on the verge of extinction... again

f-f...

... na!

La inceputul anului trecut scriam asta. E mai adevarata ca niciodata. Sunt foarte salbatica si necizelata. Si copilaroasa.

... ii leg un Doberman de scaun?
Am spus asta astazi la un interviu cand am fost intrebata ce as face daca un coleg tot amana sa faca diverse chestii de care am nevoie eu ca sa imi fac treaba.

Probabil n-o sa trec niciodata de un interviu de HR (azi l-am busit si pe cel tehnic, desi era cretin de simplu probabil... sau cel putin asa mi s-au parut partile la care am stiut sa raspund). Nu cu raspunsuri de genul asta. Si cu siguranta n-am de gand sa invat imbecilitati de raspunsuri standard. Raspunsul sincer la toate intrebarile legate de toate situatiile ipotetice este "nu stiu". Si daca sunt frecata mai mult de ala o sa produc momente comice precum ala cu Dobermanu'. Si mai era la un moment dat sa zic ceva de fumat iarba, da' m-am abtinut.

Nu stiu. Habar n-am de nimic. De multe ori, cand plec de acasa habar n-am unde o sa ajung. O iau intr-o directie sau alta in functie de ce fel de minut e in momentul in care ma uit la ceas, daca e par sau impar.

Daca cineva ma enerveaza, pot sa-i sar la beregata. Sau pot sa ma duc sa plang in baie. Sau pot sa ma apuc sa iau la suturi peretii si sa sparg chestii. Habar n-am niciodata cum o sa reactionez.

Ziceam la sfarsitul saptamanii trecute ca vreau sa-mi fac o tema pentru un blog de tumblr pe care sa pun chestiile de CSS. Ei bine... n-am facut nimic, pentru ca am asteptat interviul asta. Asteptat nu inseamna ca m-am pregatit pentru el, sa fie clar.

Azi m-am apucat sa ma joc pe acolo si aveam nevoie de ceva postari de test asa ca am bagat acolo chestii. Si am constatat o chestie urata: tumblr imi modifica HTML-ul postarii. Adica eu scriu una in HTML view si tumblr imi arata alta. Initial am crezut ca am fost eu ametita si am gresit ceva, dar nu. Iar peste chestia asta nu pot trece.

[Sincer, asta e singurul aspect pentru care iubesc Blogger - nu se baga peste ce imi tuna mie sa pun in HTML-ul postarii.]

Asa ca ma intorc iar la ideea unui CMS propriu. Si la problema mare ca eu il scriu, da' ce fac cu el? Pentru ca ma simt atat de retardata in legatura cu restul...

21 pareri

cine
MikeS
cand
joi, 20 septembrie 2012 la 23:42:00 EEST
Wordpress e de ajuns pt un site personal si ai control total. Orice chestie gen tumblr sau blogspot sint oribile. Cat despre sa-ti faci singura un CMS :) UN blog engine mai merge, un CMS serios e cu totul altceva si probabil ar trebui sa ai un motiv serios ca sa reinventezi Drupal, joomla, Orchard, Umbraco (astea-s pe .net) etc.

UIte eu m-am apucat more or less ca un pet project de propriul blog engine / light cms pt ca sincer ma cam seaca alternativele (si da, am folosit si m-am uitat pe ele). Conteaza si ce vrei sa faci de fapt.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 00:20:00 EEST
Nu am control total. Nu pot schimba CSS-ul fara sa platesc. La blogspot e super naspa faza cu formularul de comentarii (turbez ca daca gresesc si dau click pe ceva si ajung pe alta pagina, cand dau back am pierdut tot ce-am scris) + faptul ca imi baga de la ei chestii in tema, in rest e cel mi ok din cate am incercat.

