on the verge of extinction... again

holbandu-ma la...

... numere

Nu m-au pasionat niciodata jocurile pe calculator. Pot numara pe degetele de la o mana cate am jucat. Recent, m-a scarpinat pe creieras sa incerc sa fac eu o versiune JavaScript a unui joculet Flash.

Asa ca m-am apucat sa-l studiez mai bine. Si logic ca am ajuns si la sistemul de punctaj. Se puncteaza secvente de minim 5 si maxim 9 (pentru ca grila e de 9x9), in felul urmator:

  • secventa de 5, 10 puncte
  • secventa de 6, 12 puncte
  • secventa de 7, 18 puncte
  • secventa de 8, 28 puncte
  • secventa de 9, 42 puncte

Deci... care e regula? Pai... inainte de asta, o precizare: habar n-am care e cel mai inteligent mod de a o obtine, ce urmeaza in continuare e doar cum am procedat eu.

Toate punctajele sunt pare, asa ca le impart la 2. Obtin 5, 6, 9, 14, 21 (impar, par, impar, par, impar). Apoi il scad pe fiecare din urmatorul.

  • 6-5 = 1
  • 9-6 = 3
  • 14-9 = 5
  • 21-14 = 7

Tadaaa! E clar? 1, 3, 5, 7. Numerele impare. 2n-1, unde n este diferenta dintre lungimea secventei obtinute (daca este mai mare decat secventa minima) si cea a secventei minime (5 in cazul asta, variabila in cazul versiunii mele a jocului). Si asa am facut rost de relatia de recurenta.

  • l = lmin pl = 2*l
  • l > lmin pl = pl-1 + 2*(2*(l-lmin) -1)

... galeata de gunoi

Pentru ca aseara m-am apucat sa-mi fac ordine printre lucruri. Cu mintea in alta parte. Asa ca era sa-mi arunc sosetele la gunoi in loc sa le arunc peste gramada de chestii de spalat. Da, stiu, am comis eu gafe mai mari de atat...

... ochi care se uita la mine

Am laptopul asta de aproximativ 5 ani. Si pana la jumatatea lunii care tocmai s-a incheiat, eu n-am avut niciodata wallpaper pe el (am avut pe desktop, ce-i drept). Si eram foarte fericita cu fundalul meu negru simplu. Pana cand Mihai mi-a aruncat tentatia in brate. Si n-am putut sa rezist. Asa ca acum vad zilnic niste ochi care se uita la mine. Mostre:

tiger wallpaper tiger wallpaper tiger wallpaper tiger wallpaper tiger wallpaper tiger wallpaper tiger wallpaper tiger wallpaper

Da, se schimba automat (la 30 de minute cred ca am setat asta).

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)