on the verge of extinction... again

the curious eye and the critical taste buds: holiday special

Dulciuri de Craciun incercate de-a lungul anilor:
  • Categoria Panettone & Pandoro. E vreo diferenta? Da! Si o sa explic intai asta pe scurt pentru ca pana acum vreo 5-6 ani nu stiam nici eu. In primul rand, originea este diferita: in timp ce Panettone provine din Milano, Pandoro a aparut la Verona (desi Bauli au doua sortimente de Panettone care se numesc Panettone de Verona). Apoi forma: Panettone are la baza un cilindru, o prisma sau un trunchi de piramida (de obicei avand la baza un octogon regulat), iar restul se revarsa; Pandoro, in schimb, are o forma stelata si este mai mare la baza decat in partea de sus. Panettone contine stafide si/ sau bucatele de coaja de portocale si/ sau lamaie (desi uneori se folosesc si bucatele de fructe de padure sau bucatele de ciocolata). Au devenit insa tot mai raspandite sortimentele cu diverse creme (ciocolata, lamaie, vanilie, diverse lichioruri, tiramisu, etc). Pandoro este simplu sau cu diverse creme. Ambele pot fi acoperite de o glazura de ciocolata sau pot fi pudrate cu zahar sau cacao dulce.

    Panettone vs. Pandoro in cele 2 perechi de poze de mai jos:

    panettone pandoro panettone pandoro
    [Sursa primului set de poze si mai multe detalii despre fiecare]

    [Ce spune Wikipedia despre Panettone & Pandoro]

    Poze si impresii despre o parte din sortimentele incercate de mine de-a lungul anilor:

    • Cred ca a fost prima data cand mi-a trecut prin cap sa pozez unul (acum mai bine de 4 ani). Este vorba de Baci il Dolce (crema de alune si glazura de ciocolata neagra) de la Motta. Hmmm... n-am incercat multe de la Motta, doar pe asta si inca unul cu crema de ciocolata si glazura de ciocolata si fulgi de ciocolata peste glazura. Ambele au un gust foarte intens si m-am saturat repede. Nu cred ca as reusi sa mananc o felie intr-o zi. Gustul e bun, dar foarte intens. As fi curioasa sa incerc Baci in Rosso il Dolce (crema de ciocolata cu cirese), Torta di Vienna (crema de portocale), Torta Foresta Nera & Dolce Limoncello.
      Motta - Baci il Dolce
    • Inca o poza aproape la fel de veche, La Charlotte, din gama Torte & Torte de la Bauli. Cred ca am incercat toata gama, cu exceptia sortimentelor de cappuccino si tiramisu (nu risc sa incerc astfel de creme pentru ca stiu ca nu-mi plac) si toate sortimentele incercate mi s-au parut excelente.
      Bauli - Torte & Torte - La Charlotte
    • Saint Honore, tot de la Bauli... pe mine nu prea m-au incantat. Mi-a placut la nebunie crema din bilutele din varful celui mare, Saint Honore White, crema din interior a fost destul de in regula, si el chiar pufos asa cum imi place mie. Nu mi-a placut insa deloc glazura de ciocolata alba (si mai era si foarte groasa). Cel mic, Saint Honore You & Me, m-a dezamagit aproape total... aproape pentru ca macar glazura mi s-a parut buna. Mi s-a parut insa uscat (hmmm... de fapt mie toate astea micute de tot pe care le-am incercat mi s-au parut uscate).
      Bauli - I Grandi Classici - S. Honore WhiteBauli - I Grandi Classici - S. Honore WhiteBauli - I Grandi Classici - S. Honore WhiteBauli - I Grandi Classici - S. Honore WhiteBauli - I Grandi Classici - S. Honore White

      Bauli - I Mini Classici - S. Honore you & meBauli - I Mini Classici - S. Honore you & meBauli - I Mini Classici - S. Honore you & meBauli - I Mini Classici - S. Honore you & meBauli - I Mini Classici - S. Honore you & me

    • Alte 2 sortimente care nu m-au incantat prea tare au fost Tronco di Natale si Gran Cioccolato de la Paluani. Nu pot spune ca n-au fost bune la gust, dar m-as fi asteptat la mai multa crema... mi s-a parut foarte putina fata de pozele pe care le aveau pe ambalaje.
      Photobucket Photobucket Paluani - Tronco di Natale

      Paluani - Gran Cioccolato Paluani - Gran Cioccolato Paluani - Gran Cioccolato Paluani - Gran Cioccolato

    • Battistero - mmm... mie mi-au placut pana acum toate sortimentele pe care le-am incercat de la ei, desi nu le-am incercat decat sortimentele de Pandoro simple (asta si cel din pozele de mai jos... desi eu eram atat de obisnuita cu sortimentele cu creme incat n-am putut sa ma abtin sa nu le asociez gem) si cu creme (bineinteles cu exceptii gen tiramisu). A, si bineinteles sortimentul asta de Panettone (cumparat dupa sarbatori cand se grabesc magazinele sa scape de ele, ca altfel pretul este de-a dreptul nesimtit).
      Battistero - il Fior di cacao Battistero - il Fior di cacao Battistero - il Fior di cacao

      Battistero - il Pandoro Gianduia Battistero - il Pandoro Gianduia Battistero - il Pandoro Gianduia Battistero - il Pandoro Gianduia

