on the verge of extinction... again

tot despre educatie (monday meanie)

In continuarea a ceea ce am scris aseara. Pentru ca m-au mai pocnit cateva idei pe tema asta...

Sunt convinsa ca s-a copiat pe rupte si anul asta la bac. Sunt convinsa ca orice profesor (si liceu) a facut tot ce s-a putut pentru a trage in sus notele propriilor elevi. Pentru ca rezultatele elevilor se reflecta asupra lor. Deci 44% promovabilitate la bac nu reflecta realitatea. Numarul celor care meritau cu adevarat sa treaca e cu mult mai mic. Sunt absolut convinsa ca procentul real este sub linia de 20%.

Asta a fost despre elevi. Acum despre cei care-i critica.

Toti cei de 40-50 de ani care urla revoltati ar face bine sa inchida dracului gura si sa se gandeasca putin la o chestie. Copiii astia pe care ii critica sunt copiii lor. Poate nu chiar ai lor personal, dar sunt copiii generatiei lor. Si sunt exact asa cum i-au format. Esecul copiiilor inseamna ca ei au esuat ca parinti. Ca ei vorbesc revoltati despre efecte, fara a fi capabili sa inteleaga ca ei sunt cauza. Ca ei sunt de vina pentru rezultatele slabe ale copiiilor. Faptul ca bagi nu stiu cati bani in meditatii pe ultima suta de metri nu compenseaza faptul ca n-ai stiut sa-i insufli respect pentru educatie cu 15 ani in urma. Daca la inceputul clasei a XII-a iti faci griji pentru cum se va descurca odrasla la bac... ei bine, e putin cam prea tarziu. Asta trebuia sa incepi sa o faci odata cu deschiderea capitolului "admiterea la liceu". Being a parent is a full-time job, a job that epitomizes the expression "the buck stops here" - got it?

Si pentru cei care-i compatimesc ca vai, subiectele au fost grele: ce am vazut eu din ele pe la materiile de real mi s-au parut foarte simple, prea simple chiar si pentru bac.

Am stricat ziua cuiva? Nu e nevoie sa-mi multumiti.

6 pareri

cine
krossfire
cand
luni, 4 iulie 2011 la 08:13:00 EEST
Eu chiar n-am vazut nimic diferit si da, un amanunt precum ''nu fi dobitoc'' (nu copia, nu trisa) a reusit sa darame maretul edificiu al educatiei romanesti. Liceul trebuie sa fie totusi un prag.
cine
Ionut
cand
luni, 4 iulie 2011 la 10:29:00 EEST
frumos spus, esecul parintilor. eu daca nu luam bac-ul cred ca mi-o luam de la ai mei, astia nici un stres pentru ca parintii nu-s interesati de soarta copiilor lor.