Nu vreau un CMS serios, nici macar unul light, ci unul de-a dreptul spartan. Editor de postari WYSIWYG iese din discutie, orice optiune de personalizare a aspectului blogului, de adaugat widgeturi si alte tampenii iese din discutie. Eu oricum folosesc mereu modul HTML si modific direct CSS-ul.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 09:45:00 EEST
Cred ca confuzi wordpress cu wordpress.com . Primul e softwareul al doilea siteul care ofera hosting pt. IAr pt cms spartan, ce te impiedica sa scrii direct html ul tu, pagini statice (nu exista mai spartan decat asta). DAa hostingul e problema, adica vrei ceva gratuit, stiai ca github are suport pt html? :) Na, ramane domeniul dar teoretic iti poti tine un site via github, abuzand un pic.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 09:53:00 EEST
Mai e si asta https://appharbor.com/ (si sint sigur ca sint si altele similare) care are pachetul de baza gratuit. Da e cloud, si e .net :D dar e gratis si la ce ai tu nevoie, partea de .net e cam inexistenta. Ideea e ca probabil ai putea gasi ceva gratuit, fara 5000 de reclame dar trebuie sa cauti si sa 'play the game' dupa regulile lor.

Alternativa e sa dai niste bani pe an (cca 10-12$ domaniu + 50$ hosting - exista si mai ieftin dar nu m-as baga la 2$ pe luna). Eu platesc 5$ pe luna pt al meu (am prins o reducere de 50% ) si vorbim de .net care e de obicei mai scump decat php. Sa zicem ca exita variante daca vrei sa dai niste bani (nu neaparat multi, dar mai mult decat 0)
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 10:48:00 EEST
Nu confund nimic. Doar exclud orice nu e free. Nu conteaza ca e un dolar sau 100, problema mea nu e cu suma, ci cu faptul ca trebuie sa ma ocup eu de asta. Sunt prea retardata sa inteleg cum iti cumperi domeniu, hosting. Si prea retardata sa inteleg cum dracu' ar trebui sa aleg din nspe mii de optiuni din care nu inteleg nimic. Prea retardata sa inteleg ce pot sa fac in caz ca ceva merge prost in afara de a da cu pumnii in pereti. Prea retardata sa inteleg cum as putea folosi CMS-ul ala pe care nici nu l-am scris inca altfel decat cu WAMP sau XAMPP.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 10:50:00 EEST
Cu alte cuvinte: vreau sa nu se bage nimic peste codul meu. Si nu vreau sa trebuiasca sa aleg dintre nspe optiuni si sa completez nspe mii de chestii pentru ca nu ma pricep.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 11:09:00 EEST
Daca ma iau dupa css eu clar sint mai retardat ca tine si la naibii am tinut si administrat servere de linux si windos singur, fara sa fiu admin. DA e simplu, iar hostingul e facut pt (no offense) habarnisti. Acolo faci cont si spui ce vrei sa ti se instaleze. Ai probleme? bagi un ticket la suport. La nivelul de shared NU POTI sa faci altfel, nu-ti dau ei voie.

So, asta cu retardismul nu tine. Si la ce specimene am vazut eu, daca ele pot sa aiba nu unl cat n-spe domenii si hosting de reseller(!!) tu poti cu ochii inchisi. Toate-s facut sa fie idiot proof iar tu nu ai nici o putere (la nivelul asta).
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 12:19:00 EEST
Nu reusesc sa inteleg legatura intre CSS si servere.

"bagi un ticket la suport" - asta e al naibii de complicat pentru mine

Ce e simplu pentru unii nu e neaparat simplu pentru altii. Uite, pentru restul lumii, cursurile de umplutura erau cele mai simple. Chestii ca integrare europeana, economii. Mie mi s-au parut asa "simple" incat n-am terminat facultatea din cauza lor.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 13:13:00 EEST
Hai mai ce naiba, incep sa cred ca tu faci pe gica contra. Tu faci trolling acum. Bagi ticket la support = 'I want wordpress installed" , "FTP doesn't work" , "pls configure WP for me" etc. Explica-mi si mie complexitatea lui: "vreau X", " Y nu merge". Atat trebuie. Si da ai nevoie de un hoster de bun simt, dar astea nu mai are legatura cu priceperea.

