on the verge of extinction... again

chestii #6

S-a furat ghena. Nu radeti! Ca eu am ramas tampita cu sacu' de gunoi in mana cand am vazut. Si mai si iesisem din casa in pantaloni scurti si-n tricou subtire ca am zis ca-s patru pasi de la usa mea pan' la ghena. Doar ca tubul ala pe care ar fi trebuit sa arunc gunoiul nu mai era acolo. Era doar o tabla pe jos peste locul ala din podea. M-am gandit sa o dau la o parte, da' cum cu grija n-am reusit, am zis ca mai bine nu-mi tai degetele in ea. Nu de alta, da' n-am in plus la inventar.

Asa ca am lasat sacu' de gunoi peste alti saci de gunoi lasati acolo. Ca imbracata asa cum eram, clar nu ma simteam in stare sa merg pana la capatul blocului (ahem, vorbim de un bloc din ala lung, cu 12 scari), mai ales ca maidanezii s-au tot inmultit in ultima vreme. Habar n-am cum, ca toti au cercel, iar aia noi nu-s deloc pui care nici n-au facut ochi. Probabil s-au schimbat lucrurile de cand am facut eu biologie si acum or fi unicelulari si se reproduc prin diviziune celulara.

Prudenta s-a dovedit a fi justificata ieri cand m-am trezit ca sare unu' la mine din senin. Ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum. Nu ziua cand nu ploua si nu ninge. Bineinteles ca m-am speriat in ultimul hal, pentru ca eram in fusta, purtam niste botinute care de-abia imi acopereau gleznele si nici macar n-aveam ghiozdan greu cu care sa-i trosnesc una sa vada cai verzi cu coarne pe pereti. Pe peretii blocului, bineinteles. Aia pe care se pisa.

Asa ca ma gandesc din ce in ce mai serios sa-i servesc cu ciocolata de ziua mea. Daca alta metoda n-am, merge si o intoxicatie cu ciocolata. Am citit ca si strugurii sunt toxici pentru ei, da' struguri parca nu-mi vine sa stric, plus ca ma gandesc ca o sa-mi fie si mai greu sa-i conving sa manance asa ceva. Mai ales ca nu-s deloc somalezi nehraniti si disperati sa manance pentru supravietuire. Desi judecand dupa dimensiunile lor, probabil au ceva probleme de autocontrol in fata mancarii.

Daca merge, sper ca imbecilii cu suflet mare care le tot arunca resturi de la geam (nimerind uneori masinile din parcare si probabil cauzand momente de genu' I rule the urban jungle, I rule it with pride, I'll scratch your paint and your car I'll ride) sa crape si ei cand o sa-i gaseasca morti. Ocazie cu care probabil o sa scap definitiv si de hexapodele care imi dau din cand in cand ocazia sa incerc si un alt fel de debugging.

Tati a scurtcircuitat-o in sfarsit pe mama si a semnat un contract cu RDS. Pentru net. In ciuda propriilor experiente cu RDS, am zis ca e un lucru bun ca are in sfarsit net acasa, mi-e mai usor sa-i explic unele chestii. Sau pur si simplu sa intru eu de aici pe calculatorul lui sa rezolv ce probleme o mai avea. Ceea ce am si facut deja. In fine...

Netu' nu i-a mers din prima, in primul rand din cauza XP-ului lui instalat prin 2005-2006 de cand are calculatorul ala, cat timp n-avea net eu n-aveam ce face de la distanta, asa ca a chemat un coleg, i-a pus alt XP. Alt XP pentru ca are un calc cu 256MB de RAM, atunci a vrut ceva ieftin-ieftin pentru ca intreg calculatorul ala l-a luat tot fara sa stie mami. In fine. Macar nu mi-a luat mai mult de o propozitie sa-l conving sa treaca la Chrome in cazul asta.

Tranzitie care a decurs fara probleme. A folosit IE toata viata lui la birou. E drept ca acum foloseste cel putin IE9 la birou, daca nu chiar 10, dar n-a avut probleme sa treaca la Chrome acasa. Cred ca daca i l-as fi instalat eu si as fi facut o scurtatura catre el cu iconita de IE, nici nu s-ar fi prins ca e alt browser.

