on the verge of extinction... again

the curious eye and the critical taste buds: where's the chocolate?

Pralines Chocolats. 24 praline. 400g. 9.6 lei. Nici o sigla a unui producator. Ar fi trebuit sa-mi dea de gandit. Dar nu s-a intamplat asta, asa ca le-am luat.

Asa... sa vedem intai ce sunt minunile. Pe coloane, de sus in jos si de la stanga la dreapta. Mai corect spus, ce presupun eu ca ar fi dupa gust, pentru ca o descriere individuala nu exista. Si doar am spus de atatea ori ca nu voi mai lua niciodata cutii de praline fara descrieri individuale...

  • pralina cu crema coniac in ciocolata cu lapte - buna la gust, insa crema se simte uleioasa, iar mie nu-mi place asta;
  • pralina cu crema de alune si bilute crocante in crema, invelita in ciocolata cu lapte cu un mot de ciocolata alba - eu nu ma omor dupa alune, asa ca mi-a placut ca nu e prea intens gustul; mi-au placut si bilutele crocante, iar crema nu e asa uleioasa ca la prima;
  • pralina cu crema caramel si strat de caramel aproape lichid invelita in ciocolata neagra - crema nu e asa uleioasa ca la prima, iar stratul de caramel de deasupra e placut la gust;
  • pralina cu crema alba in ciocolata alba, decorata cu ciocolata neagra si avand baza din ciocolata neagra - crema uleioasa, dulce si atat; nici macar decorul de ciocolata neagra n-o salveaza;
  • pralina cu crema rom-cocos in ciocolata neagra - decenta la gust, crema uleioasa;
  • pralina cu crema alba in ciocolata alba si avand baza din ciocolata neagra - exact acelasi lucru ca si precedenta in ciocolata alba, doar ca fara decorul de ciocolata neagra;
  • pralina cu crema cafea in ciocolata alba - dupa ce ca nu ma pasioneaza cafeaua, crema mai e si uleioasa... bleah!
  • pralina cu crema lichior de portocale, invelita in ciocolata neagra si decorata cu ciocolata cu lapte - buna la gust, din nou nu pot trece peste cat de uleioasa se simte crema;
  • pralina cu crema coniac si ciocolata alba invelita in ciocolata neagra - probabil cea mai buna, insa si aici e uleioasa crema;
  • din nou pralina cu caramel (a treia de pe lista)
  • pralina cu crema sampanie in ciocolata cu lapte - buna la gust, crema uleioasa;
  • pralina cu crema lichior de portocale, invelita in ciocolata neagra si acoperita apoi cu granule de zahar - foarte buna la gust, excelenta combinatia ciocolata neagra-granule de zahar; insa are si asta exact aceeasi problema, crema e uleioasa;

Nu m-am uitat la ingrediente inainte sa le incerc. Am taiat fiecare pralina in patru feliute (da, erau mari, 24 de praline egal 400 de grame... just do the maths) si le-am incercat de la temperatura camerei, de la frigider si de la congelator. Am ramas foarte surprinsa de cat de bine puteam sa simt aromele in cazul celor tinute la rece. In general, daca ciocolata a fost tinuta la rece, dureaza putin pana incep sa se simta aromele. Incep sa se simta mai repede in cazul in care... ciocolata e mai putin ciocolata! Adica scade continutul de cacao si se baga in schimb ulei. Asa ca... in momentul in care am luat cutia sa ma uit la ingrediente, eram sigura ca voi gasi ceva cu "vegetable oil" pe lista. Nu ma asteptam insa sa fie atat de sus... Pentru ca lista de ingrediente incepe asa: "sugar, vegetable oil..." Baaa, unde-i ciocolata? Chestia aia care se obtine din cacao. Hmmm, avand in vedere cat de uleioase sunt cremele si cat de subtire e invelisul...

Ah, inca o chestie. Nu e trecuta nici o sigla de producator pe cutie. Insa scrie pe spate. In ce fabrica sunt produse si adresa. Asa ca am cautat adresa pe Google. Si am ajuns aici. Hei, eu am mai vazut sigla asta! Si unele din produsele lor, cum ar fi limbile de pisica (link, screenshot). Cumva, nu le-am incercat pana acum, dar le-am mai vazut in magazine. Ah, si nu puteam sa nu remarc gafa asta - cineva nu prea se descurca la capitolul CSS. Si ar mai fi cateva, tot de CSS. Hey, I'm a programmer, I notice these things!

2 pareri

cine
krossfire
cand
vineri, 9 iulie 2010 la 22:22:00 EEST
Le-am incercat eu (degetele de pisica). Sunt destul de plate si plictisitoare la nivel de gust. Stiu ca exista si un sortiment cu lapte. Oricum pralinele tale par a fi fost o cutie de margarina cu ceva cacao adaugata ca bonus :D
cine
brontozaurel
cand
vineri, 9 iulie 2010 la 22:58:00 EEST
Da, exista si un sortiment cu lapte.

Deci, dupa lista de ingrediente... zahar + ulei (de palmier, presupun :)) ) + unt + lapte praf + altele :))

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)