on the verge of extinction... again

return of the weblog

Pentru ca m-am saturat. Sa tot visez ca o sa fac chestii si sa le tooooot aman. Casa mea arata ca o cocina de porci. Ma rog, nu mai arata chiar cum arata acum doua seri, dar totusi... inca am aruncate pe jos haine, prosoape murdare, incaltari, cutii de incaltari, ambalaje de dulciuri, bibliorafturi, acte, facturi, plicuri de la facturi, cutii cu cosmetice, pungi de cumparaturi, pliante de la diverse magazine, cutii cu creme pentru incaltari de diverse culori, mape, ghiozdane, cabluri, baterii, o cutie cu ceai, o punga cu sapunele, parfumuri, servetele si pansamente folosite, cutii cu creme pentru epilat, cutii cu DVD-uri - am speriat pe cineva?

Seara trecuta imi spuneam ca sambata asta voi lua la puricat niste tutoriale JavaScript - nu s-a intamplat! Ca voi scrie un articol despre o cutie de cioco - nu s-a intamplat! Ca voi mai strange de prin casa - hahaha! Ca imi voi face limonada si din ultima lamaie - eh, macar asta s-a intamplat... Ca ma voi uita iar la Lady and the Tramp - s-a intamplat fix cum s-a intamplat articolul despre cutia Laroshell. Ca voi termina cu footeru' pentru versiunea la 320px a blogului - bine, si asta s-a intamplat, plus am reparat spatierea si gravatarele comentariilor pentru IE7 (nu ca n-ar fi fost la mintea cocosului ce e de facut ca sa arate bine si pe IE7, da' na, eu am facut designu' pe Chrome si am mers pe "las' ca bibilesc mai incolo pentru IE7"... si "mai incolo" mi-am spus din nou... se putea altfel? tot "mai incolo"!).

Sambata asta m-am trezit la pranz. De fapt dupa, pe la vreo 13-14. Am sarit din pat cu entuziasm, m-am spalat pe fata, mi-am propus sa spal ceva haine, mi-am facut limonada, m-am apucat de footer... m-am pierdut in bibilit la footer si la altele. M-am trezit pe la vreo 17-18 sa-mi aduc aminte de haine, le-am sortat pe culori, ceea ce inseamna ca mai trec prin alte trei-patru transe, am pierdut vremea, inclusiv la indicatiiile altora de iesit/ scormonit prin casa ca sa verific unele chestii. Si acum e miezul noptii... minunat, nu?

Asa ca pentru duminica se muta tutorialele JavaScript, Lady and the Tramp, articolul despre cutia Laroshell, spalatul chestiilor in alb-bleu-roz, reparat din dezastrul de prin casa. Plus bibilit la formatarea sectiunilor de cod din articole. Pentru ca nu sunt deloc multumita de felul in care arata acum.

Pana atunci, inca un "sneak preview". De data asta, o bucata de sus si una de jos. Teste comparative pe diferite browsere, incarcand tema pentru mobil. Stiu ca e putin aiurea ca toate imaginile sunt din testele mele pe laptopul meu, dar ar trebui sa fie totul in regula si pe mobil (cu ocazia asta le multumesc celor care au testat-o live - BogDan, krossfire, pinkISH, Alex Mielus).

Si, impreuna cu imaginile, cateva cuvinte despre fiecare...

Fundalul
headings

Pentru ca m-a chinuit talentu' vineri seara si am zis sa dau gauri in el. Ma rog, nu eu... pentru ca am luat CSS-ul de aici. Stiu, stiu, am facut si eu atatea chestii de gen, si iau un model dintr-o galerie... Dar imi place modelul ala. Gaurile se vad asa cum trebuie pe Chrome, Safari, Firefox 4+, Opera 12, IE10 (teoretic, pe asta n-am testat).

Pe Opera 11.1+ se vad ciudatel, nu mai sunt rotunde, ci dreptunghiulare (pentru ca Opera nu suporta radial-gradient decat incepand cu versiunea 12), dar tot arata bine.

Pe Firefox 3.6 arata... dubios, cate o bulina mare din loc in loc fix in mijlocul paginii... pentru ca Firefox 3.6 are o problema cu background-size atunci cand imaginea de fundal este un gradient - eu l-am setat la 16px, dar nu vrea sa-l recunoasca si imi intinde tot ce ar trebui sa fie in 16px pe toata latimea paginii... adica 320px.

In orice caz... este posibil sa inlocuiesc modelul asta cu gaurele cu... un alt model cu gaurele, facut insa de mine, care sa mearga si pe alte versiuni de Opera (ahem, mobile versions) - scratch that, makes Opera Mobile crash. Cat despre Firefox 3.6... aaa... oricum am in creier alt fundal (imagine) pentru versiunea de desktop?

Titlul si descrierea blogului

Nici un fel de probleme aici, este chiar greu de observat ca pe IE pana la 9 inclusiv lipseste umbra textului. Stiu ca se poate umbra cu filtre, am mai facut asta, e doar o linie in CSS, dar daca nu cere nimeni in mod expres, eu n-o adaug pentru ca, personal, nu ma omor dupa cum arata umbrele adaugate cu filtre de IE. Functioneaza cum trebuie, arata bine - why, oh, why add a filter?

Sectiunea cu informatii despre pagina

Prezenta pe paginile cu arhivele pe luni si pe cele de cautare dupa etichete sau dupa anumite cuvinte. Nici un fel de probleme. Evident ca IE8/7 nu arata colturile rotunjite, dar asta e un aspect pe care nu il aranjez.

Sectiunea cu informatii despre postare

Cea pe fond negru de deasupra headerului postarii in sine. Absenta pe paginile statice (de genu' contact). Arata aproape la fel in toate browserele, singura diferenta este data de faptul ca IE8/7 nu stiu de border-radius (asa ca lipsesc colturile rotunjite) si nici de :last-child, asa ca ultimul rand are o margine punctata si in partea de jos. Stiu, e simplu, adaug o clasa last-child si am rezolvat. Dar... la fel, n-o s-o fac decat daca-mi spune cineva ca zgarie pe retina linia aia punctata.

Ah, si link-urile din zona respectiva se duc cu 1 pixel in jos atunci cand sunt click-uite. Exact ca un buton care se deplaseaza putin in jos atunci cand apesi pe el. Nici o problema aici in nici un browser. Ma rog, IE7 nu vrea sa renunte la outline (marginea aia punctata care apare in juru' link-ului click-uit). Aceeasi problema exista si in corpul postarii.

Header-ul postarii

Pe paginile individuale ale postarilor are si link-uri catre postariele adiacente (precedenta si urmatoarea... ma rog, daca exista), in rest contine doar titlul, care chiar arata la fel indiferent de browser. Link-urile catre postarile adiacente au pe ele o umbra la hover/ focus. Ca si in cazul titlului de blog, umbra lipseste pe IE9/8/7.

Un salt pana in partea de jos a paginii.

Link-uri catre pagini adiacente & meniu
nav & menu

Nici o problema, arata aproximativ la fel, singurele diferente sunt date de umbrele si colturile rotunjite care lipsesc pe IE8/7 si Opera 10.1 sau mai vechi.

Cat despre meniu... Pe IE pana la 9 inclusiv lipseste umbra care face textul sa para blurat, iar pe IE8/7 se vede linia punctata de sub ultimul element de pe lista. Si atat.

Trebuie sa lucrez la toate paginile catre care ar trebui sa duca link-urile din meniu, pentru ca momentan sunt doar titluri goale.

Well, this is it for now...

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)