on the verge of extinction... again

despre rechizite si scoala...

De multe ori sunt ametita rau. Si uit de multe. Asa ca am zis sa fac bine sa scriu si despre asta inainte sa uit. Aseara m-am apucat sa fac putina ordine prin casa. Asta inseamnand luat la mana diverse ca sa vad de ce ma mai debarasez. Printre alte chestii care au aterizat in ghiozdan ca sa le duc la tomberoanele pentru sticla, plastic si hartii s-au numarat si niste pliante pe care le gasisem in cutiuta postala. Printre pliante, unul pe a carui prima pagina scria "fii genial cu rechizite fara egal" - ha! A doua oara. Ca prima data cand il vazusem avusesem exact aceeasi reactie. N-as vrea sa cad in pacatul de a generaliza, dar copiii de azi imi par mai degraba analfabeti.

Umblam acum vreo doua saptamani dupa minunile astea. Si acum trebuie sa marturisesc o chestie: e de rau daca scap eu cu bani si mai ales cu timp pe la rechizite. De cumparat m-am mai potolit in ultimii ani ca am vazut ca de unele nu prea mai am nevoie. Dar tot nu ma pot abtine sa nu le studiez. Cand eram eu la scoala nu erau asa multe si asa reusite. Daca as fi avut la dispozitie astfel de rechizite cred ca mi-ar fi placut si mai mult scoala. Imi plac caietele mecanice cu 4 puncte de prindere si cu coperti cu animale. Imi plac asa mult caietele de matematica, arata mult mai bine acum decat acum aproape 20 de ani cand am inceput eu scoala. Acum au foi fine, liniile sunt clar definite. Astfel de caiete tin minte ca au inceput sa apara doar pe la sfarsitul anilor '90. Eram incantata la sfarsitul fiecarei vacante cand mergeam cu ai mei la cumparaturi la metro (in august '98 se deschisese primul magazin din Brasov) si puteam sa imi iau caiete Pigna cu foi fine, linii clar definite si poze ale masinilor Ferrari de F1 pe coperti. Si carioci care sa scrie vizibil, dar sa nu se vada si pe cealalta fata a hartiei. Si faptul ca aveam rechizite de care eram asa incantata era un motiv in plus sa trag mai tare la scoala.

Si atunci? Rechizitele care se gasesc azi mi se par de vis. Sunt eu chiar asa ciudata? S-au schimbat lucrurile chiar asa de mult? De ce acum avem parte de "geniali" cum sunt astia? Sau asta. Sau asta. Si as putea sa gasesc destule exemple. Pe astea nici macar nu le-am cautat. Si nu ma consider fenomenal de desteapta. Era sa nu intru in bac din cauza limbii romane. Si as fi meritat-o. Aveam un 2 si un 4 si un 5 in teza inainte sa ma asculte in ultima ora. Eram catastrofa cand venea vorba de comentarii, caracterizari. Dar cu gramatica si ortografia nu am stat niciodata asa rau.

8 pareri

cine
Neamtu'
cand
luni, 21 septembrie 2009 la 22:16:00 EEST
Asa cum spuneam si la Radio Romania Cultural: ne-am obisnuit sa injuram limbajul asta pasaresc, folosit de generatia tanara, dar chiar si asa pot aparea idei geniale. Exprimate prost, ce-i drept, dar geniale. Stii foarte bine ca nu rechizitele fac ideile, ci invers :P
cine
brontozaurel
cand
marți, 22 septembrie 2009 la 01:13:00 EEST
as vrea sa vad mai intai ideile alea geniale :P
cine
fleurdulys
cand
marți, 22 septembrie 2009 la 22:11:00 EEST
Pai ... iti spun eu de ce sunt copiii asa. Pentru ca ei se duc la scoala doar ca sa-si etaleze noile rechizite: ghiozdane, penare, carioci etc. Asa au fost invatati de parinti: ca trebuie sa mearga la scoala ca sa arate celorlalti copii ca au ghiozdanele cele mai scumpe, cele mai frumoase etc. Eh.
cine
brontozaurel
cand
miercuri, 23 septembrie 2009 la 09:00:00 EEST
:(
Si eu ciripeam vesela de fiecare data cand primeam ceva nou care sa imi placa, dar frumos a ramas mereu ceea ce imi placea, nu ceea ce costa mai mult la vremea respectiva. In clasa a treia am primit un ghiozdan nou din fas facut de mama... asa ca n-a costat nimic, dar tot imi placea si eram mandra de el. Inca il am si il folosesc. Pentru ca imi place in continuare... dupa 17 ani. Chiar daca am avut nevoie de un ghiozdan mai mare (tot facut de mama) in timpul liceului cand am inceput sa folosesc caiete studentesti pentru ca in alea incapeau mai multe exercitii si probleme suplimentare. La fel stau lucrurile si cu stiloul primit de tati de la parintii lui cand a inceput liceul si pe care mi l-a transmis apoi mie.
cine
Poli
cand
joi, 24 septembrie 2009 la 21:08:00 EEST
acum parerea generala e ca toooti copiii(da, cu 3 de i) din romania noastra preaiubita sunt in cel mai bun caz usor retardati mental....si toata lumea vrea sa arate ca "eu nu sunt bun la ceea ce fac(sau destept o,da,in primul rand asta) si ma mandresc cu asta" [pentru un exemplu putin off topic,undeva in dreapta scrie "aberatiile mele"] deci ca sa revin la subiect, inca sunt copii care invata,inca este omenie in tara asta....problema e ca aceste chestii "rele" se vand mai bine.cine s-ar mai uita la stiri daca ar vedea "zece din douazeci de copii din orice clasa din liceul x au obtinut urmatoarele performante...." sunt sigur ca foarte putini
cine
brontozaurel
cand
joi, 24 septembrie 2009 la 23:30:00 EEST
Mie mi-ar placea sa se mai promoveze si chestii pozitive, ca m-am saturat sa vad cum doar ce e rau e impins in fata. Cat despre chestia cu aberatiile, aia se cheama disclaimer, nu lauda. Adica e tocmai opusul - nu am vrut sa ia cineva faptul ca am blog ca pe un mod de a ma lauda ca m-as pricepe sa scriu. Pentru ca nu ma pricep. Pentru ca n-am excelat niciodata la materiile umaniste. Pentru ca nu sunt in stare sa scriu ceva de calitate. Pot sa scriu ceva care sa "prinda" - stiu ca pot sa sochez lumea daca pur si simplu sunt sincera, dar asta nu inseamna calitate.
cine
Poli
cand
vineri, 25 septembrie 2009 la 00:09:00 EEST
:) dar eu chiar la asta m-am referit.nu ca te lauzi,te rog sa nu ma intelegi gresit.e ca o promovare negativa si ce e interesant e ca autorul este intr-un fel mandru(?!) de asta
nu stiu cum sa-ti explic....poate nici eu nu pot sa-ti zic foarte la obiect ce ma deranjeaza, dar e cam aiurea pe un blog destul de dragut cum e al tau(deci prima impresie) sa vezi tampenii recente si ce-am aberat pana acum(a 2-a impresie). dar cine stie poate ajung sa-mi placa hm?
cine
brontozaurel
cand
vineri, 25 septembrie 2009 la 00:13:00 EEST
Nu e vorba de mandrie. E vorba de faptul ca nu vreau sa ofer nimanui ocazia de a-mi spune ca ma supraestimez in cazul asta.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)