on the verge of extinction... again

tocand...

... nervi!

In urma cu vreo doi ani, am inceput sa experimentez cu diverse condimente. Cu rezultate foarte variate, de la "ador chestia asta!" la "bleargh, nuuuuuuu!". Amuzant, cred ca majoritatea celor care mi-au placut se regasesc prin diverse dulciuri de Craciun. Cum ar fi ghimbirul.

Ghimbirul pudra ma costa 2.30 lei pe suta de grame la unul din standurile Frukt Land din zona. Acceptabil. Ghimbirul uscat maruntit e intre 8.13 lei si 9.39 lei in Auchan (ahem, vrac, pentru ca ambalat sare peste 10 lei pentru o cutiuta de 60 de grame), in timp ce cel uscat nemaruntit e 1.90 lei la magazinul de condimente de la piata.

Asa ca ratiunea economica ar spune sa-l iei nemaruntit si sa-l maruntesti acasa. Doar ca...

In mana nu merge, e prea tare. In ciuda minciunilor frumoase are vanzatoarei din piata.

Tocat cu cutitul nu merge, e prea tare. Si chiar daca merge sa tai o bucata in doua, atunci alea doua cam zboara prin toata bucataria...

Dat pe razatoare nu merge, se cam transforma in pudra. Plus ca bucatile alea nici nu sunt suficient de mari incat sa fie mic riscul de a-mi da propriile degete pe razatoare. Apropo, de-abia acum, la aproape trei luni dupa pot sa indoi aproape complet degetele aproape fara durere. Pentru ca unele chestii din bucatarie sunt ascutite.

Ai mei au o masina de tocat, asa ca am incercat-o si pe aia de Paste. Daaar... si in cazul asta rezultatul e mai mult pudra!

La un moment dat mi-au picat ochii pe un maruntitor electric. L-am studiat si am strambat din nas - prea mult plastic prin parti esentiale! In bucatarie am un storcator de fructe care aduna praf de ultima data cand l-am folosit. In 2003, cred... Cand am invatat o lectie importanta bagand struguri in el: samburii, proiectati cu viteza in plastic, pot sa-l zgarie si sa-l crape. Si si bucatile de ghimbir uscat sunt cam tari.

Am gasit o rasnita refolosibila, cu sistem de macinare ceramic. Plina initial cu condimente asiatice. Chestia asta functioneaza. Oarecum. In cazul masinii de tocat de la ai mei, e o chestie cu care impingi manual ce vrei sa toci in sistemul ala de tocare. In cazul rasnitei mele... exista doar gravitatia. Care nu prea e suficienta...

M-am apucat de macinat condimentele din ea, gandindu-ma ca le macin, le mut intr-un borcanel si raman cu rasnita libera. Doar ca mi-a luat aproape o saptamana sa fac asta, macinand zilnic, de cateva ori pe zi, pana la plictiseala. Probabil ca as fi fost mai eficienta daca le-as fi maruntit in mana, mai ales ca ghimbirul uscat din chestia asta era deja feliat.

Asa ca intrebarea ramane.. cum mama dracului maruntesti bucatile mari de ghimbir uscat?

2 pareri

cine
krossfire
cand
sâmbătă, 21 mai 2016 la 10:45:00 EEST
Cu turmericul ai experimentat? (intrebarile despre condimente suna bizar, din pacate...)
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 21 mai 2016 la 23:29:00 EEST
Da. Si mi-a provocat ceva strambaturi si onomatopee grotesti. Citisem pe net ca e din aceeasi familie cu ghimbirul si mi-am imaginat ca o sa-mi placa, dar n-a fost asa.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)