on the verge of extinction... again

metoda de ciupeala la metrou

cartela metrou Bucuresti

Statia de metrou: Gara de Nord.
Personajul care a observat chestia: una bucata brontozaurel incarcat cu bagaje grele si avand ceva dificultati in a scoate cartela de metrou din unul din buzunarele ghiozdanului... motiv pentru care a pierdut cam un minut in zona aparatelor.

Minut in care a observat un "ritual" interesant.

Intai au fost doua tipese care pareau mai de la tara, care tocmai isi luaseara doua cartele cu cate doua calatorii, nu prea stiau ce sa faca cu ele si carora un tip de la paza le-a deschis poarta aia pe care se baga chestii voluminoase/ pe care trec cei in scaun cu rotile. Reactia initiala a brontozaurelului a fost un marait pe silent ("cum, astea intra gratis doar pentru ca par mai toante? hmmm, oare mi-ar merge si mie daca as face pe proasta?"), dar apoi i-au picat ochii pe mana tipului de la paza... inainte ca palma lui sa acopere complet cartela... si i-a picat fisa ca cela doua ii lasasera una din cartele. Virgina!

Siii... ce putea face tipu' cu cartela pe care inca erau doua calatorii din doua? Un singur lucru...

... sa o duca inapoi la tipa care vindea cartele... care urma sa o mai vanda cel putin inca o data. Doar ca... oficial, o cartela nu poate fi vanduta decat o singura data. Ceea ce inseamna ca suma scoasa din vanzarile in plus ramane pentru tipa care le vinde si tipu' de la paza.

Hmmm, cam cat o fi suma aia? In minutul pe care l-am pierdut eu acolo, au mai intrat inca patru persoane in felul asta. In total sase persoane. Adica trei cartele. Adica 12 lei. Adica 6 lei de caciula. Nu e rau... vorbim totusi de un interval de un minut...

Presupun ca nu e asa usor la alte statii. Ma gandesc ca destui din cei care coboara acolo vin din gara, probabil nu-s bucuresteni, nu-s obisnuiti cu metroul. Si presupun ca, dupa o vreme, devine destul de usor de identificat dezorientatii.

Ar fi amuzant de facut un experiment. Sa cobor iar acolo incarcata cu bagaje, dar de data asta sa nu fiu singura, ci cu inca o persoana si sa nu ma mai duc direct la aparate cu mana pe fermoarul compartimentului in care am cartela. Sa ne uitam in dreapta si in stanga dupa toate indicatoarele, sa le studiem cu priviri bovine, sa cumpar o cartela cu doua calatorii si apoi sa incerc s-o bag in aparat in vreo trei feluri, nici unul corect... oare musca?

12 pareri

cine
Cip
cand
luni, 3 octombrie 2011 la 14:28:00 EEST
Dar incearca sa schimbi si accentul... ai mai multe sanse sa "Muste" :) Good luck !:P
cine
fostulomrau
cand
luni, 3 octombrie 2011 la 14:54:00 EEST
Este vorba de ciubucurile meseriilor liberale. Fabulos! :)
cine
Arisu
cand
luni, 3 octombrie 2011 la 16:42:00 EEST
Aha, acum înțeleg. Eu trec prin București o dată la câțiva ani, iarna trecută fiind una dintre dăți. Ca de obicei m-am interesat încă de dinainte să plec de acasă care tramvai/troleu/metrou și-a schimbat ruta, să nu mă trezesc ca țăranca în mijlocul Bucureștiului și să mă plimb șapte ceasuri până ajung unde trebuie.

No, Eu Cea Inteligentă mă descurc rapid, sunt mândră de mine, bla bla. După câteva ore trebuie să fac același drum, dar în sens invers. Partea proastă e că la dus aveam un rucsac, iar la întors aveam două trollere și un rucsac. Schimb metroul la Piața Victoriei, nu mă mai așez pe scaun până la Gara de Nord ca să economisesc timp, plus că era destul de aglomerat și eu încercam să nu-i încurc prea mult pe ceilalți călători. Stau în picioare lângă ușă, cobor prima, mă felicit pentru modul eficient de a gestiona timpul meu și pe al altora, bla bla, dau să ies de la metrou. Trec de porțile alea pe care iese toată lumea și ... nu mai văd scările de ieșit la suprafață.

Mă uit în stânga, mă uit în dreapta, nimic. În față nimic, în spate nimic. Mă gândesc "Ce puii mei, doar nu sunt ăștia atât de rapizi încât să facă modificări în 6 ore și să mai și curețe molozul". N-am încotro și mă îndrept către un paznic să-l întreb unde pana mea a dispărut ieșirea. Nu apuc să spun nimic că mă și întâmpină săritor cu "Vreți să intrați?" (eram în afara aparatelor care citesc cartelele de intrare la metrou). S-a pleoștit de tot când i-am spus că eu caut ieșirea, iar acum înțeleg de ce. Chiar mi se părea dubios că sare să mă ajute să intru când eu veneam din direcția opusă.
cine
ex-silentio
cand
luni, 3 octombrie 2011 la 20:05:00 EEST
Și când mă gândesc că în vară când aveam nevoie de una bucată metrou și m-am chinuit câteva minute să bag porcăria aia de cartelă în aparat ... n-a venit nimeni să mă ajute :) probabil au presupus că nu vor vedea nici o cartelă de la mine :)
cine
brontozaurel
cand
luni, 3 octombrie 2011 la 20:14:00 EEST
@xCip: Nu e o idee rea... :)

@fostulomrau: Curat liberale! ;))

@Arisu: Haha, ce dezamagit o fi fost saracu'... :))

@ex-silentio: Sau isi facusera deja norma zilnica de ciupeala si le era lene sa se miste.
cine
pinkISH
cand
marți, 4 octombrie 2011 la 00:30:00 EEST
eu sunt pro ciupeala. tara asta e o jungla.
cine
rasebo
cand
marți, 4 octombrie 2011 la 13:21:00 EEST
Bun, foarte frumos, ai observat, te-ai revoltat oleacă, ai scris pe blog. Da' aşa-i că ai făcut şi-o sesizare la domnii ăia de la Metrorex?
cine
brontozaurel
cand
marți, 4 octombrie 2011 la 13:36:00 EEST
Nu. Doar cat am observat eu la sfarsitul asta de saptamana nu e suficient. Cuvintele sunt fum. O inregistrare e altceva.
cine
Anonymous
cand
marți, 4 octombrie 2011 la 23:23:00 EEST
oh wow super, si chestiile astea nu se pot sesiza.
cine
Enciu Constantin
cand
miercuri, 5 octombrie 2011 la 13:05:00 EEST
La banii care ii ia un nene d-ala, sa stii ca te tenteaza sa pui mana. Nu sunt pro chestii d-astea, nu incurajez, si probabil as face sesizare, dar pentru individul ala, banii aia in plus il ajuta, pun pariu ca nu-s plateste rate la Ferrari.
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 5 octombrie 2011 la 14:35:00 EEST
@Mack: Sincer, imi displace mai mult mentalitatea (ca e in regula sa fure pentru ca altfel nu castiga cine stie ce si banii aia il ajuta) decat faptul ca fura...

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)