on the verge of extinction... again

sondaje. probleme de logica. nuante.

sondaj

Ionut punea duminica seara un sondaj pe blog. Imi pare rau ca n-am facut un screenshot cu situatia voturilor la momentul la care am aterizat prima data acolo, majoritatea picasera in capcana. E drept ca la momentul respectiv nu exista inca optiunea cu "locul 2" si ca intre timp s-a mai echilibrat situatia, dupa cum se poate vedea in dreapta.

Dar hai sa disecam putin problema. Inainte de toate ni se spune asa: "esti la un maraton" - a se retine ultimul cuvant. Apoi "il intreci pe cel de pe locul doi." Intrebarea este "pe ce loc esti?"

Ziceam in titlu ceva de nuante. Nu se precizeaza nicaieri daca se cere locul pe care esti inainte sa il depasesti sau dupa. Cum la momentul la care am vazut eu prima data sondajul nu exista varianta locului 2, am presupus ca se refera la momentul dinaintea efectuarii depasirii si am votat pentru locul 3 (primul vot pentru optiunea respectiva, in timp ce varianta locului 1 avea 31 de voturi iar cea cu "conteaza sa participi, nu sa castigi" avea 3 voturi).

La maratoane n-am stat sa ma uit niciodata. M-am uitat in schimb la multe curse de Formula 1. Si amuzant este ca, in cazul unei intreceri pe un circuit (si nu din punctul A pana in punctul B, asa cum este cazul unui maraton - hehe, de ce ziceam eu oare ca e important cuvantul ala), oricare din variantele primul/ al doilea/ al treilea/ ultimul loc pot fi corecte.

Locul 1. Este corect in situatia in care esti pe primul loc inainte de depasire si il depasesti cu un tur pe cel de pe locul 2. Bineinteles, si dupa depasire esti tot e primul loc, plusul e doar pentru situatii neprevazute ce pot aparea mai tarziu in cursa. Si pentru orgolii si palmarese.

Locul 2. Este corect in situatia in care intrebarea se refera la pozitia pe care esti dupa ce il depasesti pe cel de pe locul 2 si inainte de depasire esti in acelasi tur ca si el.

Locul 3. Este corect in situatia in care nu esti cu un tur in urma fata de cel de pe locul 2 si intrebarea se refera la pozitia pe care o ocupi inainte sa il depasesti. Mai este corect si in situatia in care, inainte de depasire, esti pe locul 3, cu un tur in urma celui de pe locul 2. In situatia asta, dupa depasire esti tot pe locul 3... doar ca acum ai mai putin de un tur pana la cel de pe locul 2.

Ultimul loc. Si varianta asta poate fi corecta (ca si varianta oricarui alt loc de dupa primele trei), exact in acelasi maniera ca si cea cu locul 3 in situatia in care esti cu un tur in urma celui de pe locul 2.

"Conteaza sa participi, nu sa castigi" este singura varianta care nu este niciodata corecta. Rezultatele conteaza. Conteaza pentru moral, conteaza pentru finantarea unor participari ulterioare.

De ce toata postarea asta? Doar pentru amuzament...

PS - Referitor la sondaje in general si ca un fel de continuare a postarii de ieri, sunt curioasa cati stiau ca Brancusi a murit pe 16 martie. Ca presupun ca de stiut ca tot intr-o zi de 16 martie s-au nascut si Michael Bruce, Nancy Wilson sau omul despre ne povestesc si Slayer intr-o piesa nu poate fi vorba (incercati si voi sa asociati numele cu muzicile de mai jos). Si probabil ca de nenea asta, nascut si el tot intr-o zi de 16 martie, nici macar n-au auzit prea multi (apropo, in mai putin de o luna se fac 50 de ani de la prima iesire a unui om in spatiu). Da, stiu, sunt groaznica pentru ca tin minte toate detaliile tampite. Zile de nastere (pe 16 martie sunt nascute si doua colege de liceu, la un an diferenta una de alta insa), cand am cumparat o revista in care am citit un anumit articol, de unde (Mega Image Mihai Bravu, ala dintre Dristor si Piata Muncii), ce am mai avut pe bon (doua geluri de buze cu particule sclipicioase, unul un roz foarte deschis, aproape transparent si unul maroniu cu aroma de piersica), ce purtam in ziua respectiva (blugii verzi si o bluza alba cu manecile intoarse) sau cat de ciudat s-a uitat tipa de la casa la mine atunci cand a vazut ce cumparam.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)