Adresa blogului este brontozaurel.blogspot.com/ncr !!!
Postare mai nouă ► ◄ Postare mai veche

some customer service stories

briose firesc

Mda, se pare ca m-am intors... Dar postarea asta nu e despre cum a fost (ca sa fiu sincera, nici mie nu mi-e inca prea clar), ci despre o chestie patita marti.

Dar mai intai... o sa povestesc o chestie patita acum doi ani. In septembrie 2009. Rasfoind un pliant Cora, imi facuse cu ochiul un mini stick Corsair de 8GB cu un pret foarte bun. Asa ca am avut grija sa aterizez si printr-un magazin Cora inainte sa expire oferta. Surpriza a venit la casa... cand am constatat ca stick-ul ala costa cu vreo 15 lei mai mult. Am injurat in gand, dar n-am mai zis nimic - il voiam oricum. Acasa m-am framantat putin si pana la urma am pornit inapoi. Cu pliantul, cu stick-ul si cu bonul. Am explicat situatia la Serviciul Clienti si tipa de acolo mi-a zis ca e vina lor si ca regulamentul lor prevede ca in astfel de situatii sa returneze de doua ori diferenta. M-a pus sa completez un formular, mi-a dat banii. "Happy ending" pentru ambele parti. Eu cu stick-ul luat practic cu doar 60 lei, nu 75 ca in pliant. Ei anuntati de problema ca sa o poata rezolva pana nu o mai patesc si alti clienti care are putea si ei sa vina cu o falca in cer si cu una in pamant ca au platit mai mult decat scrie in pliant. Si scapati de alte consecinte. Pentru ca, acceptand banii, am acceptat ca lucrurile nu merg mai departe (scrie asta in partea de jos a formularului).

[Mare diferenta fata de ce aveam sa patesc vreo doua luni mai tarziu in Penny. Atunci mosul de cioco Milka, luat de pe un raft cu eticheta de promotie, avea sa se dovedeasca mai scump la casa. Iar vanzatoarea avea sa ma faca nebuna inainte de a se lasa convinsa sa-l cheme in sila pe seful de magazin. Care si el avea sa ma faca nebuna inainte sa se lase convins sa mergem la raft sa verificam. La raft... pretul era intr-adevar diferit de cel de la casa (mai mic decat cel de la casa). Dar n-am primit nici macar scuze. Individu' pur si simplu a luat pretul de la raft (probabil ca sa nu se mai trezeasca si cu alte plangeri), mi-a spus ca, daca vreau mosu' de cioco, pretul e cel de la casa. Si s-a carat. Si eu am ramas muta de uimire...]

Marti, 6 septembrie. Am fost in Cora pentru cumparaturile pe prima jumatate de luna. Printre chestiile cumparate a fost si o punga cu briose care ma tot tenta de jumatate de an... insa fusesera mereu alte chestii mai interesante de luat. Muffins Firesc le zice. Doua din ele cu cacao si bucatele de cioco, iar celelalte doua cu vanilie si bucatele de cioco. Pachetul cu briose a zacut timp de cateva ore nedesfacut pe un scaun. Cand l-am desfacut si am scos prima briosa...

mucegai in briose

... am constatat ca avea mucegai pe ea. Pe lateral, in partea de sus, unde se varsa peste hartiuta in care era invelita partea de jos. Am strambat din nas, am rupt si am aruncat bucatica mucegaita (asa fac si la fructe, nu sunt cea mai "sensibiloasa" persoana la capitolul asta) si am scos-o cu totul din hartiuta. Insa am constatat ca briosa avea mucegai si mai in jos, pana pe fund. Am mai rupt niste bucatele mucegaite de pe suprafata si apoi am desfacut briosa in doua. Surpriza! Era plina de mucegai la interior. Aaa... probabil unii deja radeti de mine, dar eu n-am mai vazut niciodata un produs de gen cu mucegai. Si cu fructele nu mi s-a intamplat ca, dupa ce indepartez bucata mucegaita, restul sa nu fie bun de mancat. In cazul carnii nu s-a pus vreodata problema. Mi-a facut o friptura par verde acum multi ani, dar nu m-am obosit sa o studiez. Am zburat-o direct la gunoi.