Legatura dintre CSS si servere (hosting) e urmatoarea: cand te duce captul sa faci fx de le faci prin css (care sint de nivel ceva mai superior decat un junior designer - tu te califici pe la advanced), te duce capul sa scrii la support (au formulare in control panel) "vreau X" . De atat e nevoie.

Cat despre integrare european, si eu abia am trecut de materia aia. N-am inteles multe si nu mi-a trebuit . Insa nu poti compara a trece un examen cu a scrie ca maimuta ca vrei sa se faca ceva pt tine. Oricine a trecut de clasa 4 si stie engleza poate comunica cu un support.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 13:29:00 EEST
Da, e complicat. Pentru ca mie poate sa imi ia si patru ore ca sa scriu doua randuri. Pentru ca nu stiu cum sa formulez sa nu fie aiurea, pentru ca imi fac griji ca nu stiu sa explic, ca o sa se inteleaga aiurea si ca o sa sara cineva sa urle la mine.

La fel e si cand nu merge netul. Daca chiar am nevoie de net sa rezolv ceva, atunci sun, altfel las sa treaca si trei zile. E un motiv pentru care iubesc Enel, daca sun la numarul de intreruperi, dau de un robot care imi spune la ce ora revine curentul. Simplu si eficient.

E al dracului de greu sa pun o intrebare cand nu mi-e clar ce vreau de fapt sa intreb. E al dracului de greu sa spun "X nu merge", pentru ca mai intai trebuie sa-l identific pe X. Da, stiu ca nu imi place cum merge, dar nu stiu ce anume nu merge si e al dracului de greu sa descriu cum am in cap ca as vrea sa mearga.

Si apropo, eu am dat bacu' la franceza, chit ca eram la bilingv engleza. Stii de ce? Pentru ca la franceza nu trebuia decat gramatica si discutie libera, adica aberatii despre ce am visat azi-noapte cu cei din comisie, la engleza trebuia sa dau literatura avand in vedere profilul.

La literatura romana oral m-am dus cu bluza descheiata la multi nasturi, iar la literatura romana scris habar n-am cum am trecut. Stiu doar ca se agita profa de franceza inainte sa afle cine o sa corecteze. Nu stiu daca a avut ceva de-a face, dar nu e exclus.

Nici examenul de integrare europeana nu era altceva decat a scrie ca maimuta. Oricum toata lumea copia. Doar ca eu nu pot sa copiez ceva ce nu inteleg - ma omoara ideea ca as putea scrie ceva ridicol. Nu-mi pasa daca pic sau trec examenul, nu vreau sa fiu ridicola. Prefer sa par lenesa si rau intentionata decat o gluma proasta.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 14:06:00 EEST
Uite experienta mea cu suportul: sint maimute, ma refer la tier 1, stiu 3 lucruri, ai spus altceva ce ei nu situ, gata i-ai blocat si trimit ticketul la tierul urmator. Si eu explicam bla bla whatever. Dar uita cum sta treaba, trebuie sa le vorbesti in fraze scurte ca la prosti. Exact ca in exmplele de mai sus, alea sint chestii reale ce-am scris. EU asa comunic cu ei. Nu ai ce formula sau ce explica, si ti-o spune unul care in vata lui n-a stiut sa scrie compuneri, care desi afacut meditatii din plin la romana tot bou a ramas desi intr-o ironie la bac am luat mai mult la romana decat la mate. Si am avut si inca am aceleasi probleme ca si tine (cat urasc sa scriu mailuri sau diverse si cat mi-a luat pana sa incep sa scriu tickete fara sa ma simt ca la examen). Dar odata ce-am vazut ca nu conteaza ce scrii, fac pe banda rulanta. D-aia insist ca stiu cum e.

Cu supportul vb ca si cu copii retarzi, prea mutle detalii si i-ai blocat, ei stiu fraze scurte de 3 cuvinte si exact asa trebuie sa le scrii:" Og vrea banana". Majoritatea sint real mai prosti decat tine sau decat mine (sau mai probabil nu le pasa sa fie mai inteligenti). Acuma eu am lucrat doar cu hosting american deci nu stiu cum e cu cel ro.

