on the verge of extinction... again

despre concerte si vara

Pentru ca vine vara, cu destule concerte in aer liber. Si pentru ca tin minte ca multi bebelusi s-au plans vara trecuta de cat au suferit in timpul unor concerte. Sunt destul de sigura ca vor exista oameni care nu vor fi de acord cu macar unele din chestiile astea, dar nu conteaza. Asta e ce am invatat eu din experientele proprii si ce functioneaza pentru mine.

Prima chestie: n-ar strica sa te cunosti putin. Sa stii la ce si cat rezisti. Si da, e nevoie de ceva experienta aici si poate ca primele tale concerte n-ar trebui sa fie unele fenomenal de solicitante. Ceea ce se refera atat la aglomeratie cat si la vreme. Eu am avut destul de mult noroc cu primele patru concerte la care am fost pentru ca n-a fost foarte aglomerat nici macar in fata si n-am avut parte nici de calduri de nesuportat.

N-ar strica sa iti fie clar dinainte ce vrei. Eu vreau sa fiu in fata la gard la Hollywood Vampires, putin inspre dreapta (dreapta mea cand ma uit pe scena), cam unde sta Joe Perry. In general, aia e zona in care vreau sa fiu cam la toate concertele, desi am ceva dubii in cazul Megadeth (pentru ca am stat tot acolo de fiecare data cand i-am vazut si parca as vrea sa stau la un concert si in fata lui Ellefson, mai ales ca de la el nu am prins pana acum pana) si Scorpions (pentru ca am stat in partea stanga de fiecare data cand i-am vazut pana acum si a fost bine).

Pentru ca vreau sa stau in fata, o sa ma prezint acolo devreme. Pentru un concert la Romexpo, asta inseamna cu cel putin doua ore inainte de ora la care se face accesul. O sa ma prezint cu o sticla de minim 1.5 litri de apa inghetata (lasata la congelator peste noapte), cu un hanorac cu gluga si cu un strat serios de crema de protectie solara (ultima chestie doar daca nu ploua).

Nu, n-o sa se poata intra cu sticla cu apa. Dar nu strica sa ai ceva rece de baut pana intri. Gheata se topeste treptat si tine rece apa redevenita lichida. Si nu o poti bea pe toata deodata, ceea ce evident ca n-ar fi o idee buna, doar ca oamenii loviti in cap de soare nu iau mereu cele mai inteligente decizii.

Hanorac cu gluga? Da! Daca e soare. Transpiratia se duce cu un dus la intoarcerea acasa, cancerul de piele nu! Si probabil nu folosesti suficienta crema de protectie solara oricum! Eu cel putin o urasc, ma dau cu ea in sila. Si stiu ca ar trebui sa folosesc mai multa, mai ales ca mai sunt si pistruiata... dar pur si simplu nu imi place!

N-ar strica sa te odihnesti in noaptea dinainte. Si da, sunt o mica ipocrita aici, pentru ca oricat mi-as dori asta, practic un somn bun in noaptea dinaintea unui concert nu s-a mai intamplat din... cred ca 2012... Asta e mai mult o chestie pe care mi-o doresc, dar nu se mai intampla aproape niciodata. Si, serios, ajuta! Inca tin minte asta...

N-ar strica sa tii la spatiul tau personal cat astepti la intrare. Ahem, nu stiu daca exista un mod in care sa exprim frumos asta, dar in Romania se intampla o chestie pe care n-am vazut-o in afara - coada se transforma in sardineala. La modul nu poti misca un picior sau o mana fara sa calci sau sa lovesti pe altcineva. Si, cel putin pentru mine, e groaznic sa-mi amorteasca picioarele inainte sa trebuiasca sa alerg pentru un loc la gard. Asa ca ma trantesc pe jos si incerc sa ocup cat mai mult spatiu posibil. Si nu ma ridic decat cu zece minute inaite sa se faca accesul.

Inca o chestie, nu te inghesui nici dupa ce intri. Daca toata lumea din fata ta o ia in linie dreapta, e posibil sa ajungi mai repede la scena daca ocolesti grupul si alergi prin lateral. Eviti in felul asta si situatia in care cineva se impiedica si cade pe jos fix in fata ta. Crede-ma, nu vrei sa cunosti panica din momentele alea in care nu stii daca o sa poti sa te opresti la timp sau o sa pici peste si o sa-l faci afis. Am patit-o o singura data acum cinci ani si am putut sa ma opresc si am avut noroc ca nici n-a mai intrat nimeni in mine din spate, dar m-am speriat serios. Lectie invatata, nu mai alerg pe unde e cineva in fata.