Aveam asa o lene in mine... insa pana la urma m-am deplasat inapoi la Cora cu bonul si pachetul cu briose, mai putin jumatate din briosa desfacuta, jumatate pe care intentionam s-o pastrez in caz ca problema nu se rezolva favorabil. Bineinteles ca inainte sa plec inapoi am facut poze cu briosa, cu pachetul si cu bonul.

Am ajuns la Cora la Serviciul Clienti, am asteptat, asteptat, asteptat... deja eram Dumbo la cat mi se lungisera urechile dupa atata asteptat. In cele din urma a venit si randul meu. Am expus problema si... am fost putin magarita pentru ca am inregistrat conversatia. Nu stiam in ce directie aveau sa mearga lucrurile si m-am gandit ca n-ar strica s-o fac. Tipa m-a intrebat daca produsul e expirat (teoretic nu era, scria 20.09.2011 la data expirarii), daca doresc altul in loc. Nu ma prea tenta sa risc sa plec iar acasa cu briose cu mucegai asa ca i-am spus ca nu stiu daca vreau alt produs in conditiile astea si am intrebat-o cum se procedeaza in astfel de situatii. A dat un telefon si mi-a spus ca pot sa imi returneze de doua ori valoarea produsului daca completez un formular. Exact, formularul de acum doi ani... in partea de jos a caruia scrie ca ma consider complet despagubita si nu mai am alte pretentii de la ei... sau ceva de genul asta. I-as fi facut o poza, dar in momentul ala n-am avut idee cum as putea face asta fara sa se prinda nimeni.

Pentru mine e in regula asa. Mi-am recuperat de doua ori banii si pot sa-i redirectionez catre altceva. "Altceva" fiind acum fondul de rezerva pentru electronice si concerte. Ma rog, pentru asta l-am gandit eu, dar am bagat adanc mana in el acum o luna cand am patit minunea cu tevaraia de pexal din baie...

5 pareri la some customer service stories

  • cine: Arisu delete comment icon
    cand:
    Comercianții au și obligația de a păstra în condiții corespunzătoare produsele pe care le vând, nu doar să se asigure că nu le vând expirate.

    În cazul unei reclamații se verifică ultima verigă din lanț pentru a vedea cine nu a respectat normele de păstrare și depozitare. Dacă aceasta poate dovedi cu documente că a păstrat produsul în mod corespunzător, se verifică penultima verigă și tot așa. Câteodată verificările ajung până la producător care poate a avut probleme cu respectarea normelor HACCP.

    Eu nu știu ce să zic despre metoda asta, pare bună în teorie, dar nu m-ar mira să existe cazuri în care una dintre verigi să fie de vină și să fi completat documentele cu date false pentru a se scoate, iar veriga următoare, chiar dacă a respectat regulile, să fi omis să completeze documentele necesare care s-o dovedească. Dar ca de obicei, vinovat e cel care nu are hârtia, ăsta fiind probabil și izvorul vorbei "viii se acoperă cu hârtii, iar morții cu pământ". Brr!
  • cine: Iulia delete comment icon
    cand:
    Eu am avut o patanie asemanatoare cu a ta de la Penny Market, la Carrefour, in iarna asta. Iau niste costumase de copii cu un pret, la casa de doua ori mai mult. Ce se poate face? Nimic. Sa cer returnarea banilor (nu a dublului sumei). Doar ca returnarea asta trebuia musai facuta la serciviul clienti. Si am pierdut in final cam o ora, cu coada de la serviciul clienti si cu asteptatul pentru ca tanti de acolo sa mearga la casa de unde cumparasem, pentru ca platisem cu bonuri de cadou si mi le-au dat fix pe alea de le folosisem eu. Urat.
  • cine: brontozaurel delete comment icon
    cand:
    @Arisu: Corect, au obligatia asta. Doar ca unii (a se citi hipermarketurile) isi permit sa n-o faca. Daca trebuie sa le retraga, oficial vina e a furnizorului, nu a lor. Si paguba e tot a furnizorului. Din acelasi motiv nu prea ii doare ca unii cumparatori studiaza produsele cu ghearele (am vazut inclusiv o baba desfacand o cutie de inghetata, bagand degetul in ea, luand ceva inghetata pe deget, lingand-o de pe degat, inchizand cutia si trantind-o inapoi in vitrina frigorifica) si apoi se decid ca nu le trebuie... Mama imi povestea ca lor le-au trimis inapoi incaltari desperecheate, zgariate, murdarite, incleiate, fara sireturi...


