on the verge of extinction... again

back-to-school - electromagnetism, jars, choc, sea creatures...

caietul mecanic care-mi tine cursurile de EM... da, le-am pastrat pe toate...

Tot ceva ce intra la capitolul amintiri despre scoala.

Tot din al doilea an al vietii mele de studenta. Inca tin minte cu cata groaza ma uitam la orar inainte de inceperea anului. Erau atatea materii al caror nume nu-mi suna deloc bine. Eram convinsa ca nu voi reusi sa inteleg mare lucru din ele*. EM (Electromagnetism), FCT (Fundamentals of Circuit Theory), LS (Logic Systems), Quantum Physics si restul - brrr!

Anul acela a inceput intr-o joi, zi in care aveam cursurile de FCT si AM (Advanced Mathematics), asa ca primul sfarsit de saptamana m-a prins oarecum ceva mai linistita in privinta celor doua. Nu pareau a fi deloc un bau-bau materiile respective. Primul curs de electromagnetism urma sa fie marti. Si primul seminar de electromagnetism la fel. Fix inaintea cursului. Seminarul in BN, cursul in CB, intr-una din salile acelea cu trei pereti in afara si geamuri pe ambele laterale. Si in acea zi de marti am plecat cu teama spre facultate. Doar ca...

... n-am mai ajuns. Am mers doar o statie, pana la Dristor, unde am coborat din metrou. Nu mai puteam de durere. Nu prea stiu ce-s alea raceli, dureri de cap. Mai rau de "m-am trezit dimineata cu o voce ciudata, pana dupa-amiaza n-am nici pe dracu'" sau de "imbogatesc producatorii de servetele la cate incleiez cu muci" am racit fix de trei ori in aproape zece ani de cand sunt in Bucuresti. Octombrie 2003, noiembrie 2006, aprilie 2011. Exact, atunci era octombrie 2003. Marti, 7 octombrie 2003. M-am intors acasa. Si am ratat prima zi cu electromagnetism. Am luat seminarul in aceeasi seara, de la o colega. Care m-a speriat putin. De parca nu eram eu suficient de speriata de materia asta... Ma rog, cam toate chestiile pe care mi le zicea parca se bateau cap in cap. Am retinut doar ca seminarul se face cu o tipa care pare foarte de treaba si mult mai tanara decat e de fapt, ca baietii din grupa s-au dat la ea, ca profu' pare fioros, dar nu e, ca tot explica si repeta chestii si ea n-a inteles nimic si s-a carat rapid, asta fiind si motivul pentru care n-am luat si cursul de la ea: nu avea ce curs sa-mi dea!

In saptamana aceea a fost si TIBu'. Si pe vremea aceea mergeam in fiecare zi acolo, chiar voiam sa-l ajut pe tati, sa fiu si eu utila cu ceva acolo la stand. M-am dus si sambata, dupa ce tati deja se intorsese la Brasov. Am avut si un casting la Antena 1, asa ca probabil ai mei s-ar fi asteptat sa fi ajuns acasa mult mai devreme. M-au sunat de doua ori inainte. Si de fiecare data au insistat sa merg repede acasa. Si tot de fiecare data eu nu m-am grabit sa-i ascult. Cand am ajuns acasa am aflat de ce: murise bunicul (tatal mamei). M-a enervat la culme ca nu mi-au spus de prima data cand m-au sunat. Si acum, daca imi spune cineva vorbim cand ajungi acasa imi vine sa il/o strang de gat prin telefon. Nu-s o panseluta sensibila, spune dracului ce ai de spus!

Duminica plecam din Bucuresti cu varul meu. Singurul lucru pe care-l tin minte de pe drum e ca am incercat pentru prima si ultima data ciocolata calda de la McDonalds. Da, e execrabila! Luni a fost inmormantarea, tin minte ca popa a venit cu toata familia si si-a instruit copchiii sa indese mancare in sacose pana la refuz, tin minte ca am varsat ciorba fierbinte pe cineva, nu stiu cum de nu si pe mine. Si marti m-am intors in Bucuresti cu varul si cu unchiul meu, care trebuia sa plece din tara, asa ca a ramas la aeroport. Pe mine m-a lasat la Victoriei, de unde am luat metroul pana la Semanatoarea. Si de la Semamatoarea am alergat la cursul de EM. Cu tot cu ditamai gentile cu diverse chestii de mancare (piept, copane, ficatei de pui, cozoaci, prajiturele, borcane cu gem, dulceata, sticle cu compot). Bineinteles ca n-am ajuns la fix, dar am intrat ca taifunul in sala de curs. Cu tot cu ditamai gentile, ca doar nu era sa le las afara. Pe vremea aia eram o gazuta slabuta, de 39 de kile cu tot cu botine, asa ca probabil ca aratam foarte caraghios cu "incarcatura" cat mine.