Daca o sa stai langa boxe la un concert mare, probabil ca n-ar trebui sa bagi in tine chestii care vor fi neplacute cand se intorc inapoi. Eu nu servesc decat apa, nuci si poate ceva fructe. Nucile si chestiile inrudite sunt cele mai putin neplacute chestii de vomitat. Daca ai baut multa apa, ce iese afara e o apa tulbure cu bucatele lemnoase. Nu zgarie (in ciuda a ce mi-as fi imaginat) si nici macar nu arde.

Si daca nu vrei sa afli cum e atmosfera dintr-o toaleta portabila de plastic la 40 de grade, probabil ca n-ar trebui sa bei mai mult decat poti sa transpiri. Asa ca imparte apa! E foarte posibil ca cineva de langa sa aiba nevoie de ea. In aceeasi nota, ai grija de cei din jur daca poti. Chiar daca nu-i cunosti. Chiar daca nici nu prea exista o limba comuna in care sa inteleaga unu' ce zice celalalt. Sunteti in aceeasi oala.

Nu te cara cu toata casa in spate! In special daca ai de gand sa stai in fata. Pentru ca e tocare de nervi pentru cei care stau si asteapta sa intre dupa tine. E tocare de nervi pentru cei de la paza care nu pot sa lase pe cineva sa intre cu un ghiozdan in care ar putea sa aiba o bomba fara sa se uite prin el, dar, in acelasi timp, simt nervii celor din spate si nu vor sa fie acuzati de abuz. Apoi gandeste-te ce dracu' faci daca nu ai voie sa il parchezi de partea cealalta a gardului/ sub scena. Lumea a venit sa se distreze la concert, nu sa aiba grija sa nu calce pe ghiozdanul tau.

Eu intru inauntru cu hainele de pe mine, un elastic de par, biletul, cheile, cartela de metrou, card de RATB, telefon. Si poate bani, servetele, un balsam de buze. Nimic tare in buzunare. Asta ma ajuta sa intru repede si sa alerg.

Nu te imbata de la ora 10 dimineata! Oricum ar suna asta, am vazut personaje de gen la fiecare festival. Personal, eu nu ma ating de alcool inainte sau in timpul concertelor. Si da, dupa e alta poveste.

Nu fi magar! Chestie care n-as fi crezut sa fie pe atat de complicata pe cat se pare ca e pentru unii. Din pacate...

Cum am spus mai sus, imparte apa. Daca cineva are nevoie de apa si n-ai nici tu, cere de la cineva din jur, de la cineva de la paza, de la cineva de pe scena... de oriunde, nu conteaza! Apropo, asa faci rost de apa si pentru tine dupa ce ai intrat si esti in fata si e aglomerat si nu ai sanse sa poti sa te intorci la locul tau pana la trupa urmatoare sau pur si simplu nu iti permiti preturile nesimtite. Daca i se face rau cuiva, alerteaza pe cineva de la paza. Poate ca ii vezi ca pe niste bau-bau (si da, unii sunt niste magari, sa nu uitam de domnu' Muraru Cristian din 2012 de la Rock the City, care strangea penele ca sa le vanda pe ebay), dar oamenii aia sunt platiti ca sa aiba grija sa nu pateasca nimeni nimic.

Incearca sa nu lovesti repetat si prea tare lumea din jur. Accidente se intampla si nu moare nimeni de la cateva vanatai, dar e o diferenta intre un cot dat din gresala si tinut copchilu' care da din picioare in spatele si capetele celor din fata pe uneri tot timpul concertului.

Incearca sa nu furi din buzunarele celor din jur. Din pacate, da, necesara. Din fericire, stiu sa fi existat tentative la doar doua concerte, iar eu n-am plecat niciodata de la vreunul cu ceva lipsa desi mi-am pierdut temporar bani si lucruri de valoare de cateva ori... asa ca probabil ar trebui adaugat si un ai grija de lucrurile proprii pe care eu recunosc ca nu l-am bifat de fiecare data.

Momentan, asta e tot ce imi vine in minte si m-am si cam plictisit de scris, asa ca na...

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)