Asta cu ridicolul, stai fara grija, vad o tona de oameni care se poarta ridicol dar n-au nici o problema (unul e chiar prim ministru). Ce conteaza cine rade de tine sau ca te porti ca un retard. Mi-a laut ceva timp pana sa inteleg ca efectiv, nu conteaza. Toti oamenii se vor purta ridicol la un moment dat, vor fi idioti in alt moment iar altii sint zilnic si ai naibii n-au nici o problema si le merge f bine.

Tu nu esti proasta, retardata sau incompetenta relativ la majoritate, iti lipseste incredrea in tine si niste disciplina si maxim esti un deranjata la mansarda, dar nu-i probema, ca toti oamenii sint asa. Sintem oameni, sintem imperfecti, ridicoli, idioti etc. Singura diferenta e ca unii au invatat sa se mascheze, dar stii ce usor treci de masca lor? Mie imi ia maxim cateva minute si rapid personajul isi varsa arama (il consider un talent personal).

Nu ma cunosti si deci nu pot decat sa te asigur ca nu-s genul care imprastie cuvinte de complezenta, sint mai degraba genul descris drept 'salbatic'. Si daca spun ca te duce, e opinia mea reala. Si n-ai idee ce rapid detectez prostii (mai ales aia cu ifose corporate). Gata, ca nici la bac n-am scris atat.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 21:47:00 EEST
Nu ma intereseaza ce fac altii, cum vad lucrurile altii sau sa fiu ca altii. Ma intereseaza doar ce fac eu si cum vad lucrurile eu.

Nu pretind ca as detine adevarul absolut, dar oricum n-as da doi bani pe el.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 21:55:00 EEST
Singura problema e ca toti depindem unii de altii intr-un fel sau altul si mai ales de cum sintem perceputi. In acest moment, pare ca vrei ca toti sa te evite sau sa te considere ciudata. Nu vad beneficiile, dar daca asta vrei tu, cred ca esti pe calea cea buna.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 22:05:00 EEST
If people don't avoid me, then unfortunately they don't stop at name calling.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 22:30:00 EEST
Pana la varsta asta (sint doar un pic mai mare ca tine) am ajuns la concluzia ca si oamenii 'ciudati' au motivele lor valide pt care sint 'ciudati'. In general societatea incearca sa ne alinieze pe toti si care iese din linie, e ciudat / nebun bla bla. Intr-un final sintem doar oameni diferiti cu pitici diferiti.
cine
MikeS
cand
vineri, 21 septembrie 2012 la 22:36:00 EEST
Btw faza cu dobermanul mi s-a parul amuzanta, dar cred ca putini oameni gusta umorul asta sec in conditii 'serioase'.
cine
Cristi
cand
sâmbătă, 22 septembrie 2012 la 05:21:00 EEST
Dobermanul e genial :) Cum a reactionat persoana care te-a intrebat?
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 22 septembrie 2012 la 06:36:00 EEST
A incercat sa zica ceva ca animalele nu au voie in cladire, dar ceilalti doi se distrau prea tare...
cine
pinkISH
cand
duminică, 23 septembrie 2012 la 22:12:00 EEST
Cand a zis ca "animalele nu au voie in cladire", trebuia sa plusezi si sa intrebi "da' atunci cum ati intrat?" bwahahaha...

Da, e geniala faza cu dobermanu' :D
cine
brontozaurel
cand
duminică, 23 septembrie 2012 la 22:17:00 EEST
Uofff, ce rau esti...

Asta chiar nu mi-a trosnit prin cap. Mi s-a parut chiar in regula tipa. Doar ca intrebarile mi s-au parut ciudate rau.
cine
Liviu Berdila
cand
joi, 27 septembrie 2012 la 17:42:00 EEST
M-am jucat cu un domeniu si host luat asta iarna de la "despre gazduire". Printre scripturile gratuite pe care le poti instala cu "Softaculous" este si "Wordpress". Nu stiu daca formal (legal) ai voie sa modifici scripturile sau daca da, cat ai voie dar, tehnic, poti sa o faci fara probleme.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)