    @Iulia: Chestia cu returnat dublul sumei e politica interna Cora (cred ca se cheama "multumit sau dublu rasplatit" sau cel putin asa scrie in antetul formularului pe care a trebuit sa-l completez) si, din cate stiu, nu se aplica nici macar in toate magazinele lor (se aplica pentru Pantelimon & Lujerului, nu si pentru Sun Plaza).

    In general sunt obisnuita sa scanez toate produsele (nu stiu de ce am fost asa convinsa ca n-o sa fie nici o problema in cazul stick-ului ala de nu l-am mai scanat) in magazinele in care se poate face asta. Doar ca in Penny nu se poate...

    Nu ca as fi eu fenomenal de atenta de obicei, dar, indiferent de magazin, nu stiu sa nu fi vazut vreodata coada la Serviciul Clienti... e unul din motivele pentru care nu prea am chef sa ma deplasez pana acolo decat daca chiar am o problema mare (de genul celor povestite sau de genul am vrut sa platesc cu cardul, n-a mers, dar mi-au fost retinuti banii - asta am patit-o in Carrefour... de doua ori chiar).

    PS - si eu am platit briosele cu bonuri de masa, dar mi-au dat inapoi numerar.
  • cine: Anonymous delete comment icon
    cand:
    un coleg a patit o faza mai putin amuzanta la un magazin. (imi scapa numele, cand mergi spre sighisoara primul pe dreapta dupa pod). a cumparat un set de jaluzele care se prind pe geamsi apoi (conform imaginii de pe ambalaj si dorintei lui) se muleaza pe geam cu un element de fixare, daca deschizi pe aerisire sa nu fuga jaluzelele in jos ci sa ramana lipite.

    a ajuns acasa, desface cutia - surpriza, n-au suportul ala de prindere. doar 110 ron bucata erau asa ca omu ia cele 2 cutii (una desfacuta una intreaga) si se intoarce la magazin. acolo se trezeste cu niste replici interesante "pai nu va putem schimba produsul" "pai e desfacut" "conform carei legi sa va schimbam noi produsul" ,etc

    m-a sunat pe mine sa ma intrebe ce sa faca, ghinionul lui ca n-am avut net pe unde eram sa-i dau si articolele de lege exacte :) oricum, n-a fost chip sa se inteleaga cu aia de acolo, cand au vazut ca asta nu prea pare sa pelce asa usor au inceput sa-si ascunda ecusoanele sa nu li se vada numele, apoi rand pe rand au disparut toti de la informatii clienti :)

    a doua zi am fost eu cu el si am pozat in clientul nesatisfacut. probabil ca am eu alt stil, dar i le-am schimbat in cam 5 minute (fara formulare etc, doar pe factura o stampila si cu aia am platit la casa) cu unele care aveau toate cele necesare si au ramas bani si de 2 plante.

    parerea mea este ca e importanta si atitudinea pe care o ai, eu am de obicei mai mult tupeu, 2 ani am fost sef de magazin :) si am stat la discutii cu tot felul de clienti, si organe de control

    ps. continua cu returnarea produselor ca doar asa invata comerciantii
  • cine: brontozaurel delete comment icon
    cand:
    Sa speram ca invata :)
Da-ti si tu cu parerea

Da, ma intereseaza si parerea ta!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)
Abonare comentarii