Mbun. Pe XP-ul asta chel, a vrut niste chestii. Intai de toate, Acrobat Reader ca sa poata deschide documentele in format .pdf pe care le primeste pe mail. Asa ca a scotocit prin CD-urile pe care le are de la mine. A gasit ceva cu un Acrobat Reader 5, a incercat sa-l instaleze pe ala... Daca v-a stat creierul in loc, aflati ca si mie. Omu' are acum net! Si totusi a cotrobait prin CD-uri dupa o versiune antica...

Mi s-a plans, am zis sa-l ajut. I-am trimis link cu un download de Teanviewer pe mail plus instructiuni cu ce sa faca. A mers... din fericire! Asa ca am putut sa-i rad Acrobatu' vechi (care probabil era unu' de la circ) si i-am aratat cum sa downloadeze cea mai noua versiune de orice. Si i-am instalat si unu' nou, bineinteles.

Mai departe, a vrut sa-i instalez nu-stiu-ce soft de la nu-stiu-ce camera ca el n-o reusit. Si copchilu' prost a lu' tati s-a gandit ca si-o fi luat el o camera noua sa pozeze chestii pe la expozitii, ce mai viziteaza... de parca n-ar avea deja trei sau patru. Asa ca i-am instalat ala fara sa fiu foarte atenta ce dracu' fac. Next, Next, Next...

Ei bine... era vorba de un webcam. Mi-a venit sa-i sar cu ghearele la gat cand m-am prins. La cat de greu ii merge calcu' ala, lui ii trebuie webcam sa ne imaginam ca suntem familia Jetson? Plus ca vrea sa-mi ia si mie asa ceva, sa ne vedem. Reactia mea initiala a fost asemanatoare cu aia pe care am avut-o cand mi-a zis ca vrea sa-mi ia televizor - pleci cu el de aici pe post de guler daca iti tuna sa vii cu unu'!.

Dar incep sa ma gandesc la altceva. Nu la webcam, ci la o camera ca sa inregistrez tutoriale video... In principal sa explic cum am facut anumite chestii, substratul matematic din spatele codului, de ce am facut anumite chestii intr-un anumit fel.

6 pareri

cine
cartim
cand
vineri, 1 martie 2013 la 21:25:00 EET
Stiu ce inseamna sa ai webcam pe un comp vechi, mama mea are o camera web la un laptop de 6 ani si mereu trebuie sa setez rezolutia , lumina . doar ca sa vorbeascape Skupe si sa se vada cu mztusa ma si cu prietenele ei.

Am si eu un webcam dar nu imi place sa il folosesc , mai inregistrez cateii cand se joaca fara ca ei sa observe ca ii filmnez.Nu de alta , dar s-au smecherit, cand ma vad cu aparatul se feresc de mine...

Cu maidanezii ai putea folosi spray cu piper, i-ai tine la distanta si nu ar pati nii ei cine stie ce...
cine
brontozaurel
cand
vineri, 1 martie 2013 la 23:34:00 EET
Spray-ul cu piper n-o sa-i impiedice sa urle toata noaptea.
cine
Dorothea
cand
sâmbătă, 2 martie 2013 la 13:43:00 EET
Sprayul cu piper sau ultrasunetele :) De cand m-au muscat mi-am luat un aparat d-ala de pe okazii.ro si functioneaza de minune.
cine
krossfire
cand
sâmbătă, 2 martie 2013 la 18:49:00 EET
Aparatele de gen se gasesc si in piete, insa nu prea functioneaza (nu in toate conditiile cel putin). Cel mai eficiente este electrosocul (prin descarcare si sunet, nu aropiere), insa din cate stiu un astfel de aparat este acum ilegal.

Altfel, aia cu ciocolata nu stiu daca va functiona. In ciuda faptului ca nu le pica bine, nu sunt multi caini care sa manance ciocolata de buna voie (ai mei de la tara au facut-o si au vomat vreo 2 zile, dupa ce eu am avut impresia ca le fac un bine - au supravietuit, din fericire!).
cine
krossfire
cand
sâmbătă, 2 martie 2013 la 18:50:00 EET
^Ma rog, eu le dadusem ceva cacao nemteasca veche cainilor mei, nu chiar ciocolata.
cine
Cristi
cand
marți, 5 martie 2013 la 20:29:00 EET
Noroc cu maidanezii de paza ca altfel iti furau si blocul cu tine in el odata cu ghena. :))

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)