norma par: Ruberzahl Schokoladen GmbH". Aham. Ruberzahl Schokoladen. Adica tot aia care detin si Friedel. Poate ca nu-i intamplator ca in unele magazine am vazut ca pe eticheta lor de la raft scria Friedel. E vorba de exact aceleasi trei umpluturi alcoolice (Kirschlikor, Eierlikor, Weinbrand). Si seamana foarte mult butoiasele astea cu cele Friedel de mai sus. Desi parca astea sunt o idee mai mici. Si nu m-au prea impresionat prea tare. E drept ca in ziua aia (acum exact doua saptamani) mai luasem si altceva care mi-a placut foarte mult. De la Gubor. Dar despre alea o sa povestesc in noaptea dintre ani. Nu acum. Asa vreau eu.
  • Tot cand am luat butoiasele Friedel am mai luat si doua cutii de bomboane. Choco Edition. Nu mai tin minte cat au costat. Probabil destul de putin, intra la categoria produse proprii Plus. Irish Cream, in ciocolata cu lapte si Amaretto-Eierlikor-Espresso, in ciocolata amaruie. Nu ma asteptam la mare lucru. Surpriza! Chiar mi-au placut. Au fost o surpriza placuta si peste o saptamana si jumatate cand eram total falita (sub 0.3 lei pe card, sub 0.15 lei in buzunare) si mi-am dat seama ca totusi mai am ceva de mancat in casa - bomboanele astea si butoiasele Friedel, uitate intr-un castron.

  • Ca tot ziceam ceva mai devreme de bomboanele Friedel luate de pe strada de la tigani... tot atunci am mai luat o chestie. Choceur. Marca proprie Aldi, din ce am gasit eu pe net. A ce aduc? Primul gand care mi-a trecut prin cap atunci cand le-am vazut a fost ca par o copie nitel mai ieftina dupa Kinder Bueno. Pareau totusi sa fie ceva mai pe gustul meu dupa poza si dupa descriere (ciocolata cu continut ridicat de cacao... mmm). Stiu ca am mai spus-o inainte, dar mie chestiile de "ciocolata" (intre ghilimele, ca eu nu prea am simtit aia ca fiind ciocolata) de la Kinder nu mi-au placut. Nici ouale Kinder, nici Kinder Bueno. Stiu, sunt subiectiva. Stiu, altora le-a placut mult Kinder Bueno. Dar aici scriu parerea mea. Batoanele Jumbo Milch & Cacao mi s-au parut mult, mult peste Kinder Bueno la gust.
Va urma!!!

Ar mai fi fost niste bomboane alcoolice faine, dar o las pe alta data. Deja imi vine sa ma impusc la cat mi-a luat sa scriu si doar atat.

PS - Daca am scris ceva aiurea, trageti-ma de urechi sa corectez. I don't like spelling mistakes.

4 pareri

cine
masinutacutelecomanda
cand
sâmbătă, 2 ianuarie 2010 la 22:10:00 EET
kinder joy e naspa. Kinder Surprise (d-ala complet ou de tre sa ii dai jos ciocolata pana ajungi la un oulet galben in care e surpriza) n-am mai gasit decat in duty-free la granita cu Bulgaria :)
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 2 ianuarie 2010 la 22:18:00 EET
cica le-au reintrodus si se gasesc in supermarketurile nic :)
ca si concept e intr-adevar mai fain kinder surprise, dar genul ala de ciocolata cu lapte n-a fost niciodata pe placul meu
cine
morbo
cand
luni, 4 ianuarie 2010 la 00:44:00 EET
da, buna eis bombe aia, mi-am cumparat si eu, de craciun.
apropo de lucruri din plus,stii ca acum un an, asa, special de sarbatori, erau la plus niste cutii de praline heidi, cu capac de plastic transparent si cu funda din aia de cadou? cu mai mute tipuri de praline decat in cutiile de praline heidi pe care le gasesti de obicei prin hipermarketurile de la noi. si erau unele cu o crema maronie cu aroma, zic eu, mai drojdioasa asa. ce sunt alea? cum i spune? mai vreau!
multe multumiri in avans!mai ales daca ma trimiti la un dealer:)
cine
brontozaurel
cand
luni, 4 ianuarie 2010 la 01:35:00 EET
Inghetatele mi-au placut cel mai mult din tot ce am pus aici :D

In legatura cu bomboanele Heidi chiar nu stiu, singura idee care imi trece prin cap ar fi Heidi Piccoletti, doar ca alea nu erau cu capac transparent. Sunt faine Piccoletti, le-am incercat acum 7-8 ani si mi-au placut mult. Mi se pare o minune ca mai exista, Heidi au renuntat cam la toate produsele care imi placeau. Acum nu mai sunt in ambalajul albastru, au un nou ambalaj bej-maroniu.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)