on the verge of extinction... again

cateva cuvinte despre copiat

Pentru ca am ajuns la articolul asta. Am mai spus-o, procentul ala e de vis. De trecut bacul meritau sa-l treaca un sfert, asta judecand dupa nivelul actualilor studenti - 85% din ei nu au ce cauta la nici un fel de facultate.

Am copiat in draci. N-am copiat niciodata ceva ce sa nu fi inteles. Copiam chestii care altfel ar fi trebuit memorate. E adevarat ca nu prea se intampla sa nu le retin dupa ce imi faceam fituicile, dar nu eram dispusa sa risc. N-am putut niciodata sa copiez ca sa trec. La materiile la care eram planta, eram planta si punct. N-as fi putut sa risc sa copiez ceva ce nu intelegeam. Cum as fi putut sa-mi dau seama daca e in regula ce scriu eu acolo? Daca scriu vreo tampenie? Mi-a fost mereu groaza de ideea de a ma face de ras, de a cadea in ridicol. Am preferat mereu sa dau foaia goala daca nu stiam ceva decat sa ma chinui ca scriu ceva ca poate-poate sau sa ma inspir din dreapta si stanga, sau sa scriu cu totul altceva "la plezneala" (chestie practicata de foarte multi din colegii mei de facultate - indiferent de ce subiecte erau, copiau de pe ce aveau, cat mai mult, sa fie trantit acolo). Dar nu m-am dat niciodata inapoi de la a copia la examene la care imi doream rau de tot sa iau zece. De fapt... nici nu concepeam sa nu fiu inarmata cu fituici la alea. Nici nu concepeam sa risc sa nu-i placa cuiva felul in care formulasem nu stiu ce chestie. Imi inregistram audio cursurile si scriam apoi pe fituici exact ce spunea omul ala acolo. Asta copiam eu. Exprimari. Formulari ale unor definitii, chestii de genul asta. Daca s-ar fi intamplat vreodata sa nu-i convina cuiva ceva as fi fost in stare sa-i dau sa asculte. Imi lua al dracului de mult timp, dar nu puteam concepe sa risc sa iau 9 la un examen doar pentru ca la partea de teorie am aranjat aiurea cuvintele intr-o propozitie.

Fake it till you make it. Eu pur si simplu nu pot face asta. De fiecare data cand incerc ma simt asa... nu stiu, de o mare idioata. Si dau inapoi, sperand ca nimeni n-a observat ca m-am facut de ras. Daca sunt agresiva, inseamna ca am carti nu bune, ci al dracului de bune in mana. Daca simt ca pot obtine ceva, n-o sa fiu in nici un caz timida. Si o sa fac orice ca sa elimin neprevazutul. O sa trisez, o sa mint.

Probabil asta a fost motivul pentru care mi-au placut examenele cu toate materialele in fata, la care nu conta decat sa fi inteles materia. Ma scuteau de efortul de a face fituici. Si oarecum si grilele, desi sunt asa ametita de felul meu.

Pe undeva ma intreb daca toata chestia asta nu e decat o incercare patetica de a-mi cauta scuze. Mi-a folosit sa copiez pentru ca n-as fi vrut sa fiu penalizata pentru felul in care ma exprim atunci cand explic teoria, ceea ce ar fi, din punctul meu de vedere, ridicol pentru ca vorbim de stiinte exacte, nu? Dar nu sunt de acord sa copieze aia care nu-si doresc sa ia 10, ci doar sa treaca, pentru ca, daca isi pun problema de a trece sau nu, inseamna ca n-au inteles suficient materia si n-ar fi corect sa treaca la o materie pe care n-au inteles-o.

Sau poate ca asta e adevarata masura a vanitatii...

2 pareri

cine
krossfire
cand
vineri, 9 iulie 2010 la 22:17:00 EEST
Si eu sunt puternic impotriva copiatului desi am copiat la trei materii in toata ''cariera'' : la religie in generala, la etica si la deontologie in facultate (cu acelasi profesor...mai mult de jumatate din lucrare era improvizatie, restul ceva copy/paste din carti de filosofie rascitite)
cine
brontozaurel
cand
vineri, 9 iulie 2010 la 23:03:00 EEST
Asta cred ca ai mai scris-o pe undeva ca imi suna cunoscut :) Faina alegere de materii la care sacopiezi :))

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)