noroc cu bac-ul de mi-am amintit ca si eu acum ... 8 -9 ani, am avut la romana Ion. cred ca o sa-l recitesc ca in liceu, pe langa morometii, a fost romanul meu ppreferat!
cine
Arisu
cand
luni, 4 iulie 2011 la 11:16:00 EEST
Din păcate, vina asta se împarte în trei. Dar fiecare, fie el elev, părinte sau profesor încearcă să se scoată și să împartă vina la ceilalți doi.
Elevii de azi nu sunt mai retardați ca ăia de pe vremuri, sunt doar mai miserupiști în legătură cu materiile predate și mai pragmatici în legătură cu metodele de fentare. Când eram eu în liceu, ascultam muzică pe Viva, MCM și la casetofon. Nu erau țigani maneliști la televizor, erau doar cântăreți de muzică ușoară expirată, motiv pentru care schimbam canalul pe ceva muzică de prin alte zări. Revistele Bravo și Popcorn aveau rubrici de educație sexuală, iar rubricile cu machiaj în stilul [insert name here] nu aveau ca model zdrențele care apar azi în revistele de scandal. Libertatea și Click nu erau cele mai cumpărate fițuici și nu știam ce e ăla internet sau telefon mobil. Când am mers la școală cu unghiile albastre am fost un șoc pentru toată lumea. Azi, șmecherii cool și trendy se urcă pe catedră și dansează din buric, iar fetele merg la școală de parcă școlile ar fi amplasate pe centurile orașelor. Înțeleg că toată mizeria asta umană ce ne înconjoară are un efect perturbator, dar exact din cauza asta există părinți și profesori. Ei ar trebui să pună piciorul în prag, dar nu o fac.
Profesorii ar trebui să înceapă să dea note pe merit. Pentru că acum nu o fac. Ori dau note mai mari din milă, cum ai zis tu ca să nu le strice viitorul, ori pentru că sunt amenințați de elevii cu tupeu, ori pentru că iau șpagă. S-a întipărit în mințile tuturor că profesorii predau în dorul lelii materia pentru că așteaptă să dea meditații, dar ar trebui ca acei profesori care se comportă astfel să fie forțați să iasă din învățământ sau să-și facă meseria cum trebuie. Spun că ar trebui forțați pentru că s-a văzut deja că rușinea de a avea elevi cu rezultate slabe nu mai există. M-aș fi așteptat ca cei ce lucrează în învățământ să știe cum să îi facă pe elevi să fie mai interesați de școală, că doar nu degeaba au făcut modulul pedagogic. Sau poate chiar l-au făcut degeaba și au luat și ei, la rândul lor, note nemeritate.
Și acum ajung la cireașa de pe tort, părinții. Toți vor ca odraslele lor să facă bani rapid și eventual să îi scoată și pe ei din sărăcie. Ei bine, asta nu se poate dacă elevul alege o școală profesională. Copilul trebuie să ajungă director de companie la 25 de ani ca să meargă totul bine. Plus că părinții simt o nevoie acută de a se lăuda cu copiii lor, ori nu poți să o înverzești de invidie pe Popeasca dacă al tău copil e mecanic auto, iar al ei e șef la departamentul de marketing. Și totuși, cel mai mult mă calcă pe nervi părinții care-și văd copiii că au luat-o razna (că nu se poate să petreacă mereu sau să doarmă prin șanțuri fără ca tu ca părinte să nu-ți dai seama că ceva nu-i în regulă), dar care nu fac nimic pentru a îndrepta lucrurile. Sunt și părinți care nu au curaj să ia măsuri drastice pentru că le e teamă ca nu cumva copilul să plece de acasă, dar majoritatea nu face nimic pentru că "merge și așa". Ei bine, atât de mult urăsc mentalitatea de tipul "merge și așa", încât, dacă aș putea, i-aș condamna la muncă silnică pe viață pe adepții ei.
Dar cel mai mult m-a făcut praf un om care se plângea că are un copil care imediat termină clasa întâi și de-abia știe să citească, iar de vină pentru asta era învățătoarea. Nu era treaba lui ca părinte să-l învețe literele, deci nu o făcea. Prefera statutul de victimă pentru el și pentru copilul lui, dar nu făcea nimic pentru a îndrepta lucrurile doar pentru a avea motiv să înjure școala și profesorii.
Și ca să nu fiu față palidă vin și cu soluția. Adulților să li se permită să aibă copii numai după ce au fost testați psihic sau măcar psihologic. Dacă nu sunt întregi la cap, dacă nu înțeleg că a crește un copil înseamnă ceva mai mult decât oferirea de cazare și masă, atunci să nu aibă dreptul de a-i face până nu se destupă la creier.
P.S. Acum îmi dau seama că trebuia să scriu comentariul ăsta de-abia mâine pentru că titulatura de monday meanie e luată.
cine
Arisu
cand
luni, 4 iulie 2011 la 11:32:00 EEST
Încă ceva: mai demult, carnetul de note era carnet de note. Azi, dacă nu ai chef să ți se treacă în el notele, spui că nu-l ai la tine și nimeni nu te sancționează. Normal că părinții n-au de unde să știe ce note au copiii, că doar n-o să meargă la școală să se intereseze. Nu, ei sunt prea ocupați pentru asta.
cine
brontozaurel
cand
luni, 4 iulie 2011 la 19:35:00 EEST
@krossfire: Ar trebui, dar cati dintre liceeni sunt dispusi sa accepte asta?


@Ionut: Parintii lor sunt convinsi ca e vina profilor, a ministrului, a intregului guvern, a parlamentului, a presedintelui, a sistemului de invatamant, a subiectelor, a camerelor intimidatoare, a extraterestrilor, a monstrului din Loch Ness... aaa, stai ca suntem in Romania... a lui Bau cel Mare, a aspiratorului, a uscatorului de par...

@Arisu: In primul rand scuze, uneori comentariile mai lungi raman agatate la spam. Probabil exista o logica in spatele chestiei asteia pentru ca am vazut ca se intampla indiferent de platforma de blogging.

Elevii de azi sunt diferiti de cei de acum zece ani pentru ca mediul in care traiesc s-a schimbat. Ne place sau nu, e o adaptare la mediu.

Pot sa-ti spun cum se face modulul pedagogic la Politehnica - de mantuiala!

Paruintii sunt... frustrati. Vor sa obtina prin copii ceea ce n-au fost in stare sa obtina singuri.
De acord cu sugestia. Foarte multi parinti n-ar fi trebuit sa faca vreodata copiii.

PS - Existau rubrici de machiaj in BRAVO? (eu n-am cumparat-o/ rasfoit-o vreodata, dar tin minte ca alte fete cumparau asa ceva)
cine
Arisu
cand
marți, 5 iulie 2011 la 00:06:00 EEST
Erau mai mult de genul "look a la Madonna" și nu erau chiar în fiecare număr, dar apoi a apărut Bravo Girl, probabil după ce editorii și-au dat seama că pe segmentul țintă era doar Cool Girl (știu pentru că sor'mea le cumpăra cu religiozitate) și lucrurile s-au schimbat. Nu mai știu exact pentru că nu mă interesa subiectul, eu cumpăram revista doar pentru postere. Aveam camera tapetată de sus până jos cu postere și citeam mereu SF-uri și romane de aventuri. Cu excepția materiei specifice profilului (pe care o știam cap-coadă chiar și în somn) nici n-am învățat pentru bac, dar tot am luat 8 și ceva pentru că eram atentă la ce spuneau profesorii la ore. Dacă elevii de azi ar fi mai atenți la școală, ar lua note mai mari la bac. Dar nu sunt atenți pentru că s-au obișnuit să-și trimită SMS-uri în oră.

Părinții sunt depășiți de situație, ei au impresia că puiuțul lor e mare geniu într-ale calculatoarelor doar pentru că stă ore întregi pe messenger și nu pe jocuri. Nu zic că eu m-aș descurca mai bine decât ei, dar știu că dacă aș avea un copil i-aș monitoriza atent performanțele școlare, iar dacă nu aș vedea suficiente note în carnet aș merge la școală pentru a afla motivul.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)