on the verge of extinction... again

please, I need all the help I can get

Peste cateva saptamani va trebui sa merg la o nunta. A doua din toata viata mea. Prima data aveam sapte-opt ani si cred ca am adormit. Asa ca tot ce stiu despre nunti este... mai nimic!

Asa ca acum am o multime de nelinisti si intrebari. Ce se intampla la o nunta? Cum decurge totul? Cat dureaza fiecare parte? Cat dureaza totul?

Ce-ar trebui sa port? Merge si ceva oarecum "de birou"? Eu ma gandeam la rochia asta. E cea mai exagerata chestie pe care o am. Ai mei ma tot freaca la cap sa-mi cumpar o alta rochie "de ocazie", dar eu nu mi-as dori asta din mai multe motive. Nu-mi plac rochiile "de ocazie". Nu-mi plac rochiile cu flori, danteluta, volanase, margele sau diverse dracii metalice integrate, cu pietricele sau cu sclipici. Mi se pare o risipa crunta de bani sa dau 100 lei pe ceva ce nu as purta in mod obisnuit. M-am holbat totusi in trecere prin vitrine si nu mi-a placut nimic din ce am vazut - absolut toate mi s-au parut groaznic de incarcate, de prost gust. Nu ma atrage ideea de a-mi toca timpul si nervii cautand o rochie. Plus ca, daca pana la urma totusi ajung sa fac asta si ajung sa gasesc ceva care sa-mi placa, nu va fi ceva prea diferit de rochia albastra pe care o am deja (mi-e clar ca voi cauta o rochie scurta, o rochie cu linii simple, fara chestii decorative, o rochie care sa nu fie decoltata, in culori din zona negru-bleumarin-gri) pentru ca gusturile mele sunt aceleasi, deci care-i rostul pana la urma?

Cum poate o persoana ca mine sa reziste?

Nu stiu multe despre nunti, insa printre putinele lucruri pe care le stiu este ca acolo sunt oameni. Multi. Eu sunt timida si tacuta. Mi-e groaza de ideea ca vor exista oameni care vor incerca sa intre in vorba cu mine. No, I don't know you, no, I don't want to talk to you.

Mai stiu ca la nunta se mananca. Eu sunt o creatura pretentioasa si nu am gasit niciodata intr-un restaurant un fel de mancare principal care sa-mi placa. Asa ca mi-e clar ca nici la nunta nu va fi vreun fel principal de mancare care sa-mi placa (nu imi place nimic din ce are in componenta sare, condimente, sosuri, legume si zarzavaturi; si nu-mi place carnea fibroasa la care trebuie mestecat pana adormi). Si asta e partea care ma ingrijoreaza cel mai putin. Partea care ma sperie cu adevarat este ca... de cand ma stiu si oricat de discret as fi incercat sa refuz, faptul ca sunt asa a constituit mereu un excelent subiect de discutie pentru cei din jur - "cum, nu mananci nimic?"/ "dar nici macar ___?"/ "nu se poate, trebuie sa-ti placa ___"/ "dar incearca ___, trebuie sa incerci!"/ "n-ai mancat ___ facut cum trebuie daca nu-ti place"/ "uite, ia de la mine din farfurie sa incerci macar"/ "da' tu ce mananci de obicei?"/ "[n]-am mai cunoscut pe cineva asa"/ "n-ai cunoscut foamea, ai manca orice"/ "pai cum, alti copii mananca tot ce le pui in fata". Ca sa nu mai vorbim de faptul ca se poate intampla sa fie si copii prin jur si sa prinda o idee fixa repede - inca imi vine sa intru in pamant cand imi aduc aminte de copchila care alerga urland "Ana nu mananca decat ciocolata! Ana nu mananca decat ciocolata! Ana nu mananca decat ciocolata!". Poate ca ar fi trebuit sa ma fi obisnuit deja, insa de fiecare data ma simt ca un sobolan incoltit, injur in gand, imi imaginez raspunsuri "dragute" de genul "stiti, de fapt eu sunt canibala si absolut incantata sa va vad cum mancati" sau "astept sa se intunece ca sa merg in cimitir - n-ati citit 1001 de nopti?", vizualizez scene amuzante (cum le-as varsa un tomberon in cap celor care s-au apucat sa comenteze magareste) si imi promit sa fac tot posibilul sa nu mai ajung niciodata intr-o astfel de situatie. Adica sa nu mai fiu nevoita sa stau la masa cu altii.