    • Inca 2 sortimente de la Bauli: Panettone Croccantino si Pandoro La Bavarese... destul de bune, dar nimic extraordinar. Din aceeasi gama cu Croccantino, Panettone Cointreau mi s-a parut fenomenal (da, e adevarat ca eu am o adevarata slabiciune pentru Cointreau si pentru lichiorurile de portocale in general), iar Panettone Tre Cioccolati ar trebui sa-l primesc saptamana viitoare. Din aceeasi gama cu La Bavarese, La Divina al Cioccolato e o adevarata incantare pentru papilele gustative, in schimb mi s-a parut prea intens gustul de ciocolata de la Il Budino; pe celelalte doua nu le-am incercat - Torta d'Autore e cu fistic, iar mie nu-mi place fisticul, iar Sinfonia di Sapori nu am reusit sa gasesc pana acum, desi mi-ar placea la nebunie sa incerc asa ceva (e cu crema de portocale).
      Bauli - Panettone Croccantino Bauli - Panettone Croccantino Bauli - La Bavarese Bauli - La Bavarese
    • Balocco si un sortiment care m-a cam enervat: Il Panettone Tres Bon. De ce m-a enervat? Pai in primul rand nu mi-a placut cum se simt granulele de ciocolata cu care este decorat. Parca ar fi fost de cauciuc. Si bineinteles ca s-a dovedit a avea mult mai putina crema decat m-as fi asteptat.
      Balocco - Il Panettone Tres Bon Balocco - Il Panettone Tres Bon Balocco - Il Panettone Tres Bon Balocco - Il Panettone Tres Bon
    • Din nou Balocco, dar de data asta 2 sortimente care mi-au placut la nebunie: Peccato di Gola si Stella Stellina.
      Balocco - Peccato di Gola Balocco - Peccato di Gola Balocco - Peccato di Gola Balocco - Peccato di Gola
    • Bauli. Il Panettone di Verona Ciocosoffice Noir. Foarte bun, bineinteles fara migdalele de deasupra pe care le-am dat frumos la o parte. Crusta de deasupra miroase demential, iar gustul este pe masura.
      Bauli - Panettone di Verona - Ciocosoffice NoirBauli - Panettone di Verona - Ciocosoffice NoirBauli - Panettone di Verona - Ciocosoffice NoirBauli - Panettone di Verona - Ciocosoffice NoirBauli - Panettone di Verona - Ciocosoffice Noir
    • And I've saved the best for last. Chiar daca este de fapt o rulada. Dar este a dracului de buna. Asta o spun eu, iar mie nu-mi plac de obicei ruladele (cu 2 exceptii pana acum). Despre ce este vorba? Pai despre rulada Tronchetto delle Feste de la Bauli (in varianta mare, I Grandi Classici, ca in varianta mica, You and Me, din pacate n-am gasit).
      Bauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle Feste

      Bauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle FesteBauli - I Grandi Classici - Tronchetto delle Feste

    [Tot "invartindu-ma" pe site-ul Bauli am mai dat de cateva sortimente pe care mi-ar placea la nebunie sa le incerc: Easy Time Acapulco (crema portocale & rom), EasyTime Alexander (crema cioco & brandy si pudra de zahar cu aroma de rom), Easy Time La Margarita, Easy Time La Pinha Colada (cred ca numele spune tot despre crema... si da, ador cremele cu arome de diverse cocktail-uri) si Pandoro Panna e Lamponi]
  • Categoria turta dulce.
    • Am ramas total dezamagita de stelutele Milka. Mi s-au parut mult prea uscate. As fi curioasa sa incerc insa celelalte 2 sortimente (inimioarele umplute). Turta dulce traditionala mi s-a parut insa buna.
      Milka 4 x turta dulce traditionala
    • Bahlsen. Nici de data asta nu m-au dezamagit. Turta dulce Pflumlis (da, am vazut ca exista si o versiune in engleza pentru site, insa nu mi s-a parut la fel de reusita) in diferite forme de Craciun, cu glazura de ciocolata si umplutura de gem de prune este foarte buna. La fel si biscuitii Knusper Mischung din aceeasi poza, foarte buni (chiar daca nu intra la categoria turta dulce, dar, na, erau in aceeasi poza). Turta dulce domino. O alta slabiciune de-a mea. Si mi-au placut ambele sortimente. Inimioarele umplute din a treia poza au fost si ele destul de bune.
      Bahlsen Kaisewappen -  domino Biscoteria
    • And again, I've saved the best for last. Niste inimioare invelite in ciocolata amaruie si umplute cu multa marmelada. Mi-a placut la nebunie asta (faptul ca intr-adevar aveau atat de multa umplutura pe cat promitea poza, poate chiar mai multa).
      Kaisewappen -  filled hearts
[va urma si o a doua parte... pentru ca mai am inca 2 categorii de dulciuri de Craciun]

2 pareri

cine
MuMulica
cand
marți, 16 decembrie 2008 la 13:06:00 EET
N-o sa mai intru pe Blog-u tau niciodata... pai am facut balta in guraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de la atatea dulciuriiiiiiiiiiii! :(( :((
cine
brontozaurel
cand
vineri, 26 decembrie 2008 la 10:31:00 EET
=)) ce rea sunt, nu?

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)