on the verge of extinction... again

despre politica, cofetarii

[Si nimic, nimic despre cacofonii...]

Am votat. Am stat la coada ca sa votez. Nu mult, e drept. Am intrat dupa cateva minute in sala aia de clasa unde am dat de o tanti foarte amabila (si nu spun asta fiindca mi-a laudat scrisul frumos si rotund ca fata mea) care mi-a dat o stampila si hartiile. Am intrat in cabina de vot, am stampilat frumos si apasat, am iesit si m-am indreptat spre urne unde ma astepta o alta tanti amabila. M-a amuzat ca dadea indicatii unde sa introducem alea in functie de culoarea scrisului cand scria pe fiecare din "urne" (pe dracu', niste cutii de carton). Pai, daca omu' a votat, ar trebui sa stie si sa citeasca, nu? Am impaturit frumos hartiile si le-am dat drumul in gauri. M-am dus sa-mi iau inapoi buletinul si sa predau stampila. Uf, iar mi-a lipit prostie din aia pe buletin... Dar a fost in continuare dulce ca mierea. Mi-a urat o seara buna. I-am urat si eu la fel si m-am intors acasa. Mandra de spiritul meu civic. Timp de cateva ore. Dupa cum era de asteptat, urmeaza turul doi. Deci mizeria asta de campanie continua. Bleh...

E ciudat cum functioneaza mintea mea. Reveniri. De la posibilitatea revenirii PSD la putere... la altfel de reveniri. Reveniri in forta ale covrigariilor in fata Fornetti. Reveniri ale unor trupe dupa o perioada de pauza. Reveniri ale cofetariilor in cartier. Despre asta, ceva mai mult...

Cand m-am mutat eu in Bucuresti in toamna lui 2002 era o cofetarie la intersectia Grigorescu cu Pallady/ Camil Ressu. Nu mai tin minte cum se numea, tin minte doar ca in vara lui 2002, in perioada in care venisem in Bucuresti pentru inscrierea la facultate/ admitere/ familiarizat cu orasul, eu si tati ne luam zilnic prajituri de acolo. Dupa ce am inceput facultatea si am inceput sa explorez eu mai in detaliu zona, am mai descoperit inca doua pe 1 Decembrie 1918 si inca doua la piata (Salajan). La ceva vreme dupa, langa cuptorul de paine de la piata (Salajan), s-a mai deschis o cofetarie.

Acum, cinci din cele sase nu mai exista. Nici nu mai stiu exact de cat timp. Am fost curioasa la inceput, am incercat o singura data ce mi s-a parut interesant de la fiecare si apoi n-am mai calcat pe acolo. In locul primei cofetarii de care vorbeam, al uneia din cele doua de pe 1 Decembrie 1918 si al cuptorului de paine de la piata au aparut cazinouri. In locul celei de-a doua de pe 1 Decembrie 1918 a aparut o banca. In locul celei din piata a aparut un magazin de tamplarie PVC. Iar in locul celei deschise la piata, langa cuptorul de paine, a aparut o shaormerie (sau cum dracu' s-o fi scriind). A mai ramas doar cea din blocul de langa piata.

Acum 15 luni si jumatate ma alegeam cu aripa rupta. Si ajungeam in spital. Sf. Pantelimon. Si a urmat o perioada cu destule "excursii" pana acolo. Pentru schimbat bandaje la inceput, radiografii, recuperare. Mda. Ca sa ajung acolo aveam doua optiuni. Unu, sa merg cu metroul pana la Costin Georgian si apoi cu autopingeaua pe Morarilor si Pantelimon. Doi, sa merg cu metroul pana la Republica, si apoi tot pe jos prin parcarile de la cora si pe Pantelimon. Varianta doi fiind posibila doar dupa ora 9, cand se deschide cora, pentru ca trebuia sa traversez prin galeria comerciala. Varianta asta a doua insemna si ca treceam pe langa o cofetarie numita Cofetaria Paradis, cofetarie cu cateva prajituri interesante la preturi decente. (Da, stiu, cel mai simplu era sa o iau prin Parcul Morarilor, dar mi-era frica de caini.)

Acum cateva saptamani s-a inchis un magazin cica alimentar, dar care vindea si chestii de genul detergenti, sampoane, elastice de par. Si in locul lui ce apare oare? Nu, site-ul ala nu merge.

Sambata, 14 noiembrie. Ma intorceam acasa rupta de oboseala. De fapt, am mai povestit despre asta. Cand am traversat Nicolae Grigorescu, am vazut niste oameni lucrand de zor... la amenajarea unei noi cofetarii. Tot Paradis. In locul unui magazin cu chestii utile. Eram obosita si n-am facut poze. Am facut insa poze o saptamana mai tarziu, cand deja terminasera, cofetaria se deschisese si era plina, ba mai erau si unii care asteptau afara sa intre, dupa cum se vede si in poza. Nu, eu inca nu mi-am luat nimic de acolo. Luasem parca de doua ori cate o prajitura de la cea de pe Soseaua Pantelimon.

Asa ca se pare ca si cofetariile revin. Nu ca n-ar fi in continuare plin de cazinouri si banci.

PS - Cat de sucita sa fiu ca atunci cand citesc in vitrina unei cofetarii "executam torturi la comanda" sa incep sa ma gandesc la tot felul de instrumente de tortura?

Edit: Ia uite ce bine imi incep eu ziua... Tocmai am dat de ceva. Tot Cinderella.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)