14 pareri

cine
ex-silentio
cand
luni, 18 iulie 2011 la 13:10:00 EEST
La toate nunțile la care am fost, de la fiecare m-am întors flămând acasă. Odată chiar am ieșit să caut un non-stop să-mi iau un biscuit, o eugenie, că muream de foame cu toate "bunătățile" pe masă. Și eu nu-s deloc pretențios la mâncare!!! :).
În rest, orice ai purta, oricum te-ai comporta, tot există o babă care să comenteze. La toate nunțile există o babă (uneori am impresia că e mereu aceeași) care comentează.
cine
brontozaurel
cand
luni, 18 iulie 2011 la 14:54:00 EEST
So there's no winning way...
cine
dAImon
cand
luni, 18 iulie 2011 la 16:56:00 EEST
daca sunt suficient de multi invitati probabilitatea ca cineva la fel de timid sa fie prezent creste.

identifici timizii si va faceti propriul cerc. problem solved :))
cine
brontozaurel
cand
luni, 18 iulie 2011 la 21:42:00 EEST
I'd rather identify a cute married guy and do things his wife doesn't...
cine
brontozaurel
cand
luni, 18 iulie 2011 la 21:45:00 EEST
I even thought about sinking into a bottle until I end up in an alcoholic coma...
cine
dreamr
cand
marți, 19 iulie 2011 la 11:15:00 EEST
"te-am luat" cu cateva nunti... cu vreo doua-trei... nu imi plac si gata!
mi se pare funny cand aud pe unii ca merg la nunti in mai multe weekend-uri la rand.
ma enerveaza costumul ala pe care trebuie sa il ai, sa bei un paharel e un must... Unii mai insista si dupa ce le spui ca ai de condus o masina inspre casa, asta nu inteleg. ah, era sa uit de dans... un chin. eu vreau doar sa stau in coltisorul meu si sa treaca timpul.
cine
brontozaurel
cand
marți, 19 iulie 2011 la 14:14:00 EEST
Nu ma speria si mai tare...
cine
Vlaicu
cand
miercuri, 20 iulie 2011 la 09:38:00 EEST
da, nuntile sunt urate. Ar trebui sa stai undeva la marginea mesei, sa poti sa fugi repede in caz de nevoie. Desi am descoperit ca oamenii te vor lasa in pace dupa ce le dai doua-trei raspunsuri in doi peri.
cine
Arisu
cand
vineri, 22 iulie 2011 la 09:31:00 EEST
Din extrem de puțina mea experiență:
- rochie - nu trebuie să aibă brizbrizuri, iar dacă materialul e dintr-o singură culoare și are o croială clasică, simplă, cu atât mai bine; evită negrul
- nu știu unde o să găsești rochie cu 100 de lei, poate doar la supermarket, dar nu cred că o să fie ceva potrivit acolo
- socializare - oamenii se așează la mese lângă alți membri ai familiei dacă nu au prieteni invitați cu care să stea; cu familia ta mă gândesc că o s-o scoți cumva la capăt, doar ai experiență; cu restul recomand răspunsurile scurte și evitarea explicațiilor, argumentărilor, detalierii ideilor, etc pentru că nu fac decât să prelungească inutil discuțiile; poți încerca să nu răspunzi, oamenii nu vor mai lua în seamă o persoană prost-crescută care se face că nu aude
- mâncarea - se servesc aperitive înainte de mâncarea propriu-zisă; poți gusta câte un pic, chiar dacă nu îți place, ca să nu sară în ochi că nu te-ai atins deloc de mâncare
- pe mese se pun coșuri cu fructe, mănâncă-le fără jenă cu condiția să nu le vampirești, iar dacă dai peste vreun insistent care să te îmbie cu altfel de mâncare, spune-i că ai ceva probleme de digestie și medicul ți-a interzis orice altceva cu exepția fructelor pentru o perioadă de 8 săptămâni pentru ca tratamentul să dea rezultat, altfel ajungi la cuțit (și tu nu vrei să ajungi la cuțit)
- de obicei la 12 noaptea se taie tortul, poți să aștepți momentul și apoi să o tai spre casă, cu condiția să nu uiți să dai plicul
- speaking of married guys, it's their fault for marrying women that don't do certain things, so let them pay for their mistake.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 22 iulie 2011 la 11:46:00 EEST
@Vlaicu: Amuzant, asa ma imaginam si eu pe mine acolo: undeva intr-o margine, asteptand momentul potrivit sa ma furisez afara ;))


@Arisu: Asta a fost 25 de lei. Am luat-o in decembrie 2008 pentru rev. Si nu din supermarket. Stiu, e neagra. Si are logica ceea ce spui, ca trebuie evitat negrul.

