on the verge of extinction... again

pasaport si alti monstri

Nu-mi vine sa cred ca postarea in care intrebam de Otopeni e inca pe prima pagina. Mda, urmeaza una din aceeasi categorie. Intrebare de om prost si lenes. Cum obtin un pasaport si cat timp dureaza sa-l obtin?

De ce altceva mai am nevoie sa calc la americani? Dar in Uruguay, Australia, Brazilia? Nu, n-am chef de bancuri proaste. Da, din aceleasi motiv ca si pana acum...

Da, mi-e frica.

Update: http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/index.html - ar fi bine daca ar fi banc, dar nu e. Un site atat de prost incat am ras cu lacrimi noaptea trecuta.

8 pareri

cine
Cristi
cand
joi, 23 ianuarie 2014 la 18:15:00 EET
Sunt 2 tipuri de pasapoarte: temporar (cu valabilitate 1 an si care se elibereaza in 1 zi) si electronic (cu valabilitate 5 ani si care se elibereaza in aprox 14 zile).
Trebuie sa te prezinti la unul din sediile lor (lista aici: http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/indexBucuresti.htm) cu CI si dovada achitarii taxelor. S-ar putea sa poti plati si direct la ei, dar cand am fost eu acum vreo 2 ani nu se putea asa ca am platit la o banca din zona.
Pentru US si Australia ai nevoie de viza. De Uruguay si Brazilia nu stiu. Pentru viza trebuie sa faci cerere la ambasada lor si sunt si acolo niste taxe. Procesul de obtinere a vizelor poate sa dureze destul de mult si vizele pot fi refuzate asa ca este cel mai bine sa faci cererea cat mai curand posibil si sa cumperi biletul de avion abia dupa ce obtii viza.
cine
morbo
cand
joi, 23 ianuarie 2014 la 18:36:00 EET
Probabil pt Uruguay si Brazilia nu-i nevoie de viza...parca am citit pe un blog de calatorii mai de mult. Site-urile ambasadelor lor de la noi. Sau din Ungaria, daca cumva Uruguay nu are ambasada la noi...desi putin probabil sa nu aiba.
cine
brontozaurel
cand
joi, 23 ianuarie 2014 la 23:02:00 EET
@Cristi: Cum arata pasaportul electronic? Card, nasture? Pasaport netemporar cu foi de hartie nu mai exista? Tati ma freaca la cap ca ala de hartie trebuie sa fie mai ieftin (si imi tot trimite poze cu canguri, dar asta e alta poveste).

Australia nu are ambasada in Romania, tinem de Belgrad - nu se poate obtine online viza? Eu ma incadrez la eVisitor care zic ei ca e free si au un link cu online visa application care mie imi da de inteles ca se poate obtine online (doar ca am nevoie de pasaport intai). Cat poate sa dureze sa obtin viza? Conferinta e peste 10 saptamani (9 aprilie) si ei imi platesc zborul pana in 2000AUD, iar in luat in momentul asta biletul ar costa 1850-1900AUD...

Uruguay ar fi la jumatatea lui martie, peste 7 saptamani, deci cel mai aproape. Si e nevoie de viza. Cel mai mult tin sa ajung in Australia si Brazilia (din motive de fauna-fauna si respectiv "fauna" de conferinta). US ar fi la sfarsit de mai (desi asta e putin cu scandal in jurul "semnificatiei rasiste" a locatiei si parca in momentul asta n-am chef de idioti care urla ca numele contine cuvantul plantatie desi statiunea a fost construita acum 40 de ani) si in octombrie (alta conferinta).
cine
Cristi
cand
vineri, 24 ianuarie 2014 la 00:48:00 EET
Pasaportul electronic arata la fel (ca un carnetel cu foi de hartie) dar are in plus un cip NFC care contine o copie ale datelor tale de identificare in format electronic.
Costurile sunt la sfarsitul paginii (http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/indexBucuresti.htm). Cel temporar de 1 an costa 100 lei + 32 lei taxa consulara iar cel electronic 270 lei + 32 lei taxa consulara, deci pe termen lung (mai mult de 2 ani) este mai avantajos cel electronic.
Nu exista alt tip... doar cele 2 variante.
Despre vize nu stiu mare lucru... In Australia a fost un coleg cu prietena lui si au aplicat pt viza in acelasi timp, numai ca lui i-au raspuns repede iar ei i-au raspuns foarte tarziu. A fost nevoit sa riste si sa cumpere biletele de avion inainte sa primeasca si ea raspunsul. Cred ca depinde foarte mult ce noroc ai... Mai multe detalii nu cunosc...
Australia e frumoasa si vreau sa ajung si eu pe acolo candva. :) Mult succes!

In Brazilia sa nu te aventurezi prin locuri suspecte... am auzit niste povesti cu turisti jefuiti pe langa Rio de Janeiro...

N-are rost sa ratezi conferinta din US din cauza unor idioti... daca nu le place numele n-au decat sa faca o petitie la primar sau la guvernator. :)))
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 25 ianuarie 2014 la 03:36:00 EET
Mi-au promis ca o sa-l vad pe Blinky Bill in carne si oase daca vin in Australia. :P

In legatura cu Brazilia... n-am uitat inca povestea asta.
cine
morbo
cand
sâmbătă, 25 ianuarie 2014 la 21:26:00 EET
am citit ca au facut mult ordine in brazilia in ultimii ani. vin campionatul mondial, olimpiada, pe langa astea e tendinta generala de imbunatatire a nivelului de trai...si conteaza si unde te duci. cu cat e mai in sud, cu atat locurile dubioase sunt mai putine.
cine
brontozaurel
cand
duminică, 26 ianuarie 2014 la 04:00:00 EET
Ah, Fortaleza. E in nord-est, pe coasta, intre Amazon si varful extrem de est al Braziliei (harta).
cine
morbo
cand
marți, 28 ianuarie 2014 la 21:39:00 EET
M-as duce si acolo

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)