on the verge of extinction... again

de ce imi place vara

Brasov! Iulie 2008, vedere din balcon catre SSE

[Brrr, nu-mi vine sa cred ca scriu eu asa ceva. Eu, aia care mereu se plange, aia care de obicei foloseste blogul doar ca sa-si verse dracii si frustrarile... In fine, daca tot m-a pocnit sentimentu' (in timp ce ma holbam la moaca lu' Mickey Mouse si discutam despre inghetata) si dorinta de a scrie despre el, presupun ca o sa o duc pana la capat.]

Imi place vara pentru ca inseamna zile lungi. Mi-am petrecut cea mai mare parte din viata in Brasov. Intr-un bloc. La etajul patru. Ultimul etaj. Intr-un apartament cu geamurile catre est. In fata geamului camerei mele nu erau decat case pe o distanta de aproximativ un kilometru. Am invatat sa apreciez un rasarit frumos. Imi placeau la nebunie cele din timpul verii. Ma trezeam inainte de ora sase pentru ele. Acum locuiesc in Bucuresti, la etajul trei, am toate geamurile catre nord si la nici 100 de metri distanta am un bloc de 12 etaje. Un bloc verde. Atat de verde incat nici vaca nu-l mananca*. Desi probabil ar manca frunzele copacilor care mai mascheaza din el in partea de jos. In fine, ideea e ca nu mai vad nici un rasarit pe geam dimineata. Dar tot imi face placere sa ma trezesc inainte de sase si sa vad ca afara e lumina.

Imi place vara pentru ca sunt mai productiva. Cumva, intotdeauna lucrez mai bine cand e cald. Cand nu-mi distrag atentia toate gandurile de "brrr, ingheeeeeet!" sau "oare m-ar incomoda prea tare manusile" sau "la dracu', mi-au inghetat picioarele". Cand ma trezesc dimineata si nu lenevesc in pat din cauza ca "bleah, e inca intuneric". Stiu, eu is aia care se auto-caracterizeaza ca fiind o creatura a intunericului, aia care prefera sa nu aprinda luminile dupa ce se intuneca, aia care prefera sa iasa din casa dupa ce se intuneca. Dar astea au legatura si cu faptul ca, spre deosebire de tati, vad excelent pe intuneric (da, bine, mai putin atunci cand sunt si adormita pentru ca tin minte ca am vrut intr-o noapte sa trec printr-o usa inchisa, foarte convinsa fiind ca e deschisa si, cum nu sunt fantoma, cred ca e clar ca nasu' meu o avut de suferit... atat la propriu cat si la figurat) si cu faptul ca iesind noaptea ma simt oarecum mai in siguranta, oarecum protejata de intuneric - e intuneric, deci nu sunt asa vizibila pentru toti cretinii carora imi va face mare placere sa le crap capul si sa le studiez creierul aerul de sub craniu dupa ce imi iau topor (ma rog, macar sa-mi imaginez ca fac asta in timp ce il scot din ghiozdan). Nu, n-am renuntat la idee. Da, sunt suficient de tampita incat sa ma car cu toporul dupa mine si da, imi dau seama ca as fi o priveliste de milioane imbracata cu fusta scurta in carouri, camasa plus cravata, sandale cu toace de 12, eventual si cu parul impletit in doua codite si cu toporul in maini. Mai ales ca filmele de groaza au cam reusit sa-i faca pe unii sa se teama de fetitele nevinovate... Dar am deviat. Rau de tot! Revenind, oricat de creatura a intunericului as fi, tot prefer sa vad ca afara e lumina atunci cand trebuie sa ma trezesc.

Imi place vara pentru ca vara se vinde inghetata. Da, stiu, hiper/ supermarketurile vand mereu inghetata**. Doar mi-am luat torturi*** de inghetata Coppenrath-Wiese in majoritatea iernilor trecute. In (for)mol mall gasesc mereu standuri cu inghetata. Doar mi-am luat unele delicioase iarna asta. Dar nu e acelasi lucru. Iarna e mult mai putina. Toate magazinele care tin mereu inghetata restrang pe timpul iernii spatiul destinat pentru asa ceva. Preturile sunt mai ridicate decat vara. Am dat 23 lei pe o cutie de Malgra cu cioco si cirese, iar acum e la oferta in real,- cu 10.99 lei. Cutiile Carte d'Or le-am luat cu 12.99 lei pentru ca... nu mai tin minte exact, candva prin iunie-iulie sa le vad la oferta in Carrefour cu 7.55 lei. Nu sunt atatea sortimente interesante pe timpul iernii. Saptamana trecuta mi-am luat o cutie de Sammontana Tartufo, care bineinteles ca nu era de gasit iarna trecuta.