Mi-a placut la nebunie. Cursul, cum explica omu'. Faptul ca faceam legatura cu cursul de Calculus II (calcul integral, analiza matematica? nu stiu exact cum se numea pentru cei care faceau in romana). A fost cursul meu preferat pe semestrul ala. Ne dadea probleme de rezolvat la curs, de fiecare data cu cate un indiciu. Stiu ca eu chiar am facut problemele. Cred ca am fost singura... Si la seminar la fel. Marti il ratasem pentru a doua oara (seminarul), dar m-am dus miercuri, cu o alta grupa.

pagini... definitiile mereu in chenar negru

E ciudat... Ma gandeam ca as avea o tona de chestii de scris despre cursul asta, dar tot ce imi vine in minte sunt ecuatiile lui Maxwell in diferinte forme (differential, integral, in various systems of coordinates), sarcini distribuite pe suprafete sferice, cilindrice, sau in intregul volum al figurilor geometrice respective, condensatori, materiale dielectrice. bobine, campuri electrostatice, potentiale electrodinamice si o groaza de alte chestii pe care recunosc ca nici macar nu stiu cum le cheama in romana si presupun ca as speria lumea daca m-as apuca sa umplu blogul cu integrale. Ce stiu sigur e ca mi-a placut la nebunie. Materia, perioada aceea a vietii. Chiar daca era groaznic in sala aceea din CB**. Cand batea vantul afara si purtam ceva mai larg, putem sa vad cum flutura pe mine. In pauze (cursul era de 3 ore) nu ma dezlipeam de calorifer. Uneori ma intrebam daca chiar vreau sa am notite detaliate sau imi doresc mai tare sa-mi iau manusile ca sa nu-mi inghete mainile. M-am si gandit uneori ca asa as da dracului tot si as pleca acasa la caldura. Dar n-am facut-o niciodata...

Partialul a fost in data de 22 noiembrie. De la ora 9, in AN010. De la ora 8 era deschis in Carrefour. Asa ca am trecut pe acolo inainte de partial si... atunci am descoperit ciocolata Lindt - fix asta (da, inca am ambalajul). Arata atat de bine in ambalajul acela rosu. Si dupa partial aveam sa aflu ca e... altceva! Foarte diferita de tot ceea ce mai incercasem pana atunci in materie de ciocolata. Nimic nu se putea compara. La partial am busit unul dintre subiecte. Si da, s-a intamplat. Fix chestia aia de care mi-a fost mereu rusine sa le spun alor mei. N-a contat ca am busit subiectul ala. Pentru ca na, fusesem copil constiincios, imi facusem toate temele, ma descurcasem excelent pana atunci. Profu' mi-a spus sa vin la el in birou sa-mi dea sa lucrez ceva care sa compenseze. Eu nu mai fusesem pana atunci in EB-uri, nu stiam ca sunt incuiate la sfarsit de saptamana si ca se poate intra doar cu cartela. Profu' nu s-a gandit la asta, el avea cartela. Doar ca eu evident nu aveam. Am incercat cinci usi (cele trei din partea catre EC/EG) si doua din partea EA si deja incepusem sa ma gandesc sa ies afara si sa incep sa studiez geamurile sa vad pe unde as putea intra. Doar ca in ultima usa cineva uitase un mop si nu se inchisese complet. Asa ca am intrat pe acolo.

Asa as vrea sa mai fiu si acum un asemenea drac impielitat... Pentru ca ma sperie. Pe vremea aia am fost in stare sa jonglez cu a merge la cursurile mele, plus ale altora, a merge la TIB, am fost in stare sa vin la curs incarcata cu ditamai gentile si ma gandeam serios sa intru in cladire pe geam daca nu pot intra pe usa.

animalute de mare

N-o sa uit niciodata gif-urile alea animate cu polarizarea luminii... La examen cu siguranta n-am uitat de ele...

Ah, da, ultima chestie din titlu. Animalute de mare. Le-am primit de la Oana (cu ea am facut seminarul si cred ca acum ea tine si cursul... cred...).

* Nu m-am inselat chiar in cazul tuturor. De la Data Structures & Algorithms II (Java) am ramas cu System.out.println() si cam atat. Examenul l-am luat doar pentru ca nu mi-a placut cum am scris cerintele si le-am mai scris inca o data, de data asta mult mai lent si mai caligrafic. Au vazut ceva mai mult scris pe foaie si aia a fost, au presupus ca erau si rezolvarile acolo. Jur ca n-am stiut ca asa o sa se intample. Iar examenul de economie l-am luat de-abia in toamna. Cu ajutorul a 27 de fituici-acordeon bagate pe sub dresuri. Fituici care m-au zgariat si m-au facut sa ma scarpin ca un cimpanzeu (sau alt neam de maimute, daca vreti) dupa ce s-a terminat examenul si am putut sa aterizez intr-o buda ca sa scap de ele.

** Da, stiu, s-au schimbat enorm de multe lucruri de atunci. Acum sala aia are termopane, jaluzele verticale, aer conditionat, parchet, mobilier nou, proiector...

2 pareri

cine
pinkISH
cand
sâmbătă, 5 noiembrie 2011 la 19:13:00 EET
Fascinanta memoria ta. Eu nu cred ca stiu atatea detalii despre niciun episod din viata mea!
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 5 noiembrie 2011 la 19:29:00 EET
Those were some times to remember...

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)