on the verge of extinction... again

eu, ingeras cu cornite

O imagine, un sunet, o fraza sau doar un cuvant pot sa imi trezeasca uneori amintiri.

Envi punea pe blog ieri dimineata articolul asta. Partea care mi-a facut neuronul sa se agite rau fiind asta:

"intram in sevraj de fiecare data cand treceau mai mult de 12-14 ore fara sa vad ce mai fura Yogi, ce tigaie in mufa isi ia Tom, ce fantome mai tranteste Scooby Doo si cine mai castiga vreo cursa din Wacky Races"
La noi in casa, cablul (si, impreuna cu el, multele canale printre care si Cartoon Network) si-a facut aparitia la sfarsitul lui '93 cand eu intrasem in clasa a patra. Pe vremea aceea aveam inca un singur televizor color, Electron parca ii zicea tati. Eu n-am fost insa niciodata in stare sa-i citesc numele ca, de, televizorul era rusesc si ma uitam la literele alea ca mata-n calendar.

De Craciun in acel an am primit cadou un HC. Pentru cei care nu stiu, HC inseamna Home Computer. Poze cu dracia mai jos (scuze pentru calitate, dar sunt facute cu un telefon o idee mai slabut decat al meu la capitolul asta, de catre un tatic mai putin perfectionist decat brontozaurelul care scrie randurile astea).

HCHC bookHCHCHCHCHCHCHCHCHCHC bookHC bookHC book
Dracia avea iesire TV. Dracia era interesanta pentru un drac de copchil de 9 ani. Si asa m-am apucat eu sa fac programele in BASIC-S. Sufeream pentru ca initial nu aveam voie sa folosesc decat televizorul alb-negru iar eu faceam programele care imi desenau diverse dracii colorate. Bineinteles ca atunci cand ai mei nu erau acasa ma foloseam de televizorul color. Atata timp cat nu ma vedeau, de ce nu? Mare fericire pe mine cand ai mei au mai luat un televizor color (un Samsung), iar televizorul color Electron a fost "retrogradat" la ai mei in camera. Si in acelasi timp am primit liber sa il folosesc si eu cu HC-ul meu. Si mi s-a spus sa nu folosesc Samsung-ul pentru asa ceva. Tati mi-a si explicat de ce, dar de unde dracu' sa priceapa un copchil care nici nu implinise 10 ani inca ce draci e aia impedanta. Mai ales ca, ingeras cu cornite ce eram, stiam ca atata timp cat ei nu sunt acasa si eu imi ascund urmele, pot sa incerc. Si am incercat. Si am constatat ca n-a iesit fum. Asa ca nimic nu m-a oprit sa tot repet isprava (sa folosesc televizorul nou la HC atata timp cat nu erau ai mei acasa).

Tati... e campionul amanarilor. La ei in camera nu trasese cablu inca. Deci nu puteam sa ma uit la desene acolo. In continuare ma certam cu mama pe un singur televizor atunci cand eu vroiam sa ma uit la desene, iar ea vroia sa se uite la vreun serial. Pana cand, disperata ca nu pot sa ma uit de la ora 16 la Jonny Quest, mi-a venit mie o idee. Samsung-ul era pus pe un dulap asezat pe coltul camerei (dreptunghiul albastru de pe schita de mai jos).

Photobucket
Asa ca in spate ramanea un spatiu triunghiular. HC-ul mi-a devenit aliat. L-am legat la televizor. Am selectat canalul 6 pe care se uita mama la serial, am facut un programel care sa-i afiseze un ecran negru iar in partea de sus sa scrie cu alb "NO SIGNAL". Am ascuns HC-ul si toate cablurile in spatiul acela triunghiular din spate.

Ce a urmat e usor de imaginat. Mama a venit acasa, a luat-o de buna ca nu e semnal, eu m-am rugat de ea sa ma lase sa ma uit pe Cartoon Network daca tot nu e semnal. Bineinteles ca venea din 5 in 5 minute sa ma roage sa o las sa vada daca n-a venit cumva semnalul. Nici nu mai stiu ce s-a intamplat intai: i s-a terminat ei serialul, s-a schimbat programul pe Cartoon Network sau a tras tati cablu si la ei in camera. Ce stiu sigur e ca mama n-a aflat nici pana azi.

10 pareri

cine
Bogdi
cand
vineri, 23 ianuarie 2009 la 00:57:00 EET
:x
cine
envi
cand
vineri, 23 ianuarie 2009 la 03:33:00 EET
totusi, nu te mai gandesti la ochelarii aia?! :)

this is genius!!! I'm in freakin' love :)
cine
brontozaurel
cand
vineri, 23 ianuarie 2009 la 16:31:00 EET
@Bogdi: what's that supposed to mean (raised eyebrow)

@envi: prefer sa vad bine in continuare cu ochii mei din dotare si sa evit toate neplaverile avute de tati cu ochelarii
cine
Bogdi
cand
vineri, 23 ianuarie 2009 la 19:57:00 EET
lovely :)
cine
Damian Adrian
cand
sâmbătă, 24 ianuarie 2009 la 14:46:00 EET
Sunt placute incursiunile astea in trecut (al altora).
Mereu afli cate ceva nou ... :D
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 24 ianuarie 2009 la 22:08:00 EET
@Bogdi: aham!

@Adrian: hehe, uneori imi pun si eu mainile in cap cand imi aduc aminte ce idei puteau sa-mi vina
cine
cipoc
cand
duminică, 25 ianuarie 2009 la 19:44:00 EET
de mica erai cu de astea:D
buna ideea cu hc`ul..eu ma duceam la scoala cu 2 ore mai devreme sa ma joc pe asa ceva
cine
brontozaurel
cand
duminică, 25 ianuarie 2009 la 19:52:00 EET
@cipoc: wow, eu n-am vazut la fata vreun HC sau vreun PC nici in generala si nici in liceu... doar cand am intrat la facultate... culmea, la electronica, telec & calculatoare =))
cine
cipoc
cand
joi, 29 ianuarie 2009 la 13:15:00 EET
:))
las` ca`i bun si acu
cine
Anonim
cand
vineri, 11 iulie 2014 la 17:12:00 EEST
Ala nu e HC, e CIP03 ( cauta pe goagle). HC90 si 95 aratau altfel :D Faceau cam acelasi lucru, doar ca aveau tastele diferite.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)