Imi place vara pentru ca e cald si transpir. Imi place sa transpir. Ca nu-mi place sa stau cu mirosul e alta chestie. A fost intr-adevar oribil acum trei ani cand am patit minunea cu aripa si a trebuit sa stau bandajata ca un pui de mumie ("No fun running from the mummy, even though he is a dummy... Clue Club!") timp de trei saptamani, 9 ore si 40 de minute (nu e banc, atat a trecut de cand am aterizat in spital pana cand mi-o taiat ultimele bandaje), cand masuram timpul in "cate ore mai sunt pana la urmatoarea schimbare de bandaje", pentru ca transpiram in ultimul hal pe sub ele, mi se irita pielea de la transpiratie, mi se facea rau daca incercam sa ma miros... all that unpleasant stuff. Dar, in general, imi place sa transpir. Sa simt cum se scurge transpiratia pe mine. Si apoi sa fac un dus fierbinte. Sa transpir iar. Si apoi sa fac un alt dus. Si tot asa...

Imi place vara pentru ca imi plac mai mult hainele de vara decat cele de iarna. Pentru ca nu-mi place sa port n randuri de haine pe mine si sa ma misc greu din cauza lor. Imi place vara pentru ca vara se pot purta sandale. Chiar daca eu nu le port din alte motive, vremea totusi imi permite asta.

Imi place vara pentru ca strugurii sunt usor de gasit si ieftini. De patru ori si ceva mai ieftini decat la Craciun, cand nici macar nu mai au loc de portocale in multe magazine. Imi place vara pentru ca apar pepenii. Chiar daca se repeta situatia cu sandalele. Macar vara ii face sa fie acolo... daca se intampla minunea si prind vreun moment potrivit pentru asa ceva.

Imi place vara pentru ca pot iesi cu rolele. Chiar daca nu o prea fac. Pentru ca se iau javrele de mine si eu merg prea prost ca sa fiu in stare sa scap de ele. Si la cat de prost merg, iese si varianta cu iesit in grup - nimeni nu-si doreste sa iasa cu mine a doua oara!

Imi place vara, pentru ca imi ofera o tona de chestii... chiar daca de cele mai multe ori eu sunt prea toanta ca sa profit...

\

A, si cum am putut sa uit de concerte? Sunt o multime de concerte vara...

* Chestie care probabil nu va mai fi valabila daca izoleaza termic blocul si-l vopsesc, ca am vazut ca pe altele din zona le-au facut portocalii.

** Pentru curiosi, am pus pe twitpic multe din inghetatele incercate. Tag search (nu sunt toate ale mele, dar destul de multe dintre ele sunt).

*** Poate ca nu trebuia sa folosesc cuvantul asta. Tin minte ca atunci cand am trecut prin fata unei cofetarii care avea scris in geam "executam torturi la comanda", primul meu gand a fost "oare pe cine tortureaza astia aici?" - uff, ce mi-a facut nenea Edgar Allan Poe!

10 pareri

cine
ex-silentio
cand
luni, 1 august 2011 la 22:30:00 EEST
Mie-mi place orice anotimp, atâta vreme cât nu mor nici de cald, nici de frig...
ps. Dacă stau bine și mă gândesc, ideea cu toporul nu e chiar așa de rea :)
cine
brontozaurel
cand
luni, 1 august 2011 la 22:48:00 EEST
Hehe, stiam eu ca am idei bune :P
cine
Arisu
cand
luni, 1 august 2011 la 23:20:00 EEST
Ce articol frumos! Logic, coerent, structurat. Dacă vrei, poți să pui undeva pe blog o pagină de donații, am văzut asta la mai mulți bloggeri. De la mine ai avea cel puțin o înghețată.

Nu, nu glumesc, pune un buton de Paypal sau ceva.
cine
brontozaurel
cand
marți, 2 august 2011 la 04:23:00 EEST
Ma abtin sa comentez referitor la Paypal. Probabil as suna ca una din babele care cred ca tehnologia = Diavolul. Ignoranta si aparandu-mi ignoranta cu coltii si ghearele.
cine
Arisu
cand
marți, 2 august 2011 la 09:27:00 EEST
Nu neapărat Paypal, că mă supără și pe mine comisioanele lor, ci altceva. Nu știu ce, nu am aprofundat metodele de plată online.
Eventual un cont de card, cu condiția să nu îl folosești și la altceva - nu se știe cine ce hackerește și de unde culege informațiile.
cine
Vlaicu
cand
marți, 2 august 2011 la 10:59:00 EEST
hai ca mi-ai facut pofta de inghetata, am plecat la magazin :)
cine
brontozaurel
cand
marți, 2 august 2011 la 12:53:00 EEST
@Arisu: acelasi diavol :-j


@Vlaicu: de care? :D
cine
Vlaicu
cand
miercuri, 3 august 2011 la 01:01:00 EEST
ceva stracciatella (nu ma pricep, nu prea ma omor cu dulciurile)
a fost foarte buna, mai ales avand in vedere faptul ca nu am mai mancat inghetata de mai bine de un an cred :)
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 3 august 2011 la 01:05:00 EEST
Si ce marca scria pe capac? :))
Un an? N-as putea rezista :)) Rezist fara orice, mai putin inghetata sau struguri :))
cine
Vlaicu
cand
miercuri, 3 august 2011 la 02:39:00 EEST
nu prea scrie nimic concludent (acum ca m-am si uitat la cutie)
italian recipe, presupun ca e o marca proprie mega image (ti-am zis ca nu ma pricep)
am ales-o pe asta pentru ca era alb cu negru si am presupus vanilie si ciocolata.
pana acum n-au aparut reactii adverse :))

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)