on the verge of extinction... again

asigurarea obligatorie a locuintei [din experienta proprie]

de pe corbisimages.com

[Atentie! Postare probabil foarte plictisitoare pentru unii, dar poate e de ajutor pentru altii... mai ales pentru cei ca mine care atunci cand aud de formulare, formalitati simt nevoia sa urle si sa se ascunda sub pat - nuuuuu! Da, cam ca nenea din dreapta...]

Unde?
Aaa... adica asigurator? Astra Asigurari, Asirom, orice ce va convine. In orice caz, in cazul tuturor optiunilor studiate de mine exista si site, se gasesc acolo adresele sucursalelor, in unele cazuri si harti (si daca nu, exista Google Maps). Unii asiguratori ofera si posibilitatea incheierii online a politei. Eu sunt mai toanta cand vine vorba de chestiuni de genul asta si ma uitam stramb la unele chestii de prin formularele alea, asa ca am zis mai bine nu! Plus ca (desi nici macar n-am ajuns la etapa aia) habar n-am cum as fi putut sa platesc din moment ce nu mai am card.

Ce acte trebuie?
Buletinul e suficient pentru oamenii cu memoria suficient de buna incat sa tina minte suprafata in mp a locuintei si anul de constructie al imobilului (pe care unii asiguratori nu il cer). Nu, chestiile astea nu influenteaza pretul. Asa ca habar n-am la ce le trebuie din moment ce nici macar nu cer vreun act doveditor. Apropo, eu le-am luat din contractul de vanzare-cumparare.

Cat costa?
20 euro, pentru un an. Platibili in lei. Adica 86 lei (ma rog, nu atat e cursul, da' normal ca unu, il imping putin in sus si doi, nu stiu sa lucreze cu monede, doar cu bancnote).

Ce riscuri acopera in pretul asta?
Depinde de asigurator. Unii acopera doar calamitatile naturale, altii acopera si furturile, actele de vandalism. Da, stiu, eu m-as gandi ca riscul e mai mare in cazul alora "nenaturale," insa... in peste 8 ani de cand stau aici, usa mea de la garsoniera a fost sparta o singura data. De mine si de un coleg de-al meu de la poli. Pentru ca se blocase si nu se mai deschidea. Concluzia a fost ca ar fi bine sa nu ne apucam noi vreodata de spargeri. Ne-a luat sase ore... de la 10 la 16. Plus ca nici n-am fost in stare sa lucram finut - tocul usii arata de parca ar fi muscat cineva din el in zona aia.

Cat timp mananca toata povestea?
Pai cat dureaza drumul, dus-intors (eu am ales o sucursala in apropierea facultatii, asa ca stiam bine zona si n-am mai pierdut timp invartindu-ma ca o curca beata in cautarea unei adrese gasite pe net - ca sa fiu sincera, asta a si fost criteriul meu de selectie al asiguratorului: cat de bine stiam zona), plus... relativ putin in cazul, meu, desi era foarte aglomerat. In cazul meu probabil a ajutat si mutra de copil din dotare, pentru ca toata lumea a sarit sa ma intrebe cu ce poate sa ma ajute. Si probabil ca a ajutat si ca nu mi-am uitat manierele acasa atunci cand le-am raspuns si am venit si eu cu intrebarile mele. Da, stiu, probabil n-a fost fenomenal de corect, mai asteptau si alti oameni (sositi inaintea mea) acolo, dar din moment ce am fost invitata sa trec in fata... Mai era si foarte cald acolo si nu-mi venea sa-mi dau jos geaca pentru ca tocmai observasem ca-mi patasem puloverul cu pasta de dinti (mda, problema veche, stiu... mereu reusesc "performanta" asta), asa ca muream sa se termine totul cat mai repede.

2 pareri

cine
Robintel
cand
marți, 2 august 2011 la 19:45:00 EEST
Foarte fain! Deci nu e cine știe ce de umblat! Măcar atât!
cine
brontozaurel
cand
marți, 2 august 2011 la 19:48:00 EEST
Pai nu, trebuie doar mers la o sucursala a asiguratorului. :)

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)