Tocmai experienta cu familia ma face sa-mi fac griji. Vor fi si ai mei langa mine si o sa-mi scoata ochii daca o sa considere ca sunt nepoliticoasa, neprietenoasa, prost-crescuta, etc. Din acelasi motiv nu pot sa bag placa cu nu pot manca x sau y din motive medicale pentru ca stiu clar ca nu e cazul. Si, daca atunci cand suntem doar noi n-au pretentia sa mananc altceva decat ce-mi place, cand sunt alte persoane in jur... vor sa par normala, sa nu-i fac de ras. Si marea problema care apare atunci cand mananc ceva care nu-mi place, dar e totusi tolerabil e ca... toata lumea sare cu "uuuuuite, e ceva care ii place!!!" si au pretentia sa bag in mine cantitati uriase din acel ceva :( Plus ca de plecat, n-o sa pot sa plec decat cu ei... adica printre ultimii.

Habar n-aveam ca la nunti se servesc si fructe. Probabil ca daca pur si simplu le-as fi vazut nu m-as fi atins de ele de teama ca sunt doar decorative (am patit-o la o iesire cu un coleg sa-i cer tipei care a venit cu meniul niste fructe din care vazusem la bar, iar tipa sa se uite la mine traznita si sa-mi spuna ca-s doar de decor).
cine
C. Foghel
cand
luni, 25 iulie 2011 la 12:35:00 EEST
Cu drag te-as ajuta, sincer! Insa, cum nu imi plac nuntile traditionale, sub nici o forma... De fapt, nici la nunta fratelui meu, nici la nunta surorii mele nu prea am luat parte. Mai ales la cununiile religioase. Am fost doar sa ma distrez, ca la orice alt chef.
cine
brontozaurel
cand
luni, 25 iulie 2011 la 12:45:00 EEST
Wow! Serios...
cine
andreea93m
cand
vineri, 29 iulie 2011 la 15:20:00 EEST
Oh my God, you worry way too much :D
Eu am fost la trei nunti pana acum - una pe la 7-8 ani, una la 14, una la 15. Nici macar la 14 ani, cand eram si eu relativ timida, nu ma stresam atata :)) Eram cam anti-rochii si anti-fuste pe vremea aia, asa ca nu eram f incantata de ideea de a purta asa ceva. Dar pana la urma a fost ok si am gasit o rochie pe gustul meu, fara detalii kitschoase. Si, din fericire, rochia respectiva mi-e buna si acum - asa ca gandeste-te la faptul ca o vei purta si mai tarziu, cand vei merge la petreceri/majorate :D Trust me, vor veni vremurile astea mai repede decat te astepti! Inarmeaza-te cu rabdare si mergi prin magazine in mai multe zile si e imposibil sa nu gasesti o rochie simpluta - mai eleganta decat cea pe care ne-ai aratat-o, zic eu. Sunt nenumarate modele de haine pt ocazii speciale :D
Ce se intampla la nunta... se merge la cununia civila, unde se semneaza niste acte, se merge la biserica, unde are loc slujba si se invartesc nasii, preotul si mirii prin biserica, si se merge la restaurant, unde se zbantuie lumea toata noaptea. Cel putin asa e in zona mea - Hunedoara. Bine, daca nu esti f apropiata de miri, nu e musai sa mergi si la biserica, si la primarie.
Daca participi la o nunta traditionala, s-ar putea sa fie mai neplacut - o sa dai peste multa muzica populara, din cand in cand manele... asta e viata. Nici mie nu mi-a facut placere 8-| Daca nu, just have fun :D
Ce ma dispera oamenii cand vor sa-mi bage mancare pe gat cu forta :)) Daca eu am spus ca nu imi trebuie, exact aia vreau sa zic, ca NU IMI TREBUIE! Daca te streseaza cineva, ii dai ignore ;))
Daca vorbeste cineva cu tine, lasa-te dusa de val :)) o sa vina discutia de la sine... sper :D Succeees!
Crede-ma, poti sa rezisti :P
cine
brontozaurel
cand
sâmbătă, 30 iulie 2011 la 05:11:00 EEST
Doar ca am trecut de zece ani de varsta majoratelor, nu prea mai vad ocazii sa mai port rochia :)

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)